Goffis Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Har tenkt å kjøpe ny mus, og må vel ha ny matte i samme slengen for å få mest mulig utav den. Skal brukes til spilling og 2d/3d-arbeid og spesielt i forhold til det siste må den være presis av hensyn til blodtrykket. Står mellom mx518mx518 og Razer, da de omtrent like dyre der jeg skal handle. De går vel for å være jevngode? Pleier å bruke håndleddet og fingrene mest når jeg styrer musa nå og er fornøyd med det. Hvor store og tunge er de? Musmatte tenkte jeg Q-pad highsense eller midsense. Har som nevnt ikke bruk for stor matte. Er Q-pad (eller noe annet) verdt 2-300kr ekstra i forhold til en grei Allsop tøymatte? Vil helst ha flatt tastatur (tilsvarende laptop) og har plukket ut Labbtec og UltraX som kandidater. Må ha mulighet til å til å kunne justere lyden opp/ned og mute, ellers er antall ekstraknapper irrelevant. Husker fra lenge tilbake at en svensk hardwareside hadde funnet drivere som man kunne omprogrammere knappene på UltraX med? Eventuelt sparer jeg noen hundrelapper og bruker et guffent Dell-tastatur, uten at det frister stort (driveren for knappene funker vel bare på Dell-maskiner? Uansett elendig driver som bruker 100% cpu i lang tid ved oppstart hvis jeg er koblet til nettverk) Lenke til kommentar
Mathan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg har MX510, mx518 og Razer Diamondback, så jeg skulle ha et relativt greit utgangspunkt. Mx510 og Mx518 opplever jeg som veldig like. Den ene står hjemme og den andre på jobb. Den er stor, uten å være tung og presis. Knappene på siden er litt å trykke på og mappingen mellom knapp og funksjon i logitech driverne er fornuftige. Razer musa er uhyre følsom. Jeg trives å CS:Source og Call of Duty 2 med Razer musa. Det er ikke musa sin feil når jeg bommer, for å se det på den måten. Musa er liten/ flat og litt spesiell å holde i. Mine størrelse 9 (handsker) hender holder kun i sidekantene av musa. Formen på MX518 passer bedre i min hånd. Ekstraknappene er aldri i bruk, fordi de er for tunge å trykke inn. Om du ikke får anledning til å legge hånden på en Razer, så ville jeg sikret meg med en MX518. Svigermor (ikke avansert bruker, altså en helt normal svigermor) bruker MX518 Tastaturet mitt er så gammelt, at der skal jeg ikke forsøke meg med råd. Jeg trives best med Laptop style tastatur... Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Jeg har en Razer diamondback med q-pad.. Funker perfekt (For meg iallefall) Spiller litt cs, og noe strategi spill.. Musa er god å holde i, og de knappene man trenger (7 knapper) Razer`en har on-the-fly sensetivy, noe som gjør at man kan bestemme sens`en med å holde inn en av exra knappene og skrolle seg til den sens`en man liker.. Razer`en glir exremt bra på q-pad, en av de beste grunnene til det er nok at razer`en er veldig lett.. (Noe som 518 ikke er) Konkulosjon: Razer Diamondback er en liten og lett mus, med høy dpi.. Som er god å holde i.. Høy dpi. Lett. Pen. God å holde i. Presis Tynn ledning+ at det medfølger en "Lan bag" som man kan ta med seg musa, så den ikke blir slitt. Noen som har hatt problemer med musa (Ikke at jeg har hatt det) at den kutter ut og slikt.. Kanskje litt liten for noen. (Men det er jo bare en vanesak) Man burde kjøpe glides etterhvert En mus jeg kan anebefale.. Edit: Så var det tastatur da.. Et par kompiser av meg har Dette og virker veldig fornøyd med det..Et billig tastatur med mange medi taster.. Selv har jeg Dette, funker helt grei, men ikke no kjempe bra tastatur.. Endret 11. februar 2006 av Mr_Razer Lenke til kommentar
gneis Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 etter det jeg har lest meg gjennom burde man ikke velge razer grunnet dette: 1. liten og passer ikke godt i hånden. 2. kan ta fyr. Men hvis du bestiller over nettet er ikke det store prisforskjellen mellom g5 og mx518, så jeg ville gått for g5 i en sånn situasjon. råbra mus Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 etter det jeg har lest meg gjennom burde man ikke velge razer grunnet dette:1. liten og passer ikke godt i hånden. 2. kan ta fyr. 5590387[/snapback] 1 Kan ta fyr? Hmm, tror ikke akuratt musa tar fyr assa.. 2 Liten og passer ikke godt i hånden? Passer perfekt i mine hender (Enda jeg har store hender) Det er jo smak og behag da.. Jeg anbefaler Razer på det høyeste.. Skal du ha skikkelig ytelse, velger du Copperhead, den er enda bedre enn Diamonback`en.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå