Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg internett fra NGT

Anbefalte innlegg

Har NGT Charlie og har intill én mnd siden brukt en hub mellom router og pc'er. For én mnd siden kjøpte jeg en Linksys WRT54G som jeg koblet etter Cisco routeren til NGT. I begynnelsen funket det helt fint, men opplever at internetten blir som liv veldig ofte. Det hjelper som regel å restarte Linksysen, men dette er da vel ikke normalt? 1800 mb/s inn skulle vel holde langt. Ifølge testen på Itavisen har jeg 315 mb/s. Tar ca 5+ sek å åpne en internettside.

Hva er galt? Er det kanskje noen innstillinger på Linksysen? Meningen er at den skal være deaktivert, men vet ikke helt åssen det gjøres.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har NGT Charlie og har intill én mnd siden brukt en hub mellom router og pc'er. For én mnd siden kjøpte jeg en Linksys WRT54G som jeg koblet etter Cisco routeren til NGT. I begynnelsen funket det helt fint, men opplever at internetten blir som liv veldig ofte. Det hjelper som regel å restarte Linksysen, men dette er da vel ikke normalt? 1800 mb/s inn skulle vel holde langt. Ifølge testen på Itavisen har jeg 315 mb/s. Tar ca 5+ sek å åpne en internettside.

Hva er galt? Er det kanskje noen innstillinger på Linksysen? Meningen er at den skal være deaktivert, men vet ikke helt åssen det gjøres....  :no:

5589647[/snapback]

Routeren din fra Nextgentel har aktivisert DHCP. Du kan kanskje begynne med å prøve å slå av DHCP funksjonen i linksysen først. (Gir deg samme ip familie på de trådløse pcene som på nextgentel routeren eks. 10.0.0.1 som er adressen til routeren)

hvis du ikke vet hvordan du slår av funksjonen er det bare å sjekke i manuale. eller på http://www.linksys.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...