Kravik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 er hovedkortet jeg har.. og pronlemet er: at chipset vifta har begynt å bråke, IGJENN!! her er historien så langt.. kjøper meg ny pc.. har den langt om lenge.. så begynenr chipsetvifta å bråke.. så jeg ber om passiv kjøle ting. (ble anfelat av mange folk) men de hadde ikek det på komplett .. så de sa jeg måtte sende inn moder kortet.. altså sitter jeg uten ny pc, etter endelig å begynt å forstå hva jeg har kjøpt meg.. (spille nye spill osv) .. så kommer nytt hovedkort.. med samme vifta, bare montert skakt.. (endelig får jeg computer igjenn) (sikekrt ett wannabe oogradert kort) så jo ikke likt ut i oppsette, men så ut som samme deler.. uansett... saken er den.. nå bestilte jeg meg quake4 osv, enedlig komemt igang igjenn.. (sliter emd depresjon osv) så vips.. begynenr den stygge skrapelyden å gnage i skallen min... og seff ere det chipsett vifta IGJENN!! jeg orker ikke sende inn kortet igjenn.. og har nå midlertidlig nappet ut den dritt vifta og satt en 120mm over.. s-/å jeg håper det holer.. skal få pappa til å "lage faen" (hjelpe meg å få noe hjelp.. med de som solgte emg denen dritten, og igjenn, når jeg sa det kom til å bare skje igjenn.. (er så frustrerende typisk) men nå baler ejg og er lei meg og sint.. så til ett enkelt spørsmål.. kan noen hjelpe meg med en permanet løsnig? har 2 stk Skjerm kort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz sli,... så er mega trangt ved den vifta der.. hjelP? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Kan være litt vanskelig når du kjører SLI, er nok ytelse som holder der, tenker jeg Du skulle nesten fått tak i et A8N32 SLI Deluxe, eller A8N SLI Premium, begge de to har passiv kjøling på brikkesettene med heatpipes. Hør med butikken der du kjøpte om de har noen forslag til deg, og eventuelt hør med de om du får byttet inn ditt kort med et av de korta jeg nevnte som har heatpipe på chipsetene, da må du eventuelt betale mellomlegg, tenker jeg, siden det er dyrere kort. Men siden du har GTX SLI, har du nok råd til et litt bedre hovedkort også, med passiv kjøling på. Hvis viften er forsøkt byttet flere ganger, tror det er 3 ganger de kan bytte den, så kan du heve kjøpet, tror jeg Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 du kan jo se om du får kjøpt en lavprofil-kjøleribbe du kan sette på. hvis du ikke tar sjansen på det så kanskje du kan få din far til å dryppe noen dråper tynn olje i vifta (husk å monter ut vifta først)(og riv av klistrelappen(hvis det er). Det er et hull under klistremerket. Symaskinolje eller tynn, tynn motorolje funker og. da skal den nok være stille til neste gang. Lenke til kommentar
besatt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 kjøp denne da, og bytt ut med vifta: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=SER Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror neppe den Zalman-greia der funker, han kjører jo GTX SLI den gutten, jo. Mulig Zalman-kjøleren funker hvis du kapper av alle pinnene på den Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Kjøp Zalman passiv chipsetvifte da, den skal passe mellom skjermkortene. Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Se svaret nedenfor. Knota og får ikke sletta dette feilsvaret. Endret 12. februar 2006 av turbosverre Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Bruk Zalman-kjøleren det er linka til. Om den er litt for høy/noen av ribbene er i veien kan du fint kappe av noen av dem om du har grei lufting i kabinettet ellers. Skal litt til for å overopphete. Har samme hovedkortet som deg og bruker zalman-kjøler etter at vifta stoppa helt opp. Selv det fikk ikke hk´et til å "svi" seg. Lykke til. Endret 12. februar 2006 av turbosverre Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Tusen takk for all hjelpen. masse råd jeg skal fosrøke meg på her! sendte mail til komplett, I fortvilelsesn her, så de svarer vel i løpet av uken.. tusen hjertelig! Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Komplett sendte med endelig en slik: Zalman ChipsetKjøler Har noen noen tips om hvordan man får av den gamle chipset vifta? er det bare å røske litt? eller må man ta ut hele Moder kortet og ta av noe clipsing bak? takk for alt! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ta og klipp av hodet på plastlåsingene som er der, så dytter du resten nedi kortet slik at de detter ut på baksiden av kortet. Så er det bare og rense chipen, legge på pasta og sette på zalman-ribba ved å dytte pinnene nedi kortet slik at det blir låst Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) makan! til dobbelt post og styr da.. Endret 19. februar 2006 av Gomp| Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) makan! til dobbelt post og styr da.. Endret 19. februar 2006 av Gomp| Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Ta og klipp av hodet på plastlåsingene som er der, så dytter du resten nedi kortet slik at de detter ut på baksiden av kortet.Så er det bare og rense chipen, legge på pasta og sette på zalman-ribba ved å dytte pinnene nedi kortet slik at det blir låst 5624835[/snapback] wow! tusen takk!! hadde planer om å gjøre det i dag.. men gruet meg slik til å ta ut alt.. å sette inn alt.. så faktisk ikke annen løsning enn å klippe av de klipsa bak.. (helt utroiig at jeg ikke tenkte på det, .. ) Men, men nå skal jeg jommen gjøre det istede! tusen evig takk! der sparte du meg en masse tid! morsomt at jeg kviet meg så utrolig når jeg våknet i dag tidlig, og ble oppe så sent, og kom på denne posten, ... og at det var ett svar her! for en vakker verden det kan være "på opp tur" nå rabler jeg fælt, men ufattelig hvor fort det kan snu fra fortvilelsens "ned tur" til noe positivt! takk for all hjelpen! og nå håper jeg virkelig dette er det siste jeg ser til den "vifta" .. 5628777[/snapback] Endret 19. februar 2006 av Gomp| Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Å, det var da så lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå