Rævalution Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Å påstå at din første post i denne tråden var noe annet en sure oppstøt fra en klart og tydelig bitter kunde som virkelig angrer på å ha betalt 5000 kroner for et produkt andre kjøper for under 3500 kroner, er løgn. Oi, den svei (igjen). Jeg fikk min (Premium)-maskin, og har derfor betalt kr 0 for den. Enig, Linn. Julaften, 360 og PGR3. Også oppdager du at du må spille alt på nytt hver enesten gang du starter spillet Endret 12. februar 2006 av Rævalution Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Å påstå at din første post i denne tråden var noe annet en sure oppstøt fra en klart og tydelig bitter kunde som virkelig angrer på å ha betalt 5000 kroner for et produkt andre kjøper for under 3500 kroner, er løgn. Oi, den svei (igjen). Jeg fikk min maskin, og har derfor betalt kr 0 for den. 5591158[/snapback] Jeg kan faktisk forstå at man blir skuffet om man får en konsoll av noen (gratis) og så plutselig oppdager at man må ut med masse penger alikevel fordi vedkommende kjøpte Core-versjon og ikke Premium (spill, trådløs kontroll, HDD osv) Nå skal faktisk jeg gå å legge meg Takk for en underholdende diskusjon Endret 12. februar 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Gratulerer. Kan vi da si oss ferdige med oppstøtene dine om batterier og kostnader, og heller prøve å få kjærra på rett spor ? Du har ennå ikke produsert noe fornuftig svar på det jeg vil du skal forklare meg. Regner med at en moderator brenner 90% av denne tråden før eller siden uansett, så jeg ser ikke vitsen i å la deg fortsette å gjenta deg selv i evigheten. Takk for god underholdning. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg forstår ihvertfall utmerket hva Rævalution her sier og mener og forklarer i det vide og det breie... Det jeg derimot ikke forstår er wilbur626`s store, om ikke gigantiske trang til å kvervulere og ikke ville forstå hva som blir sagt og forklart om og om igjen. Da wilbur626 i tillegg klager over at stakkars Rævalution sier det samme om og om igjen (åpenbart fordi det rett og slett ikke blir fanget opp noen steds av wilbur626) må jeg faktisk bare le. Og Linn Christin, like greit du gikk og la deg. rævalatuion> wilbur626. God natt. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Folcom, vær så snill og forklar meg hva han mener. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jeg forstår ihvertfall utmerket hva Rævalution her sier og mener og forklarer i det vide og det breie... Det jeg derimot ikke forstår er wilbur626`s store, om ikke gigantiske trang til å kvervulere og ikke ville forstå hva som blir sagt og forklart om og om igjen. Da wilbur626 i tillegg klager over at stakkars Rævalution sier det samme om og om igjen (åpenbart fordi det rett og slett ikke blir fanget opp noen steds av wilbur626) må jeg faktisk bare le. Og Linn Christin, like greit du gikk og la deg. rævalatuion> wilbur626. God natt. 5591173[/snapback] He he BTW, Har du xbox360 du? Endret 12. februar 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Folcom, vær så snill og forklar meg hva han mener. 5591176[/snapback] Ta deg en powernap, tur i frisk luft, evt. noe annet for å klarne hodet for kvervuleringstanker og blokkeringer og prøv å lese på nytt igjen.. Så skal du se det klarner. Hvis ikke.. Vel, forståelig. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jeg forstår ihvertfall utmerket hva Rævalution her sier og mener og forklarer i det vide og det breie... Det jeg derimot ikke forstår er wilbur626`s store, om ikke gigantiske trang til å kvervulere og ikke ville forstå hva som blir sagt og forklart om og om igjen. Da wilbur626 i tillegg klager over at stakkars Rævalution sier det samme om og om igjen (åpenbart fordi det rett og slett ikke blir fanget opp noen steds av wilbur626) må jeg faktisk bare le. Og Linn Christin, like greit du gikk og la deg. rævalatuion> wilbur626. God natt. 5591173[/snapback] He he BTW, Har du xbox360 du? 5591179[/snapback] Å, ikke lagt deg likevel? Har det vet du. En privat, og en i jobbsammenheng. Edit: Leif. Endret 12. februar 2006 av Folcom Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Om du presterer å påstå at det han skriver, er lagt fram på godt forståelig norsk, har du nok ett eller annet i blodet som ikke serveres offentlig her til lands. Mannen tar også klart og tydelig feil på flere punkter, samt at han forsøpler denne tråden på akkurat samme måte som du gjør nå. Det at han går tilbake for å redigere inn svar i gamle poster gjør det heller ikke lett å holde seg oppdatert om hva han overhodet snakker om... Endret 12. februar 2006 av wilbur626 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg forstår ihvertfall utmerket hva Rævalution her sier og mener og forklarer i det vide og det breie... Det jeg derimot ikke forstår er wilbur626`s store, om ikke gigantiske trang til å kvervulere og ikke ville forstå hva som blir sagt og forklart om og om igjen. Da wilbur626 i tillegg klager over at stakkars Rævalution sier det samme om og om igjen (åpenbart fordi det rett og slett ikke blir fanget opp noen steds av wilbur626) må jeg faktisk bare le. Og Linn Christin, like greit du gikk og la deg. rævalatuion> wilbur626. God natt. 5591173[/snapback] He he BTW, Har du xbox360 du? 5591179[/snapback] Å, ikke lagt deg likevel? Har det vet du. En privat, og en i jobbsammenheng. Edit: Leif. 5591183[/snapback] You'r tha King. Et øyeblikk der var jeg bombesikker på at du var en venn i nøden tilkalt av Rævulution Ble selvfølgelig overbevist nå som det viser seg at du faktisk har 2 stk, og så i jobbsammenheng Ble bare litt mistenksom siden dette var din første tråd om Xbox Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Om du presterer å påstå at det han skriver, er lagt fram på godt forståelig norsk, har du nok ett eller annet i blodet som ikke serveres offentlig her til lands. Mannen tar også klart og tydelig feil på flere punkter, samt at han forsøpler denne tråden på akkurat samme måte som du gjør nå. Det at han går tilbake for å redigere inn svar i gamle poster gjør det heller ikke lett å holde seg oppdatert om hva han overhodet snakker om... 5591184[/snapback] Flink til å dra konklusjoner er du, men nei. Har ikke noe i blodet som ikke serveres offentlig her i landet. Så ja, forståelig Norsk er det absolutt. Trangsynthet og flaming derimot, er mer ditt felt. Feil, ja. Men de feil han tar innrømmer han og gjør rede for. Noe du overhodet ikke gjør. Ok, vi forsøpler. Og du, du rydder opp? Der måtte jeg le igjen gitt. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg forstår ihvertfall utmerket hva Rævalution her sier og mener og forklarer i det vide og det breie... Det jeg derimot ikke forstår er wilbur626`s store, om ikke gigantiske trang til å kvervulere og ikke ville forstå hva som blir sagt og forklart om og om igjen. Da wilbur626 i tillegg klager over at stakkars Rævalution sier det samme om og om igjen (åpenbart fordi det rett og slett ikke blir fanget opp noen steds av wilbur626) må jeg faktisk bare le. Og Linn Christin, like greit du gikk og la deg. rævalatuion> wilbur626. God natt. 5591173[/snapback] He he BTW, Har du xbox360 du? 5591179[/snapback] Å, ikke lagt deg likevel? Har det vet du. En privat, og en i jobbsammenheng. Edit: Leif. 5591183[/snapback] You'r tha King. Et øyeblikk der var jeg bombesikker på at du var en venn i nøden tilkalt av Rævulution Ble selvfølgelig overbevist nå som det viser seg at du faktisk har 2 stk, og så i jobbsammenheng Ble bare litt mistenksom siden dette var din første tråd om Xbox 5591185[/snapback] Hehe, ingen kjennskap til den mannen (evt. annet) nei. Første tråd jeg har svart på ja, til all ære for wilbur626`s morsomme vesen. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Om du - Folcom - ikke kan se hvor konsekvent Rævalution har provosert alle her inne ved å sette alt på spissen og å nærmest angripe andre personlig i denne "debatten", tror jeg du må lese tråden en gang til. Når han attpåtil vrir seg unna å innrømme sine feil og kapitulerer ved å le av saken, er det ikke rart at wilbur vil ha noen konkrete svar av mannen. Noe jeg enda ikke har sett han komme med. For diskusjonens skyld: Skal man dømme en konsoll, må man sammenligne den med alternative og "like" produkter. Jeg ser enkelte klager over at Core-utgaven da den trenger ekstrautstyr (HDD) for å spille enkelte spill (FM2006). Vel, PS2 krever også en av disse harddiskene om man eksempelvis skal spille Final Fantasy 11. Sony var attpåtil "kjipe" (om man skal angripe produsenter, er jo lettere å generalisere noen med en firmalogo) nok til å sløyfe hele greia her i Europa. Nintendo på sin side krever at du kjøper deg fire Game Boy Advance og GC<->GBA-ledninger om du vil spille f.eks. Four Swords eller FF: Crystal Chronicles i multiplayer (som de er ment å spilles). Prisen for dette kommer på enda høyere enn hva en HDD koster. Det verste er allikevel at det strengt tatt ikke er nødvendig med dette ekstrautstyret. Interfacen GBA'en tilbyr i disse spillene, kan lett fjernes eller kastes opp på tv-skjermen. Istedet for å la disse være ett alternativ, tvinger Nintendo oss til å betale i dyre dommer for å spille disse spillene. I XBox360 sitt tilfelle er derimot HDD-implentering i spill heller en logisk ting. Med ekstra cache-minne gir den spillutviklerne friere tøyler. Microsoft var allikevel "snille" (det er tross alt så sort/hvitt produsentene ofte fremstilles her inne) nok til å prøve å få flest mulig spill uavhengige av harddisken, slik at fattigere kunder kunne kjøpe den rimeligere Core-utgaven og allikevel få spille mange spill. Om man skal kritisere en hel konsoll for at en bitteliten brøkdel av spillutvalget skal kreve ekstrautstyr, da leter man etter noe å kritisere den for. Batteridebatten synes jeg er tåpelig. At Rævalution kritiserer en hel konsoll på grunn av batteri-alternativene til kontrollene er for meg latterlig. Dessuten ser jeg ikke hvordan det kunne blitt gjort enklere/mer tilgjengelig. Man kan velge mellom trådløs ledning eller ikke. Man kan også velge om man vil bruke batterier (oppladbare eller ikke), eller om man vil kjøpe en P&C-kit. Usikker på om jeg tok for meg alle argumentene, men disse punktene så ut til å være de mest omtalte. Endret 12. februar 2006 av Alex ws Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Må vel bare få lov til å skyte inn at jeg synes XBox360 i utgangspunktet er støyende og uten problemer overdøver bakgrunns støyen fra mine 3 ikke støydempede PC'er. Jeg ser det konstant motargumenteres med at du ikke hører boksen mens du spiller... men så vidt jeg er bekjent markedsføres XBox360 som mer eller mindre et multimedia senter. Jeg vet ikke med dere, men personlig synes jeg det er utrolig irriterende med konstant støy når man skal se på film O.L. Om dere ikke plages av denne støyen, fint for deg, men det er ikke til å komme unna at XBox360 støyer godt over snittet, og at en stor del av kjøpere (og brukere) av XBox360 faktisk reagerer på dette. Xbox'n er fin den, men den støyer for mye til at jeg vil kjøpe den selv, og når den skal brukes så er det i såfall til å spille spill på full guffe. Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Maskin (3500) + Ekstra trådløs kontroll (330) + 2xPlay & Charge (400) + Trådløs adapter (600) + spill (500) For et vanvittig regnestykke!! Du påstår altså at core utgaven er verdiløs uten ekstra trådløse kontroller ,2xplay & charge kreves også samt en trådløs adapter. Til din informasjon, jeg kjøpte core utgave og regnestykket (eksakt kopi av kvitteringa for kjøp på releasedato) er som følger: -X360 core konsoll 1985,- -Harddisk 849,- -Fjernkontroll (den store versjonen) 249,- -Tony Hawks American Wasteland (spill) 499,- = totalsum 3582,- Mulig dette ikke regnes som fullverdig spilloplevelse og annet enn papirvekt for deg,men jeg har fått ufattelig mange timer med morro ut av dette.Å pålegge folk behov som trådløs adapter og ex. antall ladepakker og trådløse kontrollere for å få prisen til å virke avskrekkende er ikke annet enn negativ propaganda fra din side. Jeg er koblet på nett med kabel og klarer meg lenge med det.Har i ettertid selvfølgelig gått til anskaffelse av flere spill og en trådløs kontroller (som du også overdriver batteribruken på).Men dette er valgfritt og har ingenting å si på om jeg fikk en bra spillopplevelse for 3600,- eller ikke, options kalles dette. Endret 12. februar 2006 av bas Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Du er kanskje litt over gjennomsnittet lat om du synes det er så fryktelig tungvint å bytte batteri på gamlemåten :!: Ett lite tips er at du får små forvarsel om at batteriene er på vei til å ta slutt, så du har god tid til å plukke med ett par batterier på vei for å hente f.eks brus eller noe.. eller du kan rope på mor :!: tsk tsk I mitt forsvar er det sent nå, så jeg klarer ikke dy meg 5591120[/snapback] Ja, du får lang forvarsel... jeg har spilt minst 2 timer men den blinkinga... Lenke til kommentar
wilai Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 det koste 3395kr for den versjonen med HDD, kontrol osv http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312845&cks=PRL Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 det koste 3395kr for den versjonen med HDD, kontrol osvhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312845&cks=PRL 5591315[/snapback] +frakt og alt det der... Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har ikke lest tråden så det kan jo være andre som har prøvd lignende, men jeg irriterte meg også over støyen fra maskinen. Hos meg står den på siden av skriver, forsterker osv, og støyer forplantet seg i alt. I et lyst øyeblikk fant jeg fram mine Biltema puter. Du vet sånne runde filtgreier som du legger under bord slik at de ikke skal lage merker i parketten osv. La 5 av de under den, og det tok vekk veldig mye støy. Lenke til kommentar
bas Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) det koste 3395kr for den versjonen med HDD, kontrol osvhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312845&cks=PRL +frakt og alt det der... Hva er " alt det der"?!Kan du utdype det, er det noen stygge gebyrer som bare gjelder for X360 kanskje? Er målet med denne tråden å få X360 til å framstå som et stort dyrt monster eller?Fakta er at denne maskinen egentlig er ganske så rimelig og frakt må man uansett betale om man skal ha det sendt per post, det tror jeg folk er klar over.Uansett ikke mer enn en 100,- lapp eller no, skjønner ikke vitsen med å nevne det engang. Endret 12. februar 2006 av bas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg