Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan bittorent "knele" router?

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjelder dette Linksys WRT54G v.5 med siste firmware? Skal kjøpe routeren om 2 timer...

5768718[/snapback]

Om du klarer å slenge ut et utsagn UTEN å begrunnede i det hele tatt så fortjener det ikke å stå her ~Moderator

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
linksys WRT54G v.5 fungerer som bare det her! kjøpte den isted!

5769327[/snapback]

Jeg bruker min Linksys WRT54G v.5 som router.

Ved bruk av Bitcomet blir det krøll, nettet blit tregt og restart av routeren må til for å få det til å fungere igjen.

Jeg er dritlei hele routeren og lurer på å bytte til D-Link DGL-4300.

Lenke til kommentar
Sitter her med en WRT54GS, er det "ok" å bruke noe av dette?

edit: hvilken fil er anbefalt?

5769251[/snapback]

DD-WRT fungerer utmerket, men det må til en liten endring for å få det til å fungere 100%.

Man må sette antall porter til 4096, og sette TCP og UDP-timeout til ca 300 sek.

Her er den filen du skal bruke.

Lykke til :)

Btw.. ronnyenk: Gi meg en grunn, siden du anbefaler at han skal bruke mini-versjonen av DD-WRT. Like greit å installere standard-versjonen med en gang :)

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min WRT54G router i 24 timer nå.Kjørt div p2p progz siden jeg kjøpte den. Har enda ikke merket noe galt med hastigheten. Har jevnlig tatt Itavisens Speedometer,for å sjekke om jeg får bra båndbredde. Kan ikke se at jeg kjenner meg igjenn i noen av innleggene her. Har dog v5 med siste firmware,kjører uTorrent.

Lenke til kommentar
Sitter her med en WRT54GS, er det "ok" å bruke noe av dette?

edit: hvilken fil er anbefalt?

5769251[/snapback]

DD-WRT fungerer utmerket, men det må til en liten endring for å få det til å fungere 100%.

Man må sette antall porter til 4096, og sette TCP og UDP-timeout til ca 300 sek.

Her er den filen du skal bruke.

Lykke til :)

Btw.. ronnyenk: Gi meg en grunn, siden du anbefaler at han skal bruke mini-versjonen av DD-WRT. Like greit å installere standard-versjonen med en gang :)

5770360[/snapback]

Sikker på at jeg leste en plass at man skulle flashe med mini versjonen først, også eventuelt flashe med standard etterpå. Tror jeg bare brukte mini versjonen, og alt funker fint.

Edit: Fant dette i txt fil på nedlastingssiden til dd-wrt:

"Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes:

for upgrading from original linksys firmware, please use the generic mini version

and flash it from web interface.

after this first flashing you can upgrade to any other distribution too. for webinterface

flashing just use always the included generic binaries. the rest is only made for tftp upgrades"

Endret av ronnyenk
Lenke til kommentar

kanskje litt off-topic, men føler at jeg har noe av det samme problemet, bare at det er telefon-adapteren som er problemet...

Altså:

Oppsettet mitt er slik:

Linje inn----->Ruter----->Tlf. adapter----->PC

Hvis jeg lar f.eks Azureus stå på hele dagen, så er det ofte at tlf'en ikke funker.

Tlf. adapteren går liksom "i lås" etter en del timer.

Alle lysene på den blinker eller lignende, men virker som jeg fortsatt har fått lastet ned i Azureus...

For og få den igang igjen, må jeg trekke ut kontakten/slå av og på strøm til ruter og adapter, for at tlf'en skal funke igjen.

er det kanskje ikke meningen at det skal gå så mye trafikk gjennom tlf. adapteren?

forslag? :hmm:

Jeg har inn/ut hastighet: 2000/800 el. noe....

(laster ned ca. 25-30 torrenter i snitt, strl. varierer...)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem som trådstarter med min Linksys WRT54G. Med standard firmwaren (fra linksys) knela den etter 15-20min normalt sett, la så inn Alchemy 1.0 og det ble straks mye bedre, men fortsatt så blir den ustabil av og til.

Dette er et kjent problem med WRT54G ruteren.

Har nå en Asus WL-500G Deluxe og har null problemer med sånt.

Lenke til kommentar

Ok, løsningen på samtlige problemer folkens: :D

Last ned nyeste versjon av DD-WRT (www.dd-wrt.com):

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/i...t.v23+SP1+beta/

Brukere med original linksys firmware: flash til "mini" versjonen FØR du evt. flasher til en annen versjon.

Brukere med WRT54GS versjon 4: flash KUN med filer hvis filnavn slutter med *******wrt54gsv4.bin

I DD-WRTs GUI velg 4096 som maks antall åpne porter og velg TCP/UDP timeout til 120s

Voila! Ikke mere problemer ved bruk av p2p programmer

(Jeg har testet ut Alchemy, HyperWRT (med og uten thibor) og DD-WRT og synes sistnevnte gir best ytelse/funksjonalitet (evt. OpenWRT, men det krever litt linux skillz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...