Gå til innhold

Kopiere Windows XP systemfiler

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med Windows XP på min gamle harddisk, og forsøkte først å reparere installasjonen - uten hell. Har nå fått installert XP på en ny harddisk, og kan heldigvis lese/skrive på min gamle også.

Det beste hadde derimot vært å kunne reparere systemfilene på den gamle harddisken, så slipper jeg installere alt på nytt. Feilen jeg gjorde når jeg forsøkte å gjenopprette den gamle harddisken var å erstatte filen \windows\system32\config\system med en fil fra repair-folderen (slik beskrevet her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm). Det førte til at jeg ikke lenger kom inn i Recovery Console (ble spurt om et administrator passord jeg ikke har). Før jeg erstattet system-filen tok jeg en kopi av denne filen, men jeg kopierte den til samme mappe (kalte den system.bak). Når jeg nå går inn i denne mappen er denne system.bak filen borte, men det ligger en fil system.sav der. Jeg antar at dette er en backup av filen jeg kopierte fra repair-folderen, som XP har opprettet når jeg forsøkte å reinstallere XP på den gamle harddisken.

Så spørsmålet mitt er: Kan jeg erstatte \windows\system32\config\system filen på min gamle harddisk med den fra min nye harddisk (som fungerer som den skal)? Eller vil ikke dette fungere. Målet hadde vært å få reparert den gamle harddisken/XP slik at jeg slipper installere alt på nytt på den nye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...