Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg være litt slem. Så pass på.

Faktum er at det, ja, kommer litt støy. Men har dere ikke nok penger til å rive i et lydanlegg som overdøver dette, så har dere ingenting i spillverden å gjøre. Punktum.  :tease:

5593399[/snapback]

Hva er dette for idiotisk argument ? Tror du alle kan sitte å spille når som helst med lyd fra et stereoanlegg på full guffe ? Tror du alle vil det ? De aller fleste spiller med vanlig lyd fra TV`en.

Faktum er at 360 bråker noe helt for jævlig sammenlignet mot noen annen konsoll noensinne. Den bråker rett og slett alt for mye når man spiller et spill. Kun når man ikke har et spill i så er den akseptabel. Dere som sier annet har den enten gjemt inne i et TV bord, eller spiller med lyd på full guffe som overdøver den. Det tar ikke bort det faktum at den bråker.

Jeg har aldri hatt et problem med lydnivået på noen konsoll og jeg har hatt alle. 360 derimot ble jeg sjokkert over støynivået og den ble levert tilbake samme dag. Var helt uholdbart. Hadde aldri trodd den kunne bråke så mye. Den bråkta faktisk så mye at jeg kunne ikke spilt på den om kvelden eller natta f.eks fordi støyen fra maskinen ble hørt helt tydelig i soverommet ved siden av. Det er bare helt skandaløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktum er at det, ja, kommer litt støy. Men har dere ikke nok penger til å rive i et lydanlegg som overdøver dette, så har dere ingenting i spillverden å gjøre. Punktum.  :tease:

5593399[/snapback]

Hva er dette for idiotisk argument ? Tror du alle kan sitte å spille når som helst med lyd fra et stereoanlegg på full guffe ? Tror du alle vil det ? De aller fleste spiller med vanlig lyd fra TV`en.

Faktum er at 360 bråker noe helt for jævlig sammenlignet mot noen annen konsoll noensinne. Den bråker rett og slett alt for mye når man spiller et spill. Kun når man ikke har et spill i så er den akseptabel. Dere som sier annet har den enten gjemt inne i et TV bord, eller spiller med lyd på full guffe som overdøver den. Det tar ikke bort det faktum at den bråker.

Jeg har aldri hatt et problem med lydnivået på noen konsoll og jeg har hatt alle. 360 derimot ble jeg sjokkert over støynivået og den ble levert tilbake samme dag. Var helt uholdbart. Hadde aldri trodd den kunne bråke så mye. Den bråkta faktisk så mye at jeg kunne ikke spilt på den om kvelden eller natta f.eks fordi støyen fra maskinen ble hørt helt tydelig i soverommet ved siden av. Det er bare helt skandaløst.

5595912[/snapback]

"jeg har rett, du har feil, og liker du det ikke, er det du er som er en dust".

Bra sagt.

Den er ikke stille, men den bråker heller ikke så heftig som dere skal ha det til.

Den bråkta faktisk så mye at jeg kunne ikke spilt på den om kvelden eller natta f.eks fordi støyen fra maskinen ble hørt helt tydelig i soverommet ved siden av.

:nei:

Lenke til kommentar

5593399[/snapback]

5595912[/snapback]

Bra sagt.

Den er ikke stille, men den bråker heller ikke så heftig som dere skal ha det til.

Den bråkta faktisk så mye at jeg kunne ikke spilt på den om kvelden eller natta f.eks fordi støyen fra maskinen ble hørt helt tydelig i soverommet ved siden av.

5595922[/snapback]

Så hvis man ikke har penger til eller vil spille med lyd på et steroeanlegg så har man bare å holde seg borte fra TV spill... Dette mener du altså er et godt argument. Kan jo ikke være maskinen det er noe galt med selvsagt...

Er du klar over godt 360`en høres med DVD`en spinnende i full fart hele tiden når det ellers er helt stille i huset ? Hvis jeg spiller om kvelden feks må jeg ofte spille med hodetelefoner og da skal jeg love deg 360`en hørtes godt for andre folk i huset.

Dette har aldri vært i nærheten av å være noe problem med noen konsoll før, derfor godtar jeg det heller ikke.

Den bråker jo faen meg like mye som når jeg spinner en cd i full fart i PC`en. Hvis ikke mer. Og det hele tiden! Det er ikke holdbart.

Lenke til kommentar

Klart at dette med støy er subjektivt, men samtidig er det ingen tvil om at Xbox 360 bråker mer enn alle andre konsoller som eksisterer. Å påstå at den er fullstendig lydløs og at man må legge øret inntil maskinen for i det hele tatt å høre den er jo å leve i fornektelse for sannheten.

I mine mange år i spillavdelingen på Akers Mic hadde vi faktisk flere tilfeller med folk som kom tilbake med PS2-maskinen sin dagen etter de hadde kjøpt den fordi de mente den bråkte for mye, uten at det var noe faktisk feil med maskinen. DVD-drivverket i PS2 kan faktisk lage litt støy når den leter opp spor på platene. Disse kundene mente støyen var sjenerende når de spilte, og ville heller ha en annen konsoll som lagde mindre bråk. Jeg tør ikke tenke på hva disse kundene hadde ment om lydnivået på en Xbox 360.

Lenke til kommentar

5593399[/snapback]

5595912[/snapback]

Bra sagt.

5595922[/snapback]

Så hvis man ikke har penger til eller vil spille med lyd på et steroeanlegg så har man bare å holde seg borte fra TV spill... Dette mener du altså er et godt argument. Kan jo ikke være maskinen det er noe galt med selvsagt...

Er du klar over godt 360`en høres med DVD`en spinnende i full fart hele tiden når det ellers er helt stille i huset ? Hvis jeg spiller om kvelden feks må jeg ofte spille med hodetelefoner og da skal jeg love deg 360`en hørtes godt for andre folk i huset.

Dette har aldri vært i nærheten av å være noe problem med noen konsoll før, derfor godtar jeg det heller ikke.

Den bråker jo faen meg like mye som når jeg spinner en cd i full fart i PC`en. Hvis ikke mer. Og det hele tiden! Det er ikke holdbart.

5595942[/snapback]

Men dette har jo du aldri prøvd...

Lenke til kommentar

5593399[/snapback]

5595912[/snapback]

Det må være noe feil med x360'en din. Jeg trenger verken et skikkelig surroundanlegg eller hodetelefoner for å overdøve 360'en. Lyd gjennom tv'en på et middels nivå er nok for at jeg slipper å høre konsollen. Bråker ikke noe mer enn de PS2 og Xbox konsollene jeg har brukt. Lyden fra Dreamcasten jeg hadde for noen år siden var faktisk mer merkbar.

Lenke til kommentar

Jeg mener at du bør ringe MS og sende den xbox 360en til service. Hvis den virkelig bråker så mye at folk i andre deler av huset hører den så er noe seriøst galt, eller huset du bor fører lyd og forsterker den.

Siden jeg synes xbox 360 er en fantastisk maskin, fikk jeg med 2 kamerater av meg som elsker å spille, men er mer Playstation spillere (typisk gran turismo, GTA og God of war spillere), og mens vi spilte sa jeg: Det eneste som er litt irriterendes er støyen fra maskinen. De var ikke enige og mente at xbox og ps2 bråket mer. Da sammenlignet vi siden jeg har gamecube, ps2, xbox og xbox 360. Gamecube laget minst støy og xbox mest. Xbox 360 var roligere enn ps2 (første ps2 versjon) og xbox (også første versjon).

Derimot hvis jeg legger 360en ned, da støyer den som et lite helikopter som letter. Alltid ha den ståendes.

Lenke til kommentar

Nja Fedorov leverte jo inne maskinen samme dag,så noen MS support er det vel ikkje å oppdrive. Altså, at boxen bråker så mye som sagt over her nekter eg å tru er eit allemannsproblem.

I hybelkåken eg bor der det så lytt at eg kan høre når han over,i andre delen av huset pisser FFS. Ja det er altså meget lytt,men eg kan ihvertfall ikkje høre min box surre å gå med PGR3 når eg står på rommet vedsida av mitt,og har heller ikkje fått noen klager på dette:innocent: .Det er skkert noen boxer som ikkje er heilt i lodd,og dermed bårker meir ;)

Eg sitter ikkje her å forsvarer 360`en på liv og død,eg har allerede vedgått at boxen bråker meir enn andre konsoller eg har hatt,men ikkje så jævlig som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har vært veldig heldig, men det er knapt mulig å høre min Xbox 360. Den lager en liten "dure"-lyd, men langt mindre enn en vanlig pc gjør, og jeg hører ingen forskjell om jeg har spill i eller ikke, mulig det er forskjell fra spill til spill? Eller så er det folk her inne som har vært uheldig å fått utgaver som bråker mer enn de skal!

Den bråker vesentlig mindre enn min vanlige Xbox

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Fy flate så mange som har problemer med Xbox360en. Bare på gamer.no har det sikkert vært 10 tråder allerede om problemer. Innerst inne så gjør det godt i hjertet mitt siden det er Microsoft.  :tease:

5591119[/snapback]

I markedsføringtimen lærte jeg at dersom en kunde er fornøyd, forteller han det til 2-3 venner. Men dersom han ikke er fornøyd, kan man forvente at han sier det til 12-13 venner.

Kort sagt: Ingen som hyler så høyt som de som er misfornøyd

Skulle likt å sett 10 tråder på kort tid om : ååå, xboxen min er så søt og god- eller xboxen min er så stille :whistle:

5591129[/snapback]

Jeg sammenligner med andre konsoller nå. Har aldri opplevd å hørt om så mye problemer med en konsoll før og Xbox360 er jo første konsollen som faktisk kræsjer ! Jeg knakk sammen i latterkrampe første gangen jeg hørte dette og måtte si "Nå kødder du sant ? " Men nei ... er jo opptil flere bare på forumet her som har opplevd det noe som betyr altfor mange. Personlig er jeg Sony Playstation fan og jeg hygger meg litt med alle disse problemene det skal jeg innrømme. :D men det er også interessant å se hvor mye konkurrentene til Sony prøver så iherdig med å slå dem men de feiler bestandig. Sega ga opp konsollmarkedet , Nintendo fikk ikke det til med N64 eller Gamecube. Xbox måtte ta til takke med 1/10 av markedet og Xbox360 feilet stort i Asia da folket ville vente på PS3 heller. Sony har fått en stor respekt blant mange og jeg er en av de høhøhø .

Lenke til kommentar

Har ennå ikke prøvd xb360 i lokaler med normalt lydnivå, men jeg kan si at dersom den bråker mer enn den vanlige xbox'en gjorde(og det kun når det gjelder viftestøy!) er det definitivt på grensen til uakseptabelt .Måtte modde xboxen og sette inn en mer stillegående vifte for å ikke bli forstyrret av viftesus ved. feks. stille passasjer i film.

Men denne diskusjonen blir selvsagt, som så mange slike, tildels ødelagt av personer som alltid er ute etter å beskytte investeringen sin for enhver pris.....

Dessuten har man jo også det subjektive og det at noen sikkert faktisk har dårligere hørsel enn andre.

Lenke til kommentar

Hørselsproblemer osv har nok noe å si ja hehe.

Men sånn alvorlig, som jeg også har sagt noen poster over, så bråker ikke xbox 360 noe mer en PS2 (vet ikke psTwo bråker) og xbox. Den lager lyd ja, akkurat som alt annet som har en vifte i.

At den kræsjer har på en måte skjedd hos meg. Noen av spillene fra den originale xbox har en tendens til å lage noen problemer og gjør at rare feilmeldinger har komt frem. Derimot har dette løst seg med å trykke på xbox guideknappen og gå tilbake til dashbordet, og så starte spillet igjen derfra. Heldigvis så er dette softwarefeil, som lett kan rettes opp ved hjelp av xbox live.

Selv synes jeg listen over kompatible xbox spill er mest irriterendes. Forza står på den listen, men jeg har opplevd mange problemer i forza på 360en. Slowdown på road atalanta banene, new york og tokyo banene. Starten i spillet er også litt smårar i begynnelsen og flimrer veldig mye, men etter at music composed by jxl tingen forsvinner så blir det normalt.

Lenke til kommentar
Jeg sammenligner med andre konsoller nå. Har aldri opplevd å hørt om så mye problemer med en konsoll før og Xbox360 er jo første konsollen som faktisk kræsjer ! Jeg knakk sammen i latterkrampe første gangen jeg hørte dette og måtte si "Nå kødder du sant ? " Men nei ... er jo opptil flere bare på forumet her som har opplevd det noe som betyr altfor mange. Personlig er jeg Sony Playstation fan og jeg hygger meg litt med alle disse problemene det skal jeg innrømme. :D men det er også interessant å se hvor mye konkurrentene til Sony prøver så iherdig med å slå dem men de feiler bestandig. Sega ga opp konsollmarkedet , Nintendo fikk ikke det til med N64 eller Gamecube. Xbox måtte ta til takke med 1/10 av markedet og Xbox360 feilet stort i Asia da folket ville vente på PS3 heller. Sony har fått en stor respekt blant mange og jeg er en av de høhøhø .

5596875[/snapback]

:!:

Jeg håper for guds skyld du ikke er gammel nok til å stemme.

Lenke til kommentar

;)

Nja Fedorov leverte jo inne maskinen samme dag,så noen MS support er det vel ikkje å oppdrive. Altså, at boxen bråker så mye som sagt over her nekter eg å tru er eit allemannsproblem.

I hybelkåken eg bor der det så lytt at eg kan høre når han over,i andre delen av huset pisser FFS. Ja det er altså meget lytt,men eg kan ihvertfall ikkje høre min box surre å gå med PGR3 når eg står på rommet vedsida av mitt,og har heller ikkje fått noen klager på dette:innocent: .Det er skkert noen boxer som ikkje er heilt i lodd,og dermed bårker meir ;) 

Eg sitter ikkje her å forsvarer 360`en på liv og død,eg har allerede vedgått at boxen bråker meir enn andre konsoller eg har hatt,men ikkje så jævlig som folk skal ha det til.

5596454[/snapback]

Som en over påstår, at noen faktisk har dårligere hørsel enn andre er sikkert sant. Men at det feiler de som ikke hører sin xbox tviler jeg på. Som jeg har sagt før, hører ikke min enten jeg ser på tv med normalt volum, spiller eller ser film. Den står alltid på.

Men andre ting kan jeg irritere meg stort over. Som f.eks når huseier går på dass, støvsuger eller løper i trappa. DET er irriterende det.. Eller når kiden "skater" på hellene utenfor.

Kanskje det har mye å gjøre med hvor mye man har lyst å irritere meg over lyden også.. slik sett EEELSKER :love: jeg xbox360'n min, mens jeg mildt sagt ikke er glad i de som bor ovenpå. Jeg kan også ha vært veldig heldig med boxen min.

Noen støvsuger/hårføner er den iallefall ikke.

At noen velger å vente på ps3 får være opp til hver enkelt, men å vente på ps3 kun fordi xboxen bråker er vel litt.. tja.. :whistle: Skal ikke si noe. Jeg er glad i gode spill, og om konsollen kommer fra MS eller Sony bryr meg midt bak. Men en ting var sikkert i høst, jeg orka ikke å vente på PS3 som kommer en gang om ett år eller noe :!: Var såppas dritlei av ps2 også da så.. Om jeg kommer til å kjøpe ps2 når den kommer en gang er godt mulig, vi får se :D

Jeg "beskytter" ikke investeringen min fordi jeg ikke hører bråket som enkelte hyler høyt om. Finnes ingen grunn for å måtte beskytte en så god investering ;) Når jeg ser hvor misfornøyd mange er priser jeg meg lykkelig over å ha en xbox som ikke bråker og en eventuell toleranse ovenfor lave lyder :thumbup:

Lenke til kommentar

5593399[/snapback]

5595912[/snapback]

"Buhuu.. Jeg har ikke penger til noe lydanlegg, TV-lyden er bra nok for meg! "

Det endrer dessverre ikke det faktum at lyden er ikke sjenerende nok til å plage noen som har på litt lyd. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...