wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) De fleste her inne vedgår at konsollen bråker endel,men at de samtidig ikkje blir plaget av det. Kall oss fanboys av den grunn Ha en ellers fin dag du også. 5592258[/snapback] Jeg kaller ikke deg fanboy. De jeg kaller fanboys er de som har sine meninger og er totalt blind for forståelse for andres meninger, både når det gjelder en enkelt person's meninger og når det gjelder media, som også har dannet seg lignende meninger. Det er vel ikke så vanskelig og finne ut hvem jeg sikter til da. 5592334[/snapback] Hvem sikter du egentlig til ? Kan ikke se noen som ikke respekterer andres meninger her jeg... Til og med Linn Christin gir uttrykk for at hun ikke oppfatter lyden som "grusom", og at det selvfølgelig er opp til hver enkelt å definere hva et "grusomt" lydnivå er. Selv er jeg av den oppfatning at personer som oppfatter lydnivået til konsollen som "enormt støy", har klare og tydelige problemer med sin lydoppfatning. Som tidligere nevnt, har jeg målt lydnivået konsollen lager ved lasting ("spinning av DVD") av spill, til å ligge mellom 36 og 38dB. Dette "støy"nivået bør være totalt overkommelig for de fleste normale mennesker. Som jeg tidligere har sagt, er det opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om dette. Hadde vært festlig om folk som kommer midt i en diskusjon hadde satt seg inn i det som tidligere er blitt sagt. Det er selvfølgelig vanskelig i dette tilfellet, da mindre relevante emner er blitt blandet inn i diskusjonen på en forholdsvis latterlig måte. Det skal nevnes at jeg ikke har foretatt målingen ved lasting av PGR3, som ser ut til å være den store synderen. Se min tidligere post om dere lurer på hvilke spill som har vært på "testbenken" Jeg tar meg den frihet å kjøre en reprise på mitt første innlegg i denne tråden : Om du ikke takler et lydvolum på ca 38dB, bør du oppsøke lege umiddelbart! Du kan jo umulig komme deg igjennom hverdagen uten store belastninger... Det er godt mulig du lider av hyperacusis Sitat : Hyperacusis is defined as a collapsed tolerance to normal environmental sounds Sitat slutt. Se her for sammenligning av div. lydkilder : http://www.hyperacusis.net/hyperacusis/dec...ide/default.asp Endret 12. februar 2006 av wilbur626 Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jepp! XBox360 bråker faktisk mindre enn regndråper! Da er det herved bevist: Vi som synes XBox360 sitt støynivå er en dårlig vits, lider av Hyperacusis! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jepp! XBox360 bråker faktisk mindre enn regndråper! Da er det herved bevist: Vi som synes XBox360 sitt støynivå er en dårlig vits, lider av Hyperacusis! 5592536[/snapback] Hysj!! Vær helt stille... Joo.. der! Hører'n nå!! :!: Endret 12. februar 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 men faen da ! Hva er det dere diskuterer egentlig ????? Først var det batteri problem, så var det core vs premium og så begynner derer med støynivået. Kjøp 5.1 anlegg, fyr opp, slutt å grin, spis sunt gå og legg dere.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 men faen da ! Hva er det dere diskuterer egentlig ??? Først var det batteri problem, så var det core vs premium og så begynner derer med støynivået. Kjøp 5.1 anlegg, fyr opp, slutt å grin, spis sunt gå og legg dere.. 5592552[/snapback] :!: Denne posten begynte faktisk med støynivået :!: les topic Lenke til kommentar
bidz Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Om du ikke takler et lydvolum på ca 38dB, bør du oppsøke lege umiddelbart! Du kan jo umulig komme deg igjennom hverdagen uten store belastninger... Får vel si det på en litt annen måte da, så du slipper og henvise halve Norge til lege (2 ganger): Jeg takler lydvolumet, men jeg synes ikke det er behagelig. Jeg takler hverdagsstøy uten problemer. Jeg takler det meste av støy uten problemer. Men når jeg sitter i min egen stue og skal spille et spill, og jeg ikke har lyst og skru på full vreng på stereo'n - eller ha på meg headphones, så nyter jeg ikke av og høre "WOOOOOOOSH" i bakgrunnen hele tiden. Det er min mening. Det er mange andre sin mening også. Dette er også meningen til stort sett alle journalister som har testet denne spillmaskinen. At det ikke er din mening gir ikke deg rett til og henvise folk til lege. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Vel er vel støynivået som får kjørt seg no. Det er da ikkje til å stikke under en stol at ka som er akseptabelt støynivå er individuelt vel? Vi kommer ingen vei med denne kranglinga likevel folkens Det har vert så mye hissige innlegg her at folk slenger faenskap frem og tilbake... Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jepp! XBox360 bråker faktisk mindre enn regndråper! Da er det herved bevist: Vi som synes XBox360 sitt støynivå er en dårlig vits, lider av Hyperacusis! 5592536[/snapback] Dustemikkel. Det er forskjell på å irritere seg over en lyd, og å påstå at lyden er "ekstrem" "øredøvende" og lignende. Men den trekningen håper jeg du klarer å trekke selv. Jeg sier også krystallklart at det er opp til hver enkelt hvorvidt de ikke takler lyden enheten produserer, eller ei. Å si at "enheten lager en irriterende lyd", er noe helt annet enn å si "enheten overdøver en bulldozer". bidz : måten du nå uttrykker misnøye ved lydnivået, er noe helt annet enn det som har kommet fram tidligere i tråden. Ingen snakk om å vekke naboer og så videre. Konsollen lager lyd når den spinner DVD plater, på samme måte som et CD/DVD drev i en PC lager lyd. Jeg holder på retten til å anbefale folk som ikke klarer oppholde seg i samme rom som konsollen, å oppsøke lege. Edit : beklager kraftuttrykket "idiot". Endret 12. februar 2006 av wilbur626 Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Idiot. Det er forskjell på å irritere seg over en lyd, og å påstå at lyden er "ekstrem" "øredøvende" og lignende. Men den trekningen håper jeg du klarer å trekke selv. Du påstår regelrett at XBox360 støyer mindre enn regndråper, utfra linken du refererer til. Idiotien må jo isåfall være å faktisk tro på det selv. "WOOOOOOOSH" Det er lite annet som beskriver lyden bedre enn de 10 bokstavene der... Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Idiot. Det er forskjell på å irritere seg over en lyd, og å påstå at lyden er "ekstrem" "øredøvende" og lignende. Men den trekningen håper jeg du klarer å trekke selv. Du påstår regelrett at XBox360 støyer mindre enn regndråper, utfra linken du refererer til. Idiotien må jo isåfall være å faktisk tro på det selv. "WOOOOOOOSH" Det er lite annet som beskriver lyden bedre enn de 10 bokstavene der... 5592665[/snapback] Jeg har selv målt dette lydnivået, med et godt kalibrert decibelmeter, så jeg tror faktisk på det. Du kan prøve følgende : Sett 360en din ut i pøsregnet, skru den på, og fortell meg at den overdøver regnværet. Det er mulig dette kommer til å gå ut over garantibestemmelsene til MS, men det er helt sikkert verdt det for at du skal kunne "vinne" denne debatten. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har vert nevnt før..et kan jo faktisk tenkest at det er FORSKJELLER på konsollene Vi har jo sett litt av hvert skje med konsollen,så dette er jo ikkje utenkelig Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har vert nevnt før..et kan jo faktisk tenkest at det er FORSKJELLER på konsollene Vi har jo sett litt av hvert skje med konsollen,så dette er jo ikkje utenkelig 5592760[/snapback] Veldig godt poeng Forskjell på konsoll kombinert med mange forskjellige typer mennesker gjør nok opplevelsene litt forskjellige fra person til person Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Skal dette være en en spøk? Nei, svaret er nei.Xbox360 aka støvsuger? Nei, svaret er nei. Xbox360 er ikke kjent som støvsuger. Skal vi gå videre? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 "Støvsuger", "hårføner"... Jeg kjenner meg iallfall ikke igjen. Det er sant at den bråker. Men kabinett viftene mine gir fra seg like mye lyd. Det er ikke mye lyd fra anlegget som skal til for å overdøve den. Dere som er redd for å vekke foreldrene deres med "bråket" bør sende den inn og få den fikset, for så mye skal den ikke bråke... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Skal dette være en en spøk? Nei, svaret er nei.Xbox360 aka støvsuger? Nei, svaret er nei. Xbox360 er ikke kjent som støvsuger. Skal vi gå videre? 5592911[/snapback] Nei, fikk vel egentlig svar på det jeg lurte der... En håndfull andre personer klarte jo å ødelegge hele diskusjonen, så er vel ikke vits i å fortsette. Endret 12. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nå skal jeg være litt slem. Så pass på. Faktum er at det, ja, kommer litt støy. Men har dere ikke nok penger til å rive i et lydanlegg som overdøver dette, så har dere ingenting i spillverden å gjøre. Punktum. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Dette har jo tatt helt av. For de som vurderer å kjøpe en 360 så kan det vel oppsummeres slik (basert på egne erfaringer): - Den bråker litt mer enn en vanlig pc når du spiller spill (dvs når dvd'en surrer) - I motsetning til en pc så behøver du ikke sitte ved siden av den - Har du lyd på mens du spiller vil det neppe sjenere deg - Har du ikke lyd på og liker stillhet mens du spiller så er nok ikke dette konsollen for deg Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg hører ikke noe støy fra x360'en når jeg spiller, og da kjører jeg lyden gjennom tv'en. Kan ikke forstå noe annet enn at det er forskjell fra boks til boks, lydnivået er helt akseptabelt. Lydnivået er betydelig lavere enn pc'en min som jeg er nødt til å sitte like ved når jeg skriver nå....det er myyye verre, men jeg takler det også... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hvem mange poster og tråder handler egentlig om dette? Lyden på boxen sjenerer ikke meg! Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Plager ikke meg heller. Sitter med en seks år gammel pc, så er vant til det meste når det gjelder støy Blir vel dumt å sammenligne Xbox 360 med de pcene som er ute i markedet. De har all slags anti-støy demping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg