pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 hei jeg har lyst til å sette opp et eksternt skrivebord så jeg kan logge meg på pc'en fra f.eks danmark... hvordan kan jeg gjøre dette? pc'en jeg har tenkt å bruke i danmark er en noskå sugen laptop med xp home sp2...min linje er på 3mbit og den i danmark er på 0,5mbit... takker på forhånd Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Microsoft har en ok guide som kan brukes dersom du ikke har vært borti det før. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/m...emoteintro.mspx Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Microsoft har en ok guide som kan brukes dersom du ikke har vært borti det før.http://www.microsoft.com/windowsxp/using/m...emoteintro.mspx 5591659[/snapback] takk edit: "The computer must also be part of a corporate network" betyr det at den må være i LAN men den pc'en som skal koble seg til den? edit2:"This computer must also have the Remote Desktop Connection client software installed" hva vil det si? Endret 12. februar 2006 av dudee Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 For å si det enkelt må du gjøre følgende : 1. pass på at det er satt forwarding på routeren din slik at forespørsler på port 3389 blir sendt til den lokale maskinen du skal fjernstyre. 2. Den brukeren du skal logge deg på med må ha passord. 3. Den maskinen du skal logge på må ha windows xp pro. 4. Den maskinen du skal logge deg på med må ha installert programvaren du trenger (remote desktop client software) Vet ikke hvor enkelt dette ble å forstå da, men vi prøver Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 JEG FIKK DET TIL Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 bare et spm til: hvordan kan man gjøre så det går fortere? eks: ta ned grafikken osv? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 bare et spm til:hvordan kan man gjøre så det går fortere? eks: ta ned grafikken osv? 5591943[/snapback] Når du "logger" på, er det en knapp hvor det står Options/Egenskaper. Der kan du stille på grafikken. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 bare et spm til:hvordan kan man gjøre så det går fortere? eks: ta ned grafikken osv? 5591943[/snapback] Når du "logger" på, er det en knapp hvor det står Options/Egenskaper. Der kan du stille på grafikken. 5592132[/snapback] hvor er den knappen? jeg ser bare "lukk", "maximer", "minimer" og "always on top" Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du finner remote desktop saken under tilbehør.... -> så trykker du på innstillinger -> opplevelse ? (bruker kun engelsk windows her, så det er bare ren gjetting hva det heter på norsk) MERK : Dette er ting du må velge FØR du kopler til den andre maskinen. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Trykk på Options der. Så går du inn på "Opplevelse"/"Experience", og "Display"/*veit ikke hva det er på norsk*. Still ned kvaliteten, og kanskje still opp hastighet på linja, så går det kanskje bedre Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Du finner remote desktop saken under tilbehør.... -> så trykker du på innstillinger -> opplevelse ?(bruker kun engelsk windows her, så det er bare ren gjetting hva det heter på norsk) MERK : Dette er ting du må velge FØR du kopler til den andre maskinen. 5592202[/snapback] For å si det enkelt må du gjøre følgende : 1. pass på at det er satt forwarding på routeren din slik at forespørsler på port 3389 blir sendt til den lokale maskinen du skal fjernstyre. 2. Den brukeren du skal logge deg på med må ha passord. 3. Den maskinen du skal logge på må ha windows xp pro. 4. Den maskinen du skal logge deg på med må ha installert programvaren du trenger (remote desktop client software) Vet ikke hvor enkelt dette ble å forstå da, men vi prøver smile.gif 1 hjelp 2 gjort 3jepp 4jepp skjønte lite av det med tilbehør osv :S ....er det under eksternt på systemegenskaper? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Siden du fikk det til, så fant du nok fram til remote desktop Routeren må settes opp til å videresende trafikken på port 3389, til den lokale maskinen du har satt opp med remote desktop. Hvordan dette gjøres kommer an på hvilken router du har. Så hvis du poster hva routeren din heter, kan jeg hjelpe deg med å finne en guide til hvordan det gjøres Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Siden du fikk det til, så fant du nok fram til remote desktop Routeren må settes opp til å videresende trafikken på port 3389, til den lokale maskinen du har satt opp med remote desktop. Hvordan dette gjøres kommer an på hvilken router du har. Så hvis du poster hva routeren din heter, kan jeg hjelpe deg med å finne en guide til hvordan det gjøres 5592823[/snapback] har 3com router, men jeg finner den ikke på portforward.com (dvs ikke akkurat den med samme interface) Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 må man ikke srive inn ip-adresse noe sted når man skal logge seg på? for hvis man skal koble seg til fra et anna sted i verden så ville det jo være litt dumt ettersom flere pc'er nok har samme pc navn.... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Det jeg selv har gjort er å bruke http://www.no-ip.com/. Når det gjelder portforwardingen må du nesten finne tak i en bruksanvisning til din router for å kunne få hjelp til å konfigurere den. EDIT : no-ip gjør at du får ett navn som f.eks test.no-ip.info som er lettere å huske enn en ip-adresse. Dersom du har dynamisk adresse fra din isp, er dette kjekt å bruke da du kan installere ett program som automatisk oppdaterer ip-adressen mot det navnet. Endret 12. februar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 bruker no-ip fra før...kobla meg til pc'en fra skolen idag uten problemer så det funker nå takk fo hjelpa Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Går det ann å koble til en PC som har XP home installert? Med et tilleggsprogram eller noe sånt, helst uten at den som skal koble seg på trenger program. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Går det ann å koble til en PC som har XP home installert? Med et tilleggsprogram eller noe sånt, helst uten at den som skal koble seg på trenger program.5597648[/snapback] Det finnes flust av programmer for å fjernstyre pc'n, jeg vil anbefale å se litt i programmer delen på forumet, da dette er noe som er ofte spurt etter. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) men da må man vel installere et tilleggsprogram på pcen du skal koble til med (klient pcen)? finnes det en måte eller et program (på host pcen) for å slippe dette? Endret 13. februar 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 men da må man vel installere et tilleggsprogram på pcen du skal koble til med (klient pcen)? finnes det en måte eller et program (på host pcen) for å slippe dette? 5598174[/snapback] Prøv LogMein, du. www.logmein.com. Funker ikke alltid på tynne klienter med høye begrensninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå