Darkwing Duck Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hei. Er ute etter en ny bærbar i prisklasse opp til kr 10000,- Vil helst ha følgende: 15,4" widescreen evt glossy. Intel cpu Dvd-r Trådløst nettverk + evt bluetooth pga trådløs mus Den skal brukes til å surfe, se på dvd, lette spill som Flåklypa, kopiere en dvd en gang imellom. Har stasjonær pc som blir brukt til de tyngre oppgavene. Vekt ikke vesentlig. Egentlig ikke batteri-kapasitet heller , men det bør jo være litt brukstid. Kjøper evt et ekstra batteri. Er det noen fordel med glossy skjerm når man skal se på dvd? Har mest lyst på det. Det hadde opgså vært en fordel å kunne oppgradere etter hvert som kravene stiger. Med tanke på skjermkort, ram, cpu osv. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg litt her da jeg er på vei til å gå meg helt vill i denne jungelen og ende opp med å kjøpe noe langt over busjett og som jeg absolutt ikke har bruk for. Tittet på Acer Ferrari og Clevo M570A, men fant vel ut at det var litt overkill til denne bruken. Mvh Darwing Endret 12. februar 2006 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Vet ikke hva som er galt med spørsmålene mine, men noe må det være siden jeg aldri får svar på dem. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tja. Hva med å holde deg til et emne? Du har nesten to like emner der du spør om en bærbar som er oppgraderbar. Skal du ha en bærbar som er oppgraderbar så er det ikke mange å velge mellom. En av få er nok Dell. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Får man ikke svar på det første spørsmålet får man prøve med et nytt et vet du. Når et tråd blir et døgn gammel og havner utenfor førstesiden er det liten sjans for ar tråden blir besvart. Og de fleste spørsmålene i denne står jo fortsatt ubesvart. Og det må vel finnes annet enn Dell man kan kjøpe en billig utgave av med tanke på skjermkort,ram og cpu for så å bytte etter hvert. Endret 12. februar 2006 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Pft, 100 emner per side gjør susen vettu On topic. Sjekk ut Toshiba m70 144 http://www.netshoposlo.no/aspx/login.aspx?...7456&plid=27456 Har 256 mb GPU minne, selvom alle webshoper skulle tilsi noe annet. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Bytte av skjermkort er ikke så lett som du tror. Og akkurat nå så er det ganske få produsenter av bærbare som lar deg bytte skjermkort. Cpu, ram og harddisk er de enkleste komponentene å bytte ut, mens skjermkort er vanskelig nok som det er. Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg er ikke noen laptop ekspert, men problemet er vel ofte at bortsett fra HD og RAM, så betyr vel en oppgradering at du må demontere hele maskinen. Da ryker alt av garantier, for ikke å nevne risken med å demontere maskinen... er veldig mye mindre plass å jobbe på.. og med større cpu/gpu blir jo køle-karakteristikken endret... mye å tenke på når ting er såpass kompakt Tviler altså på at mange produsenter er interesert i å oppfordre til hjemmemekk... De kunne jo risikere å tape på det... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Standard heatsink går nok greit på de fleste CPU'er. Skal man begnne å tenkte på garantier når man oppgraderer er det bare å gi opp... Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Mulig jeg har missforstått når det gjelder skjermkort. Har sett litt på Clevo M570A, som forøvrig sprenger budsjettet helt, at man kan velge mellom tre kort. Når man kommer i den prisklassen, er den noe å satse på eller er Acer Ferrari 4000 , som jeg får til samme pris, et bedre valg. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Er M570 den med 17"? Isåfall så har den bedre skjermkort enn Acer Ferrari modellene. Ellers bør du spørre deg selv om du vil ha en bærbar som du skal ta med rundt omkring, eller om den stort sett skal stå på et sted. Trenger du en som du skal ha med rundt så er Ferrari pcen lureste valget. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Den har 17". Den vil kun bli flyttet hjemmeifra til hytta, så størrelsen er ikke noe problem. Så eneste grunnen til å ta Ferrarien er at den har høyere "status" pga navnet? Normalt så er den jo 4000 dyrere enn Clevo/Netshop sin. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Man betaler vel ekstra for designet, noe jeg selv ville aldri ha gjort. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Får man ikke svar på det første spørsmålet får man prøve med et nytt et vet du. Når et tråd blir et døgn gammel og havner utenfor førstesiden er det liten sjans for ar tråden blir besvart. Og de fleste spørsmålene i denne står jo fortsatt ubesvart. Og det må vel finnes annet enn Dell man kan kjøpe en billig utgave av med tanke på skjermkort,ram og cpu for så å bytte etter hvert. 5594615[/snapback] Og medfører desto større sannsynlighet for at de ender opp slik denne tråden - Stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg