efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei Jeg lurer på hva de ulike butikkene/selskapene tar seg betalt for å redde VHS-kassetter til DVD? Jeg vet ikke om noen som gjør det, så jeg aner ikke hva pris som jeg kan forvente. Jeg takker for alle svar. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Funker det ikke med en Kombi VHS/DVD spiller som har opptaksfunskjon da ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Funker det ikke med en Kombi VHS/DVD spiller som har opptaksfunskjon da ? 5590430[/snapback] Klart det vil gå, men jeg vil vite hva det koster å leie folk til å gjøre det. For meg er det ikke noe problem å gjøre det selv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 ok, trodde du hadde VHS filmer du ville ha på dvd jeg x] Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 For meg verker det som om han vil det, men ikkje har noko interesse av å sittja å gjere det sjølv, noko som eg godt kan skjønne. Lenke til kommentar
coban Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det blir vel timespris. 500,- timen.... Lenke til kommentar
johnj Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Lurer på dette selv. Har ~150 minutter VHS-film med stor affeksjonsverdi jeg gjerne skulle hatt på DVD, spesielt siden jeg kastet ut videospilleren i fjor høst. Har forhørt meg med et par firmaer, men har ikke fått prisanslag på under tusenlappen. Kanskje dette er standarden med materiell og alt inkludert? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jo mer du leverer, jo billigere blir det vanligvis. En time koster vel noe rundt 4-500 kroner, mens fire timer kan koste rundt 7-800 kroner (priser inkl. 2 timer pr. DVD). Er ikke så fryktelig mange som gjør det, men sjekk fotobutikker i nærmiljøet. Priser langt over det jeg har antydet over her, bør du si nei takk til. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Da lønner det vel seg å gjøre det selv, så sant man får bra nok kvalitet! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) #Salgsannonse fjernet av moderator for andre gang.Les retningslinjene# Endret 12. februar 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Da lønner det vel seg å gjøre det selv, så sant man får bra nok kvalitet! 5591638[/snapback] Så sant man har mulighet (utstyr) til det og gidder, så er det klart det lønner seg. Men å overføre video til f.eks datamaskin, deretter konvertere til DVD filer og så brenne til DVD er en langvarig prosess og reduserer bildekvalitet. Best om man har en stasjonær DVD brenner, og overfører direkte fra VHS til DVD. Maks to timer pr. DVD anbefales om bildekvaliteten skal beholdes. Selv om VHS er dårlig i utgangspunktet, vil sterk DVD komprimering redusere bildekvaliten betraktelig. Faktisk så vil VHS'ens dårlige bildekvalitet sette større krav til DVD komprimeringen fordi all støyen på VHS vanskeliggjør dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mamma og Pappa har mange filmer av meg når jeg var liten som de filmet med et eldgammelt kamera (som var nytt på den tiden). De vil gjerne ha disse over på DVD men hvordan? Jeg føler at tiden holder på å renne ut... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mamma og Pappa har mange filmer av meg når jeg var liten som de filmet med et eldgammelt kamera (som var nytt på den tiden). De vil gjerne ha disse over på DVD men hvordan? Jeg føler at tiden holder på å renne ut... 5620478[/snapback] Det er vel nettopp det du har fått svar på i denne tråden, er det ikke? *Gammelt kamera til PC via digitalt kamera med analog inn. *Gammelt kamera til PC via analoge innganger (f.eks Pinnacle har noen slike løsninger) *Gammelt kamera til DVD recorder via de analoge inngangene på spilleren. *Fotoforhandler/tv-forhandler eller lignende... send gjerne med kamera om de ikke har mulighet til å spille av på eget utstyr (spør først). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Gamelt kamera virker ikke... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg kobler enkelt og greit videospilleren til PC med compositt eller S-vhs og så "tar jeg opp" på harddisken med et program som heter Digital VCR (fulgte med skjermkortet). Så er det bare å brenn i vei. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Gamelt kamera virker ikke... 5621474[/snapback] Greit å gi den informasjonen i første innlegget Spør venner, kjente og familie om de har et kamera du kan få låne. Spør butikker om de har noe gammelt liggende du kan få låne/leie/kjøpe billig. Hvis du ikke får tak i kamera, må du nok leie noen til å gjøre dette for deg, og kostnaden varierer etter hvor mye du har og hvor du gjør det. Hva slags format har kameraet foresten? Video 8, Hi-8, VHS-C, SVHS-C? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Gamelt kamera virker ikke... 5621474[/snapback] Greit å gi den informasjonen i første innlegget Spør venner, kjente og familie om de har et kamera du kan få låne. Spør butikker om de har noe gammelt liggende du kan få låne/leie/kjøpe billig. Hvis du ikke får tak i kamera, må du nok leie noen til å gjøre dette for deg, og kostnaden varierer etter hvor mye du har og hvor du gjør det. Hva slags format har kameraet foresten? Video 8, Hi-8, VHS-C, SVHS-C? 5622376[/snapback] Endret 18. februar 2006 av Jan-E. Lenke til kommentar
enga_patriot Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) #fjernet brudd på retningslinjene. Posten står som "bevis"# Endret 10. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå