Gå til innhold

Kjøpe meg vannkjøling.. Nytt oppsett!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er enda en fyr som har tenkt å hive meg inn i vannkjølingens verden

Jeg har sett litt på MIST economy settene til microplex, men har bestemt meg for å kjøpe noe meg fleksibelt. (oppgradering)

 

Jeg skriver hva jeg har tenkt meg så langt, så må dere si hva dere synes, og om alt passer sammen ;)

 

Radiator: AC Evo 120 m/nipler

 

CPU blokk: AC Cuplex XT s939

 

GPU Blokk: AC twinplex 6800/7800

 

Tilsetninger: Cooltek UV tilsetning, blå

 

Korrosjonsbeskyttelse: AC Fluid

 

Vanntank: Vanntank m/pumpe

 

Ekstra:

Gjengetape

Nipler til GPU blokk og CPU blokk

 

Papst 26 dB vifte, kjøres på viftestyring

 

til sammen ca 2105,-

 

Oppsettet mitt er som følger:

 

AMD athlon 3200+

nVidia geforce 6600 GT

Crucial 1024 MB

Samsung 200 GB

Sony DVD brenner

Asus a8n-sli deluxe

Hiper 580W PSU

 

Hadde vært veldig takknemlig for svar, er veldig usikker på vannkjøling med tanke på hvilke nipler og om man skal bruke overganger osv..

 

Mvh Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha anbefalt en bedre raddis, kjøp heller black ice xtreme dual. Den er meget bra.

 

Edit: Ser faktisk at micro ikke har dual xtreme inne, men xtreme single er fortsatt bedre enn ac vil jeg tro. ( Den var visst utsolgt, hmmm. Kan alltid bestille fra andre butikker hvis du orker) Skal du kjøle ned mer enn bare cpu'en så vil nok dual være best.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Kul tank! Men hva vil "Slangekobling: 8x1 Standard" si?

5591046[/snapback]

 

 

Det er dette du ikke må spørre meg om :p

 

Jeg ville ha anbefalt en bedre raddis, kjøp heller black ice xtreme dual. Den er meget bra.

 

Edit: Ser  faktisk at micro ikke har dual xtreme inne, men xtreme single er fortsatt bedre enn ac vil jeg tro. ( Den var visst utsolgt, hmmm. Kan alltid bestille fra andre butikker hvis du orker) Skal du kjøle ned mer enn bare cpu'en så vil nok dual være best.

5591115[/snapback]

 

Ja, jeg tenkte en stund på dual, men jeg har ikke fysisk plass til det..

Skal i fremtiden lage et enda mindre kabinett, så da må jeg ha plass til vannkjølingen.

 

Noen som vet om alt dette vil passe sammen?

 

Petter

Lenke til kommentar

Frostvæske får man kjøpt hos alle bensinstasjoner rundt omkring. Du kan ha uv væske i selvom du har frostvæske ja.

 

Edit: Angående plassmangel, du kan alltid kjære et hull på toppen av kabinettet som passer raddisen, slik får du plass til en trippel om du har lyst til. Men da blir det en liten løftehøyde for pumpa, en eheim 1048 er vel must. Ville ha anbefalt eheim 1250 :thumbup: Kan bli varmt hvis du skal kjøle både cpu og gpu på en singel, men jeg har jo aldri prøvet det. Snakker om magefølelse nå, hehe. Jeg bruker dual xtreme og en pumpe som klarer over 1000l/t. Bra temp på cpu'en, 25 grader idle og 35 grader maks load på min opty 175 @ 2.7ghz. Bra temp på gpu også, 31 grader idle, har ikke testa load på grunn av raddisen er nyinnkjøpt, og pumpa har jeg lånt. Brukte zalman reserator før, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Ok, har testet om jeg hadde plass til en dual i toppen, ikke plass..

målt  opp, men det er rett og slett ikke nok plass

 

Noen som har peiling på om alt dette passer sammen?

 

Petter

5593777[/snapback]

 

Alt skal passe sammen, men vet fortsatt ikke hva "Slangekobling: 8x1 Standard" vil si, du kan jo sende dem en epost!

 

Når det kommer til plass for dual/trippel så kan du legge radiatoren oppå kabinettet og bruke en slags form for "ben" slik at det blir plass for viftene til å bli kvitt luften, og så bare ha hul til slangene og viftekablene.

Endret av Peterkj
Lenke til kommentar
Ok, har testet om jeg hadde plass til en dual i toppen, ikke plass..

målt  opp, men det er rett og slett ikke nok plass

 

Noen som har peiling på om alt dette passer sammen?

 

Petter

5593777[/snapback]

 

Alt skal passe sammen, men vet fortsatt ikke hva "Slangekobling: 8x1 Standard" vil si, du kan jo sende dem en epost!

 

Når det kommer til plass for dual/trippel så kan du legge radiatoren oppå kabinettet og bruke en slags form for "ben" slik at det blir plass for viftene til å bli kvitt luften, og så bare ha hul til slangene og viftekablene.

5594715[/snapback]

 

Ah nå skjønner jeg hva dere mener. Den er jo genial!

Hadde ikke bare vært praktisk, men kult også.

Da bør jeg lage en shroud som alt sitter inni, jeg har planlagt å ha viftene

til å dra luften vekk fra radiatoren, dvs viftene blåser vekk

 

Nå begynner jeg å tenke her, noen som har en billigere tank de kan anbefale?

Er ikke helt hypp på apuatank, eller hva den heter, fra AC.

 

Takker for svar her!

 

Petter

Lenke til kommentar
Ganske enkelt å lage tank selv, 8mm pleksi, litt flytende pakning og noen skruer så er du i mål ;) Blir ikke så værst heller.

 

Send en PM til Skrue om du vil ha mer detaljer, eller du kan spørre meg og da :p

 

 

5595111[/snapback]

 

 

Hvorfor ikke bare lage en hjemmelaget tank da? Er jo stas det da ;) Kan lages av 5/8mm uv blå plexi som du i tileg kan gravere på :love:

5595117[/snapback]

 

Der sier dere begge noe, har litt lyst på en som ligner på den Tank-O-matic, men den var jo dyyr. Kanskje noen kunne laget en til meg på bestilling? (Skrue)

 

Hm, skal tenke på det ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

I min begrenset erfaring med vannkjøling så har det funket best om viften(e) suger igjennom radiatoren og ikke blåser!

 

Når det kommer til en annen tank så kan du jo se på Cooltek sin Vanntank m/pumpe.

 

"Produsenten har oppgitt vannmengden til 400 liter/time. Tester vi har gjort viser at den i en vannkjølingskrets med en Aquacomputer "cuplex PRO" CPU vannblokk og en Aquacomputer "twinplex PRO" GPU vannblokk pumper like mye vann som en Eheim 1048 pumpe."

 

Hvis du går for denne så sparer du jo ganske mye penger og jeg kan gå god for det microplex også skriver om pumpa: "Denne 12V pumpen er meget stillegående", jeg må ta hodet helt inntil for å høre pumpa!

Har selv denne stående på gulvet i vente på skruer som passer til min nye radiator :(

 

Hvis du går for tanken og pumpa så si ifra så kan jeg gi deg et par tips om hvordan man kan feste den til kabinettet da det ikke er borret hul av noe slag til skruer eller lignende på tanken!

Lenke til kommentar
I min begrenset erfaring med vannkjøling så har det funket best om viften(e) suger igjennom radiatoren og ikke blåser!

 

Når det kommer til en annen tank så kan du jo se på Cooltek sin Vanntank m/pumpe.

 

"Produsenten har oppgitt vannmengden til 400 liter/time. Tester vi har gjort viser at den i en vannkjølingskrets med en Aquacomputer "cuplex PRO" CPU vannblokk og en Aquacomputer "twinplex PRO" GPU vannblokk pumper like mye vann som en Eheim 1048 pumpe."

 

Hvis du går for denne så sparer du jo ganske mye penger og jeg kan gå god for det microplex også skriver om pumpa: "Denne 12V pumpen er meget stillegående", jeg må ta hodet helt inntil for å høre pumpa!

Har selv denne stående på gulvet i vente på skruer som passer til min nye radiator :(

 

Hvis du går for tanken og pumpa så si ifra så kan jeg gi deg et par tips om hvordan man kan feste den til kabinettet da det ikke er borret hul av noe slag til skruer eller lignende på tanken!

5595145[/snapback]

 

Ja, har sett litt på den, grunnen til at jeg ikke valgte den var pga jeg trodde den pumpet for dårlig, men etter det microplex skrev, så ble jeg ganske sikker på den..

 

Skal sette opp nytt oppsett i morgen, blir enden billigere også..

 

Skal ta kontakt hvis jeg går for den ;)

Hehe, kanskje jeg formulerte meg dårlig, men jeg mente opp på kabinettet, dvs på toppen, ikke inni kabinettet, hehe. Jeg begynte å lure på hva slags kabinett du hadde som var så lite... Tank kan man lage selv ja, men det er en fin tank på komplett. Koster over 500 kr, men den er skikkelig fin. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314031&cks=PRL

5595156[/snapback]

 

Ja, skjønner nå ;)

Tenker kanskje jeg går for den med pumpe i..

 

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...