henrik_f Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei! Jeg skal ha include script på alle sidene så vist jeg redigerer på sponsor på ei side redigerer de se på alle, men kun på sponsor på siden går de ? Takk Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Går veldig enkelt an med includes i php ja. Du kan jo enten legge inn en <?php include ("sponsorsiden.htm") ?> der du vil at sponsorsiden skal vises eller du kan bruke scriptet (og følge forklaringen) jeg har lagt ut her : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529767 Hvis du velger det siste bør du endre hele siden din til å følge det systemet. Noe som vil lette arbeidet ditt veldig ellers også. Endret 12. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Eller <!-- #include file="./sponsorsiden.htm" --> om du bruker VbScript i ASP. Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 hva skal jeg gjøre vist jeg vill ha de i bare ei box på siden da ?=P Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Som du ville kodet det normalt sett, bare at du erstatter den biten der hvor koden for boksen skulle vært, med inkluderingen og limer koden inn i en egen fil i stedet for. Det er litt vanskelig å ta med en gang, men om du leser litt på htmldog.com, burde du klare å forstå det. Legger ved et eksempel: <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <p>Hei</p> </body> </html> Så fjerner vi den biten som skal inkluderes: <html> ... <body> <p>Hei</p> </body> </html> og limer det inn i en egen fil som vi kan kalle topp.asp: <head> <title>Test</title> </head> og erstatter tomrommet med inkluderings-script: <html> <!-- #include file="topp.asp"> <body> <p>Hei</p> </body> </html> Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har serveren din støtte for asp da, eller php? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 er ikke helt sikker på om den støtter asp men den støtter php Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Ok. For å bruke php må du først lagre dokumentet ditt i .php-format, så legger du som sagt inn <?php include ("sponsorsiden.htm") ?> der du vil at siden sponsorsiden.htm skal vises. Men eksempelet og framgangsmåten i det eksempelet jeg linker til i mitt forrige innlegg her er en mye mer dynamisk løsning. edit: Trykka litt feil Endret 13. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Flyttes fra webdesign til PHP. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Et enkelt og greit include system er: <?php $default = "hovedside"; $directory = "inc"; $extension = "php"; //Ikke endre noe nedenfor $page = $_GET['page']; if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $page)) echo "Gidd kidde;)!"; elseif (!empty($page)) { if (file_exists("$directory/$page.$extension")) include("$directory/$page.$extension"); else echo "<h1>Error 404</h1>\n<p>Finner ikke siden!</p>\n"; } else include("$directory/$default.$extension"); ?> PS: koden er mortz0r sin, sånn btw, slik at jeg ikke får noe klage på at " hallo, du har ikke skrevet det selv, det er mortz0r sitt, " eller noe slikt piss.. " Lenke til kommentar
NH Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Eller <!-- #include file="./sponsorsiden.htm" --> om du bruker VbScript i ASP. 5595869[/snapback] denne koden fungerer like fint i shtml (som ofte er standard på de fleste serfvere da det er innebygget i apache Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ok. Det visste jeg ikke, men så driver jeg kun med ASP da... Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Fikk de til og TUSEN takk for hjelpen ;D Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Ett include script virker på den måten at det inkluderer filer som brukeren av siden har "bestemt" Du kan eksempel putte inn <?php $side = $_GET['s']; include("$side.php"); ?> Vist du nå skriver index.php?s=hei blir hei.php inkludert der hvor du har plassert include scriptet Håper du lærte noe nytt EDIT: Må legge ved at man ikke bør bruke scriptet jeg la ved, siden man kan inkludere onde script fra andre steder som fucker opp serveren til siden din!! Endret 18. februar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå