Daniel75 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Kjøpte nylig et D70S kamera og idag har en farget stripe dukket opp i øvre 1/3 av bildene. fargen har ulike farger (oftest grønn/ fiolett/ rosa) og varierende synlighet. Den ser ut til å forsvinne etter endel bilder, men dukker opp igjen spesielt etter at kameraet har vært slått av. Forsøkt reset og batterifjerning uten effekt. Noen ideer om hva som er galt? Se eksempel under for utseende og plassering. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Virker som en feil med CCD brikke eller signalbehandling. Er redd for at kamera må leveres inn til service. Lever det inn der du kjøpte det, og legg med en CD med eksempelbilder. Dette skal gå på garanti/reklamasjon med mindre kameraet har vært utsatt for støt, vann, sterk varme eller annen uheldig ytre påvirkning. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 prøv lige for en sikkerhedsskyld at hente billedet fra kameraet igen - jeg få nogle gange striber på mine billeder, men det skyldes jeg kommer til at rode med andre programmer samtidigt med billerne hentes - og kan afhjælpes ved at hente billedet fra kortet igen. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei Jeg hadde dette problemet på min Canon 300D ikke så lenge etter jeg kjøpte den. Det viste seg å være ett problem med CMOS så den måtte på service. Dette var da en garantisak og ingen problemer å ordne, selv om det tok sin tid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå