riktig Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Lurer litt på det der jeg også. Det han sier om exposure skjønte jeg ikke, da jeg egentlig aldri har fått noe fornuftig utav den funksjonen, annet enn ved HDR-konvertering. Hva som gjøres i curves er også vanskelig å skjønne, siden det er en veldig generell måte å forklare på. Det første jeg gjør (siden min hud ikke akkurat er plettfri) er å kopiere layeret, og kjøre krafig median-filter på det. Surface blur funker også, men jeg syns den sprer seg for mye. Deretter slenger jeg på en layermaske og maler bort øyne og andre områder som skal være skarpe. Setter opacity på sånn ca 50%. Så tar jeg fram channel mixer, setter på monochrome, rødkanalen på 100% og blendingen på multiply. Maler bort høylys, øyne og annet, justerer opacity etter behov. Resten er stort sett maling med lys, eller doge/burn, for de som foretrekker det begrepet. Det som er vanskeligst å gjenskape er 1Ds-looken. Kameraet har sitt eget uttrykk. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Lurer litt på det der jeg også. Det han sier om exposure skjønte jeg ikke, da jeg egentlig aldri har fått noe fornuftig utav den funksjonen, annet enn ved HDR-konvertering. Hva som gjøres i curves er også vanskelig å skjønne, siden det er en veldig generell måte å forklare på. Det første jeg gjør (siden min hud ikke akkurat er plettfri) er å kopiere layeret, og kjøre krafig median-filter på det. Surface blur funker også, men jeg syns den sprer seg for mye. Deretter slenger jeg på en layermaske og maler bort øyne og andre områder som skal være skarpe. Setter opacity på sånn ca 50%. Så tar jeg fram channel mixer, setter på monochrome, rødkanalen på 100% og blendingen på multiply. Maler bort høylys, øyne og annet, justerer opacity etter behov. Resten er stort sett maling med lys, eller doge/burn, for de som foretrekker det begrepet. Det som er vanskeligst å gjenskape er 1Ds-looken. Kameraet har sitt eget uttrykk. 7021134[/snapback] Lurer bare på hvor lang tid bruker du på noe sånt når du kan det. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Alt fra en halvtime til flere timer, kommer an på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå