graks Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 jeg lurer på hvilket var det første sp og mp fps som dere har spilt? det første sp fps jeg har spillt var spear of destiny,som var oppfølgern til wolf3d.jeg synes det var så kult og spille,det var utrulig vanskelig og finne fram.når du endelig fant nøkklene slik at du kunne komme deg til neste nivå,så var det et slit og finne den døren til neste nivå.labyrintene som var i wolf3d og spear of destiny var utrulig vanskelig og finne fram. mitt første mp fps doom eller doom2.når jeg gikk på vidregående på midten av 90 tallet var det en på skolen som fikk tak i doom2,over 2 måneder før det komme til norge.vi brukte og spille det det i alle pauser og det var kjempe kult.klassen min på vkII var den eneste klassen med nettverk.det var så kult og bruke rocket launcher på kompisen på nabomaskinen,og se den bli fylt med blod. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første SP var eit bilspel på den første PCen vår. Første MP var Gorillas.bas Lenke til kommentar
koronag Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første sp var Wolfenstein. Første mp var CS. Lenke til kommentar
Diceman Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) for de fleste fps veteranene, eller veteranene innen gaming, svarer vel de fleste wolfenstein3d på sp og doom på mp, siden de var de første:P Endret 12. februar 2006 av Diceman Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Huska då eg prøvde Wolfenstein 3D hos ein kompis. Han hadde kobla anlegget på, rimelig heftig lyd! Fekk det med heim på diskett etterpå Var ikkje juksekode for det mega-våpenet å holde inne SHIFT+L+I+M? Mp aner eg ikkje, er ingen veteran innen fps. Endret 12. februar 2006 av Ed Hunter Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) wolfenstein 3d (sp) og doom (mp) Jeg ble alltid drept med hagla i doom :/ mao jeg var helt elendig hehe Det første (mp) spillet jeg syntes var gøy og jeg fikk teken på var unreal tournament. Kjøpte ny maskin for å spille det lagg-fritt t.o.m. Det var alltid gøy å bruke flak cannon for å få spillet til å lagge for spillere med ikke topp-pc'r Endret 12. februar 2006 av blackbrrd Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Sp: Doom MP: Return to Castle Wolfeinstein ( Det første MP jeg spillte online. Spillte aldri Doom i lan faktisk før jeg spillte RtCw online. ) Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første Singleplayer jeg spilte var det første Mario til NES, når det fortsatt var cutting edge technology (her i landet, antar jeg). Tok litt tid før jeg fikk meg PC, så det første multiplayer-spillet jeg spilte var Deltaforce 1. Det var så utrolig mye MS i det spillet at man aldri fikk drept noen, men gøy var det fortsatt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første SP FPS var Wolfenstein3D,godt å se at andre fortsatt husker den koden MP spill av eg seint ute med på PC pga.internett banket relativt seint på døra våres heime,må vel ha vert CS i ein eller anna form. Ser detet var til PC ja. like før eg rullet ut med SEGA å greier Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Mitt første SP FPS spill var Duke Nukem 3D. Husker jeg satte hos en kompis og spilte det til langt utpå natta. Var også Dukern som fikk æren av å være første MP spill og. Husker vi satte opp maskinene og spente en serial kabel mellom og spilte 1on1 på Duke Nukem 3D. Hehehe. Morsomme saker. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) første SP var enten prince of persia, wolfenstein eller mario (det hoppespillet). husker ikke helt mp var vell quake 1 eller noe Endret 12. februar 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det første "egentlige" FPS jeg spilte, var Castle Wolfenstein 3D. Strengt tatt var vel dette det 'første' FPS spillet, i alle fall det spillet som satte i gang sjangeren FPS. Har vel vært borti en del FPS spill før dette; det første førstepersonsspillet jeg spilte, var noe som het 3-Demon, et tredimensjonalt PacMan spill, i førstepersonsperspektiv. Tror også at Doom var det første MP FPS'et jeg prøvde, på LAN sammen med en kamerat. Lenke til kommentar
Toriyama Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 første sp var vell Half Life. Og jeg tror ikke jeg prøvde mp online før fear Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første enspiller FPS var Doom. Flerspiller har jeg aldri spilt. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første SP var vel helt sikkert Wolfenstein 3D Fikk låne en cd med det på og hadde det dritartig.. Klarte å slette det og ingen viste hvem som hadde cd'en med spillet på. Dette endte med en måned med søvnløse netter fordi jeg savna så jævlig å spille det Det var tider Første MP fps er jeg faktisk ikke sikker på. Kommer ikke på hva det var, men prøvde det ihvertfall for første gang på ett 12, ett eller annet integrert modem.. det var bad Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Wolfenstein på singleplayer og Doom på multiplayer. Hadde mekka egen seriekabel hvor vi kobla i hop to maskiner. Funka etter ca 1uke med strev. Those were the days!! Lenke til kommentar
zerelia Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Mitt første SP FPS var Wolfenstein3d. Hadde bare den innebygde pc høyttaleren i starten, kjøpte meg soundblaster og var imponert over lyden. Første MP spill var Quake. 10k tlf regning kvartalet ugh. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Første sp jeg prøvde var vel enten duke nukem eller wolfenstein3d, men det første jeg spilte hjemme var quake 1, kan ikke forstå hvordan siste boss er mulig uten koder Første mp var delta force 2, men ikke mye, første må vel da bli unreal tournament 2004 Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 sp: DOOM mp: wolfenstein Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 første MP eg spilte var CS første SP eg spilte var *husker ikke* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå