AnaXyd Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Beklager at emnetittelen ikke sier mye om hva dette problemet angår... Jeg går rett på sak: I går da jeg var på lan, første gangen jeg skrudde på pcn den dagen kom det en feilmelding i BOIS om at den ikke fant noen harddisk... Jeg skjønte med en gang at SATA kabelen min hadde løsnet under frakten til lan'et. Siden mitt kabinett har en dør med lås (og jeg ikke hadde med nøkkelen) måtte jeg skru opp sidedekselet på andre sida. Er jo ikke så godt å komme til der, siden det var dekselet bak HK jeg hadde tatt av. Jeg fikk hånda mi fram til SATA kabelen og lirket litt på den og håpet på at det ble bedre kontakt. Jeg skudde på pcn i all håp og, smokk! HDD funnet! Men, så la jeg merke til at det stod at ramen min var på linear instilling( jeg har satt opp i dual channel 512x2) merkelig at dette skjedde men begge brikkene var funnet når jeg fikk startet opp windows. Men da la jeg merke til at CPU'n min var på 1500mhz! (vanligvis 3ghz) FSB var og helt fra normalt, mener å huske den var på 200mhz (vanligvis 800mhz). Etter at jeg så dette restartet jeg pcn og etter det var alt som det skulle igjen... Dette var merkelig tenkte jeg der og da, og håpet på at det var noe som IKKE skjedde igjen. Oppstarten morgenen etter var hdd'n også vekk fra systemet... så jeg måtte fram med skrutrekker'n igjen, men heldigvis skjedde ikke de andre problemene... (Sorry for tung beskrivelse...) Det jeg da lurer på: Hva i svarte var/er feil? Er det en kabel som sitter løst? Mine spesifikasjoner: CPU: Intel P4 3.0Ghz "prescott" 800fsb HK: ASUS P4P8X RAM: Twinmos 512 pc3200 + "ukjent merke" 512 pc3200 i dualchannel GPU: XFX GF6800GS AGP PSU: Hiper 580W Kabinett: Thermaltake Shark Si ifra hvis dere trenger mer info! Håper noen av dere kan hjelpe meg med dette! Endret 19. februar 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Med Ultimate Boot CD kan du ivertfall sjekke om det er feil i en del komponent, som for eksempel minne og cpu. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 RAM: Twinmos 512 pc3200 + "ukjent merke" 512 pc3200 i dualchannel Sjeldent god ide med to forskjellige brikker i dual Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 RAM: Twinmos 512 pc3200 + "ukjent merke" 512 pc3200 i dualchannel Sjeldent god ide med to forskjellige brikker i dual 5590137[/snapback] Ja det er korrekt. Det skal egentlig ikke være mulig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) RAM: Twinmos 512 pc3200 + "ukjent merke" 512 pc3200 i dualchannel Sjeldent god ide med to forskjellige brikker i dual 5590137[/snapback] Jeg vet det... Men det var en fyr som hjalp meg med disse... Og de skal være identiske i følge han.. Men jeg tror ikke at det er det som er grunnen... Siden alt har fungert helt til nå. Jeg nå nevne at det ikke er lenge sida jeg skiftet skjermkort og hiper'n. Kanskje det er en løs kontakt? Men jeg vil helst vite eksakt hva det er da... Endret 11. februar 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Siden det ble litt mye spekulasjon på minnebrikkene så legger jeg ut en rapport fra everest: Brikke 1: Felt Verdi Minne modul egenskaper Serienummer Ingen Modul størrelse 512 Mb (2 ranks, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider @ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet Brikke 2: Felt Verdi Minne modul egenskaper Modul navn AMD Serienummer Ingen Modul størrelse 512 Mb (2 ranks, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider @ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet Den eneste forskjeller jeg ser er: Brikke 2: Felt Verdi Minne modul egenskaper Modul navn AMD Endret 11. februar 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Er det noen som kan hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har lastet ned og prøvd ut Ultimate Boot CD. Jeg testet Lucifer og den fant ingen feil... Testet i ca 5 min før jeg ikke gadd mer. Er det noen andre tester jeg burde kjøre? Har bare basic version av UBCD. Og: Er det noen som aner hvorfor mitt problem oppstod? Hadde vært kjempefint om noen kunne ha svart på det Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 bump bump bump bump bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå