Severinsen Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Hey, jeg har nylig satt sammen en brukbar pc. Den består av: Motherboard : Abit UL8, ULI M1689, Socket-939, ATX SATA, LAN, DDR, Lyd,AGP8X Prosessor : AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 DDR-RAM : Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Skjermkort : Gainward GeForce FX5500 256MB DDR, AGP8X, "Pro/685 TV-DVI", Retail *spør om mer info er nødvendig* Men, som alltid oppstår det et fankens problem. Denne gangen er problemet at skjermen viser: No signal, BNC selected, Check signal Cable. Selve skjermen er ikke problemet, men pc'n. Jeg har testet både ram brikken og skjermkortet i en annen pc og det var i tops stand, Prosessoren ser ut til å gi ifra seg varme, så jeg regner med den jobber normalt. Men jeg får ikke noe tegn til bilde på skjermen, eller BIOS eller noen form for tekst (Utenom "No signal"). jeg har prøvd å restarte CCMOS flereganger, og det har ikke hjulpet særlig. Jeg hadde en liten periode der denne pcn fungerte komplett (aner ikke hvorfor eller hvordan), men så fort jeg endret litt på harddisk settings fucket alt seg. Selv om jeg ikke kan se hvorfor harddiskene skulle ha noe med Bootinga av Selve BIOS og den teksten å gjøre. Dette er for meg et uvanlig problem, og finner derfor ikke ut av det. Håper på mange tips og vil være takknemmelig for det. *spør om mere info er nødvendig* Mvh. Joakim Severinsen. [email protected] Endret 11. februar 2006 av Severinsen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hva har du koblet til skjermkortet? TV? LCD? Lenke til kommentar
Severinsen Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Jaja, selvføgelig, skjermkortet står så fint så fint fast i AGP porten, med AGP strømkabelen i. Snodige saker det her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 HVA har du koblet til? Ikke om... Lenke til kommentar
Severinsen Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Åja, jo den er koblet til en vanlig 19 tommers skjerm. (Nokia, Multigraph 446pro, Micro Emission.) Vet ikke navnet på strømforsyningen, men vet den passer til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå