Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig heller, for den loader vel neppe på full guffe 100% av tiden. Når den spiller bakgrunnsmusikk etter og ha loadet et map/level/whatever så burde den jo spinne ned (som alle andre konsoller og PC'en gjør).

5590090[/snapback]

Den spinner ned når den er ferdig med å laste et level ja.

I PGR3 derimot så er banene så store og detaljerte at det streames data fra DVDen hele tiden - det er rett og slett ikke plass i minnet til alle teksturene i en by av gangen. Det er få (om noen - jeg vet ikke om noen) andre spill på 360 som bruker DVD-spilleren på denne måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit, greit og atter greit. Alle som har den vet at den lager noe støy. Men er det ingen av dere som vurderer om dere har fått en feilvare?

Jeg mener - hvis dere er redde for at naboen skal våkne om natta av lyden fra selve 360'n (slik noen har sagt i tråden her) så burde det blinke en liten lampe, komme en liten pling lyd og heises et lite varselflagg om at noe må være riv ruskende galt.

Hilsen meg som har både kone (og av den grunn spiller mest på kvelden/natta når jeg ikke skal tidlig opp), naboer, xbox360, ikke-play'n'charge kit, PGR3, bor i leilighet, ikke betalte 5000 for 360'n, osv...

Dr Peedee

5591031[/snapback]

Endelig et flott svar!

Alle 360r jeg har vært borti bråker like mye som min, noe som er det jeg vil definere som en del og mye mer enn alle de andre konsollene mine (som når jeg tenker meg om er alle fra forrige generasjoner og litt ymse rask). Jeg har ikke skrevet at naboene bråker, og som jeg ser fler er enig i, det gjør den ikke. Jeg mener derimot at den bråker altfor mye til at den skal kunne gå som "stille".

Det siste avsnittet i svaret ditt er det beste jeg har lest i dag. Jeg mente ikke å angripe de som deg, men heller et lite stikk til de som roper "HAR DU PÅ MUTE ELLER?!?!?!?" (som den tråden her har en del av) og mener boksen ikke bråker i det hele tatt. Innimellom høres det ut som de fleste her mener folk flest skal kjøpe seg en russebuss med høytalere og sette volumet på 11.

Og Wilbur, ja, vi kan godt være enige om det. Men det er en forskjell, batteripakken inneholder en eller annen form for NMiH elns batteri som har en rekke fordeler ovenfor vanlige oppladbare batterier. Bla. (og sikkert det som gjorde at de sitter i batteripakken) så kan de lades samtidig med at de bruker.

Og du misforstod, jeg sikter til de som lader batterier på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig heller, for den loader vel neppe på full guffe 100% av tiden. Når den spiller bakgrunnsmusikk etter og ha loadet et map/level/whatever så burde den jo spinne ned (som alle andre konsoller og PC'en gjør).

5590090[/snapback]

Den spinner ned når den er ferdig med å laste et level ja.

I PGR3 derimot så er banene så store og detaljerte at det streames data fra DVDen hele tiden - det er rett og slett ikke plass i minnet til alle teksturene i en by av gangen. Det er få (om noen - jeg vet ikke om noen) andre spill på 360 som bruker DVD-spilleren på denne måten.

5591049[/snapback]

Jeg kan med sikkerhet si at følgende spill ikke lager støy av den kaliber som beskrives :

Call of Duty 2

GUN

Tony Hawks AW

Need for Speed : Most Wanted 2

Quake 4

Quake 2

Perfect Dark Zero

Condemned

Det første spillet jeg prøvde, var PGR3, men jeg var nok i en for kraftig lykkerus over å ha fått boxen i hus til at jeg la merke til det øredøvende bråket.

Lenke til kommentar
Med lading og styr mener jeg at du ikke kan bruke kontrollen mens du lader batteriene, det kan du med P&C. Ja, du kan finne nye batterier og fortsette å spille. Men det mener jeg er unødvendig styr.

5590977[/snapback]

Vi som tydeligvis er litt smartere enn gjennomsnittet har kjøpt oss en batterilader med 4 oppladbare batterier til 149,-

Og kan dermed spille videre - uten play'n'charge-ledning, og uten å vente på at batteriene skal lades, for man putter selvfølgelig de tomme batteriene i laderen når man bytter dem ut.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Det siste avsnittet i svaret ditt er det beste jeg har lest i dag. Jeg mente ikke å angripe de som deg, men heller et lite stikk til de som roper "HAR DU PÅ MUTE ELLER?!?!?!?" (som den tråden her har en del av) og mener boksen ikke bråker i det hele tatt. Innimellom høres det ut som de fleste her mener folk flest skal kjøpe seg en russebuss med høytalere og sette volumet på 11.

Og Wilbur, ja, vi kan godt være enige om det. Men det er en forskjell, batteripakken inneholder en eller annen form for NMiH elns batteri som har en rekke fordeler ovenfor vanlige oppladbare batterier. Bla. (og sikkert det som gjorde at de sitter i batteripakken) så kan de lades samtidig med at de bruker.

Og du misforstod, jeg sikter til de som lader batterier på vanlig måte.

5591055[/snapback]

Hvilken type batterier pakken inneholder er irrelevant, da det eneste jeg ville at du skulle innse, er at pakken inneholder batterier.

Jeg misforsto ikke, du uttrykte deg feil.

Det at du skal trenge en russebuss full av høyttalere og sette volumet på "11" for å overskride et lydnivå på 38dB, ser jeg på som en talentløs uttalelse, da "volum 11" ikke definerer noe som helst, og ikke på noen måte gir grunnlag for sammenligning...

Det skal holde at du fører en normal samtale for å overdøve Xboxen din.

Det varierer, som du sier tidligere i denne tråden, fra person til person hva man oppfatter som "stille" og "støy". Å si at enheten ikke er "stille" er noe helt annet enn å beskrive enhetens lydnivå som lyden av armageddon.

Hvis enheten din virkelig skaper store problemer for deg, vil jeg anbefale deg å kontakte Microsoft.

Lenke til kommentar

Hvis den er så ille som du tydelig gir uttryk for Ræva, burde du kanskje kvitte deg med den? :yes:;)

Jeg beklager virkelig om du tok deg nær av mute-uttalelsen min, mener bestemt at jeg la inn minst ett blunke- eller smiletegn der :innocent: Er ikke slik at jeg sitter å hisser meg opp eller noe ;)

EDIT: Jeg tenkte jeg måtte finne ut hva jeg uttalte meg om, så jeg fikk typen til å sjekke om han kunne høre noe støy. Han kom veldig nært før han kunne konstatere at han hørte noe som helst.

listen.jpg

Så bruksanvisningen for å unngå støy er

a) slå av mute :!:

b) ikke sitt slik

lolclosered.jpg

Sett deg litt unna skjermen, gjerne tilbakelent. Slapp av, og nyt :love:

thatsbetter.jpg

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Med lading og styr mener jeg at du ikke kan bruke kontrollen mens du lader batteriene, det kan du med P&C. Ja, du kan finne nye batterier og fortsette å spille. Men det mener jeg er unødvendig styr.

5590977[/snapback]

Vi som tydeligvis er litt smartere enn gjennomsnittet har kjøpt oss en batterilader med 4 oppladbare batterier til 149,-

Og kan dermed spille videre - uten play'n'charge-ledning, og uten å vente på at batteriene skal lades, for man putter selvfølgelig de tomme batteriene i laderen når man bytter dem ut.

5591058[/snapback]

Hvis du leser posten min, står akkurat den muligheten du beskriver der. Men jeg mener det er styr, tungvindt og gammeldags. For å må løpe og bytte batterier, du kan ikke bare koble inn en kabel og fortsette.

Hvilken type batterier pakken inneholder er irrelevant, da det eneste jeg ville at du skulle innse, er at pakken inneholder batterier.

Du har tidligere snnaket om virkemåten. Og som jeg påpekte, virkemåten er forskjellig.

Jeg misforsto ikke, du uttrykte deg feil.

Min post: Selvfølgelig, er du supergjerrig kan du vel klare deg med oppladbare batteriet. Men HALLO, det er jo bare så 2004 smile.gif

Din post: Et Play & Charge kit inneholder en batteripakke, denne pakken inneholder oppladbare batterier (mulig det er bare ett).

Er det da riktig av meg å trekke konklusjonen at du er "supergjerrig" og hører hjemme i 2004 ? Eller har jeg misforstått noe fundamentalt ?

Mao. så misforsto du. Et P&C er ikke et oppladbart batteri, ihvertfall ikke i vanlig forstand. De som bruker vanlige oppladbare batterier, er de jeg mener høre hjemme i 2004. Men for ikke å forvirre deg flere ganger, så skal jeg skrive ALT MED STORE BOKSTAVER OG I BOLD.

Det at du skal trenge en russebuss full av høyttalere og sette volumet på "11" for å overskride et lydnivå på 38dB, ser jeg på som en talentløs uttalelse, da "volum 11" ikke definerer noe som helst, og ikke på noen måte gir grunnlag for sammenligning...

Det skal holde at du fører en normal samtale for å overdøve Xboxen din.

Det varierer, som du sier tidligere i denne tråden, fra person til person hva man oppfatter som "stille" og "støy". Å si at enheten ikke er "stille" er noe helt annet enn å beskrive enhetens lydnivå som lyden av armageddon.

Der har vi deg og bilder igjen. Nei, selvfølgelig vet jeg at du ikke trenger en russebuss for å overdøve 38dB og selvfølgelig vet jeg at volum 11 ikke finnes. Men begge to er bilder på enorme mengde lyd/høyt volum og på de fleste i tråden høres det ut som om de sitter med svære annlegg, mens alle som klager på støyen sitter med pappkasser som knapt vet hva bass er.

Hvis den er så ille som du tydelig gir uttryk for Ræva, burde du kanskje kvitte deg med den? :yes:;)

Jeg beklager virkelig om du tok deg nær av mute-uttalelsen min, mener bestemt at jeg la inn minst ett blunke- eller smiletegn der :innocent: Er ikke slik at jeg sitter å hisser meg opp eller noe ;)

Jeg har ikke tatt meg nær av uttalelsene dine :) Jeg legger bare merke til at lignende ting går igjen hver gang noen klager på at maskinen bråker. Hylekoret står klart og kommer med lignende utsagn som det der.

Og jeg liker maskinen min, jeg er bare lei folk som mener det feiler folk som mener den har noen feil og mangler noe.

Lenke til kommentar

Du er kanskje litt over gjennomsnittet lat om du synes det er så fryktelig tungvint å bytte batteri på gamlemåten :!:

Ett lite tips er at du får små forvarsel om at batteriene er på vei til å ta slutt, så du har god tid til å plukke med ett par batterier på vei for å hente f.eks brus eller noe.. eller du kan rope på mor :!: tsk tsk

I mitt forsvar er det sent nå, så jeg klarer ikke dy meg :innocent:

Lenke til kommentar
Fy flate så mange som har problemer med Xbox360en. Bare på gamer.no har det sikkert vært 10 tråder allerede om problemer. Innerst inne så gjør det godt i hjertet mitt siden det er Microsoft.  :tease:

5591119[/snapback]

I markedsføringtimen lærte jeg at dersom en kunde er fornøyd, forteller han det til 2-3 venner. Men dersom han ikke er fornøyd, kan man forvente at han sier det til 12-13 venner.

Kort sagt: Ingen som hyler så høyt som de som er misfornøyd

Skulle likt å sett 10 tråder på kort tid om : ååå, xboxen min er så søt og god- eller xboxen min er så stille :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg ser fram til at du beskriver hvordan en batteripakke (oppladbar) og et oppladbart batteri har forskjellige virkemåter, dette har du ennå ikke klart...

Når du sier at en batteripakke (som vi har blitt enige om at faktisk inneholder ett eller flere batterier) ikke er et batteri i vanlig forstand, lurer jeg litt på hva du mener... Mener du at et vanlig batteri = AA ?

Om du prøver å fortelle meg at du ikke kan lade et hviket som helst NI-MH batteri med samme karakteristikk som det som følger med P&C kittet, ved hjelp av pinnene i kontrolleren, tar du skammelig feil.. (Avhenger seff av at man finner ut div pinouts, men dette klarer enhver nordmann som kan operere et multimeter)

Rettelsen din angående "volum 11" kan jeg ikke kommentere, da mine manglende evner til å tolke det norske språk melder seg akutt når jeg ser din "annerledes" måte å bygge setninger på.

"Og jeg liker maskinen min, jeg er bare lei folk som mener det feiler folk som mener den har noen feil og mangler noe"

?

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Som lovet, her kommer forklaring i CAPS og bold:

DET JEG HAR SAGT, OG SOM BLE POENGTERT I POSTEN MIN, ER AT MÅTEN DE FUNGERER PÅ I 360 ER ULIK. HVIS DU MENER DU KAN FIKSE EN MOD SOM GJØR SÅ DE FUNGERER LIKT, GJØR DET OG POST RESULTATET HER SÅ SKAL JEG SI JEG TAR FEIL

Sånn, nå som det er gjort så kan vi gå videre til resten, At du ikke skjønner bilder er greit, og ikke noe jeg får gjort noe med, men at du ikke skjønner den andre settningen tyder på at noen (andre enn meg) bør legge seg snart. Så fort noen poster noe negativt om Xbox 360-maskinen her, kommer det som oftest et enormt hylekor og mener at det feiler vedkommende noe. Enten han har på mute, ikke har peiling på hardware eller noe annet.

Og innerst inne tror jeg egentlig du er litt glad i meg. Ellers har du vel neppe sittet til klokka fem og kriget mot meg på et forum :love:

Linn (under meg), takk skal du ha :love:

Endret av Rævalution
Lenke til kommentar

DET JEG HAR SAGT, OG SOM BLE POENGTERT I POSTEN MIN, ER AT MÅTEN DE FUNGERER PÅ I 360 ER ULIK. HVIS DU MENER DU KAN FIKSE EN MOD SOM GJØR DET, GJØR DET OG POST RESULTATET HER SÅ SKAL JEG SI JEG TAR FEIL

Sånn, nå som  det er gjort så kan vi gå videre til resten, At du ikke skjønner bilder er greit, og ikke noe jeg får gjort noe med, men at du ikke skjønner den andre settningen tyder på at noen (andre enn meg) bør legge seg snart. Så fort noen poster noe negativt om Xbox 360-maskinen her, kommer det som oftest et enormt hylekor og mener at det feiler vedkommende noe. Enten han har på mute, ikke har peiling på hardware eller noe annet.

5591144[/snapback]

Det skal litt til for å tolke norsken i den setningen Wilbur refererer til ;) Din måte å ordlegge deg på her var så spesiell at jeg tror du er en av de få i Norge som forstår den, gratulerer :w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Siden din kompentanse innen elektronikk langt overgår min, kan du fortelle meg så hvordan disse pakkene fungerer ulikt i en xbox kontroller en hva de gjør andre plasser de blir brukt ?

Jeg akter ikke å slakte Xbox kontrolleren min riktig ennå, men jeg kan gi deg en detaljert skisse over hvordan du kan bruke andre NI-MH batteri med samme karakteristikk som de som følger med P&C kittet.

Det at du ikke klarer å skrive sammenhengende i ditt eget morsmål (antar det er norsk, siden du kan kritisere måten jeg tolker norsken din på), er nok desverre ikke et tegn på at jeg bør hoppe til køys. Mulig du bør gjøre det samme som du anbefaler meg, "og flytte hjem til gutterommet og ta opp norsk".

Jeg ser ennå ikke at det har blitt postet noe negativt om Xbox 360 her, diskusjonen dreide seg (helt til du trolla den) om hvorvidt enheten holder et unormalt høyt støynivå eller ei. At du klarer å komme med så mange feilaktige påstander i en og samme kommentar, og at du nekter å innse at du tar feil, fører diskusjonen noe ut av fokus.

Lenke til kommentar

Batteripakken og den "vanlige" (den som følger med) fungerer ulikt fordi du kan fortsette å spille mens du lader batteripakken. Den "vanlige" krever at du bytter batterier før du kan fortsette.

Jeg kan ikke se jeg har postet noe negativt, før du dundret løs med ditt innlegg som minnet mer om de 10 bud enn noe som skulle bidra med noe konstruktivt i en diskusjon.

Endret av Rævalution
Lenke til kommentar

DET JEG HAR SAGT, OG SOM BLE POENGTERT I POSTEN MIN, ER AT MÅTEN DE FUNGERER PÅ I 360 ER ULIK. HVIS DU MENER DU KAN FIKSE EN MOD SOM GJØR SÅ DE FUNGERER LIKT, GJØR DET OG POST RESULTATET HER SÅ SKAL JEG SI JEG TAR FEIL

Sånn, nå som  det er gjort så kan vi gå videre til resten, At du ikke skjønner bilder er greit, og ikke noe jeg får gjort noe med, men at du ikke skjønner den andre settningen tyder på at noen (andre enn meg) bør legge seg snart. Så fort noen poster noe negativt om Xbox 360-maskinen her, kommer det som oftest et enormt hylekor og mener at det feiler vedkommende noe. Enten han har på mute, ikke har peiling på hardware eller noe annet.

Og innerst inne tror jeg egentlig du er litt glad i meg. Ellers har du vel neppe sittet til klokka fem og kriget mot meg på et forum  :love:

Linn (under meg), takk skal du  :love:

5591144[/snapback]

Hehe, sorry pal.. jeg sitter oppe pga Wilbur :love:

Lenke til kommentar
Batteripakken og den "vanlige" fungerer ulikt fordi du kan fortsette å spille mens du lader batteripakken. Den "vanlige" krever at du bytter batterier før du kan fortsette.

Jeg kan ikke se jeg har postet noe negativt, før du dundret løs med ditt innlegg som minnet mer om de 10 bud enn noe som skulle bidra med noe konstruktivt i en diskusjon.

5591153[/snapback]

Hva refererer du til når du snakker om "vanlige" batterier ?

Å påstå at din første post i denne tråden var noe annet en sure oppstøt fra en klart og tydelig bitter kunde som virkelig angrer på å ha betalt 5000 kroner for et produkt andre kjøper for under 3500 kroner, er løgn.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...