linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har lyst til å starte med litt uskyldig hacking , hvor begynner man ? hvilken distrubsjon egner seg ? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hacking er ikke noe man bare "begynner" med. Du må lære deg det mest grunnleggende om datamaskiner, oppbygging av OS/applikasjoner osv. Om du ikke engang vet hvilken distro du foretrekker er du vel litt på villspor. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg vet hvilken distro jeg foretrekker men jeg vet ikke hvilken distro som event. kunne egne seg godt til hacking. Jeg vet at man må kunne det grunnleggene og event. C++ etc. , det jeg lurte på hva hvordan det selve foregikk... Lenke til kommentar
ways Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg vet hvilken distro jeg foretrekker men jeg vet ikke hvilken distro som event. kunne egne seg godt til hacking. Jeg vet at man må kunne det grunnleggene og event. C++ etc. , det jeg lurte på hva hvordan det selve foregikk... 5591020[/snapback] distro er ikke så viktig i denne sammenheng. bare last ned nmap og annet snacks, velg deg en distro du liker, og lær deg den ut og inn. med mindre det er cracking du er ute etter å lære. da bør du heller laste ned windows. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Har installert Ubuntu, er det vanlig å kjøpe seg en tjukk bok for å lære seg greia ? I tillfelle ikke; hvor får man informasjonen fra... Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Du kjøper 10 tjukke bøker... "Hacking exposed"-bøkene feks, står mye artig i de. :!: Edit: Siden du allerede har installert Ubuntu kan du jo skrive 'man nmap' i terminal, da lærer du å bli 1337 haxx0r. Endret 12. februar 2006 av Zerblat Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva er det enkleste språket å begynne med og hvor begynner man? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Herregud så tragisk, hadde jeg vært moderator så hadde jeg stengt denne tråden og deretter stengt dere alle ut for et par måneder. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Enda mer tragisk er at du kommer med denne "tror du er noe" Lenke til kommentar
comicz Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Lær deg Python, det kommer du langt med. Nyttige verktøy kan være nmap, ethereal, ettercap, tcpdump, ngrep. Lær deg hvordan systemer fungerer(rett og slett ved å bruke dem inngående). Lær PHP og XHTML. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Enda mer tragisk er at du kommer med denne "tror du er noe" 5591495[/snapback] Du misforstår, her er det en bruker som spør hvordan han kan lære å bryte seg inn i andres systemer (cracking) også er det 4 andre som faktisk svarer han, DET er tragisk. Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Tror du ikke jeg hadde funnet det lett ut uansett? Endret 12. februar 2006 av linuxmakke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Tror du ikke jeg hadde funnet det lett ut uansett? 5591522[/snapback] Jeg kan ikke unngå å le :!: Hacking er ikke noe man bare starter med, det starter som regel med stor interesse for hvordan systemer fungerer og nysgjerrighet rundt dem. Det nytter ikke å bare kjøpe seg en fet bok på nettet kalt "How to become a super1337 h4XX0r for dummies" og så kan du alt etter å ha lest boken. En "proffhacker" kjenner et system så godt at han vet hvor han må utnytte systemet for å komme seg inn etc. Du vet ikke engang hvilken distro du skal bruke, og da vil jeg si du er rimelig utledd EDIT: Beklager, jeg roter alltid med "hacking" og "cracking". Cracking er når man ulovlig tar seg inn i systemer osv, hacking er noe helt annet Endret 12. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Enkelt og greit: Hvis du ikke vet bedre enn å spørre om sånt på en forum som dette, har du ingen av forutsetningene som kreves for å drive "hacking", som du så fint kaller det. "hacking" er en term som brukes om ekstremt flinke programmerere og har ingenting med cracking og uautorisert adgang til systemer og gjøre. Cracking krever inngående kjennskap til systemer, tcp/ip og diverse tools for å utnytte svakheter i disse. Det krever også at man kjenner til mulighetene man har for å skjule sine spor slik at ikke Nye Kripos plutselig banker på døra di. Linux har et stort hackemiljø siden det aller meste av applikasjoner og linux kernelen selv blir snekret sammen av frivillige. Cracking derimot er ikke noe man vil assosiere med linux eller noe annet system. Det er ulovlig. Hvorfor ikke like gjerne spørre om hvordan man gjennomfører en væpnet bankran? Voks opp! EDIT: Uautorisert ja:D Endret 12. februar 2006 av IgniZtion Lenke til kommentar
ratix Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror du ikke jeg hadde funnet det lett ut uansett? 5591522[/snapback] Jeg kan ikke unngå å le :!: Hacking er ikke noe man bare starter med, det starter som regel med stor interesse for hvordan systemer fungerer og nysgjerrighet rundt dem. Det nytter ikke å bare kjøpe seg en fet bok på nettet kalt "How to become a super1337 h4XX0r for dummies" og så kan du alt etter å ha lest boken. En "proffhacker" kjenner et system så godt at han vet hvor han må utnytte systemet for å komme seg inn etc. Du vet ikke engang hvilken distro du skal bruke, og da vil jeg si du er rimelig utledd 5591540[/snapback] Jeg er ganske enig (sett bort fra at du blander ordene hacker og cracker), det skulle vært en minimums aldersgrense på 15 år for å bruke et unixsystem, så får vi mindre av slike alt-for-umodne brukere her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg er ganske enig (sett bort fra at du blander ordene hacker og cracker), det skulle vært en minimums aldersgrense på 15 år for å bruke et unixsystem, så får vi mindre av slike alt-for-umodne brukere her. 5591547[/snapback] Beklager, jeg roter alltid med hacking og cracking. Glemmer ofte at det er forskjell. Forresten burde det vært 15års-grense for å bruke en PC i det heletatt Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Herregud så tragisk, hadde jeg vært moderator så hadde jeg stengt denne tråden og deretter stengt dere alle ut for et par måneder. 5591492[/snapback] Vil du virkelig stenge meg ute? Lenke til kommentar
ways Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Herregud så tragisk, hadde jeg vært moderator så hadde jeg stengt denne tråden og deretter stengt dere alle ut for et par måneder. 5591492[/snapback] Vil du virkelig stenge meg ute? 5591588[/snapback] nå nå. man trenger da ikke kaste ut folk for slike spørsmål. mange som driver cracking på lovlig vis. finn deg en venn, sett hver sin maskin på nett, gjerne med ulike OS, så er det bare første man til å klare å ta seg inn i motstanderens maskin. på linuxbokser er det ofte dårlige php-sider som gir innpass, så du kan jo lete etter noen CMSer med kjente hull og teste det. de kan man ofte finne beskrivelser av feilen på. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Lær deg C-programmering og ASM. Skriv et program med et uchekka buffer, og skriv inn i det mer enn det tåler. Finn ut hvor langt ut du må for å treffe en eller annen kodebit. Lær deg hvordan ELF- etc. binærformater fungerer. Finn ut hva prelink, execshield, linking, etc. er. Les alt du kommer over om TCP/UDP/IPMP/IP. Forstå alt sammen. Finn ut hvordan kompilatorer funker. Finn ut hvordan de viktigste protokollene virker. Lær deg masse om operativsystemer. Lær deg ennå mer om nettverkstjenestene som kjører oppå dem. Programmer masse. Lær deg masse om kryptering, hva det er, hvordan det virker, hva det er godt for, og hva det ikke er godt for. Forstå alt sammen. Utnytt forståelsen. Så kan du kansje begynne å snakke om cracking (som er den korrekte termen på det du sikter til). Forsøker du deg på min maskin, og loggene mine forteller meg det, får jeg deg i beste fall kasta av linja di. Bare prøv. Andre har gått før deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå