kenut Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) For noen dager sider klikket pcen min og restartet seg selv. Når den kom på igjen funket ikke internet. Har trådløst DSL som man ikke man behøver passord på. Har reinstalert pcen. Alle innstillinger skal være rette. Virker som om pcen ikke mottar noen IPadresse. Når jeg feilsøker på messenger får jeg opp Default Gateway. Finner helle ikke nettverk/skriver som er delt. Har søkt etter min pc men finner ikke fra andre. Å jeg finner heller ikke noen fra min. Noen som har ideer. Har skjekket innstillinger/prøvd forskjellige. PÅ forhånd takk for svar. Endret 12. februar 2006 av kenut Lenke til kommentar
gneis Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 kjør --->cmd --->ipconfig/release--->ipconfig/renew Lenke til kommentar
kenut Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Har prøvd. Får beskjed om at han ikke kan få ny IP. Når jeg ser på statusen til nettverkstilkoblingen så får jeg beskjed om at begrenset eller ingen forbindelse. Endret 12. februar 2006 av kenut Lenke til kommentar
kenut Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ingen?? har fortsatt problemer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva får du når du skriver ipconfig? Lenke til kommentar
kenut Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Kjør----> command ipconfig Lokal Tilkobling Tilkoblingsspesifikt DNS Suffiks : IP-adresse :0.0.0.0 Nettverksmaske :0.0.0.0 Standard gateway : ipconfig /release Lokal Tilkobling Tilkoblingsspesifikt DNS Suffiks: IP-adresse :0.0.0.0 Nettverksmaske :0.0.0.0 Standard gateway : ipconfig /renew Skjer ingenting. Blir bare stående til jeg trykker på krysset. Så kommer den opp med at den er klar til å skrive igjen og spørsmål om jeg vil avslutte oppgave eller avbryte. Har også prøvd å trykke reparer nettverkstilkobling og får beskjed om at han ikke kan fornye IP-adressen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 har du en visible eller invisible nettverk? hvilket security mode er stilt inn? er router din med statiske ip adresser eller for dynamiske? (DHCP server) starter der, siden du sier ''Har reinstalert pcen. Alle innstillinger skal være rette.'' Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 - Prøvd med en annen TP-kabel? - resette router? - prøvd med en annen datamaskin/laptop? Hvilken router/modem? Fra hvem? Lenke til kommentar
kenut Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Har tre pcer i huset som går gjennom samme switch. De to andre har internet.. Har ikke prøvd med en annen TP-kabel.. Tviler på at det er den siden jeg hadde internet, og plutselig var den ikke der. Lenke til kommentar
kenut Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Eneste jeg tidligere har stilt inn, er å sette opp en nettverkstilkobling med automatisk IP og automatisk DNS.. så går jeg til sett opp internettillkobling. manuell/bredbåndstilkobling som ikke krever pw. Dette er det samme som er gjort tidligere, men nå til ingen nytte. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har tre pcer i huset som går gjennom samme switch. De to andre har internet.. Har ikke prøvd med en annen TP-kabel.. Tviler på at det er den siden jeg hadde internet, og plutselig var den ikke der. 5597928[/snapback] TP-kabel sier du...du har ikke trådløst nei. Se back PC din, der som TP-kontakt går i hunkontakt. Hvis hunkontakt er skadet,har løsnet fra kortet ditt, så lyser ikke. Det skal nemlig lyse der. Prøve å bevege forsiktig TP-kabelen for å se om det kommer noe lys. Hvis det er saken, så sitter hunkontakt løs. Lenke til kommentar
kenut Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Har trådløst DSL. Vi deler linjen med naboen..(vet ikke hvorfor) Der går den inn på en router. Så videre til en switch i nabohuset, og så videre inn på en switch på rommet mitt som fordeler nettet til de to andre pcene i huset. Nå i kom jeg på nettverket igjen. Finner de andre pcene og alt fungerer sånt. Men kommer ikke på nettet ennå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå