Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Med andre ord, du velger å kutte ut lyden i spill, for å ivareta stillheten i rommet du sitter i ?

5590416[/snapback]

Om du hadde lest første posten min hadde du sett at jeg allerede har påpekt at lyden overdøver støyen fra konsollen med unntak av mens spill loader, en smule irriterende med den støyen akkurat da. ;)

Kall meg gjerne sær, vet jeg er det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med andre ord, du velger å kutte ut lyden i spill, for å ivareta stillheten i rommet du sitter i ?

5590416[/snapback]

Om du hadde lest første posten min hadde du sett at jeg allerede har påpekt at lyden overdøver støyen fra konsollen med unntak av mens spill loader, en smule irriterende med den støyen akkurat da. ;)

Kall meg gjerne sær, vet jeg er det. :)

5590498[/snapback]

Du er sær :D (du sa jeg fikk lov)

Min box står på hele dagene, selv når jeg ser TV, og den har aldri plaget meg :love:

Lenke til kommentar

5590416[/snapback]

Det finnes jo tilfeller hvor det er nødvendig å ha lav lyd - for eksempel midt på natten. Og det finnes tilfeller hvor det er ubehaglig å ha høy lyd - f.eks hvis lyden kommer fra elendige høyttalere i et billig LCD-TV.

Min box står på hele dagene, selv når jeg ser TV, og den har aldri plaget meg  :love:

5590508[/snapback]

Jeg har allerede poengtert at støynivået fra selve boxen er akseptabel, og ikke problematisk (lik som xbox1 omtrent). Det er når DVD'en spinner for fullt det er problematisk - og det gjør den konstant når jeg spiller PGR3 (eneste spillet jeg har).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dere som sier at 360 ikke bråker driver bare og forsvarer produktet dere akkurat har kastet 5000 kroner etter. Den bråker, det er ikke til å stikke under en stol og er poengtert av alle store medier og alle eiere av maskinen som klarer å se litt lenger enn sin egen nesetipp. Hvor mye den bråker er selvfølgelig subjektivt, men at den holder et ekstremt høyt lydnivå i forhold til de andre konsollene er ikke til å stikke under en stol. De fleste av dere sitter vel antakeligvis på gutterommet (eller jenterommet) og kan pumpe ut så mange dB dere bare vil. Oss med vanlige liv, kjærester og andre vi bor sammen med, har ikke den luksusen og må ofre noe av volumet. Og vips, der forsvinner den skumle atmosfæren i Condemned og konsentrasjonen i PGR3 fordi noe rett foran deg bestemmer seg for å si WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSH.

Heldigvis er det forhåpentligvis ikke lenge til problemet beveger seg i rettning historiebøkene. Grunnen til at den spinner hele tiden, er at de fleste spillene som er ute til Xbox 360 er skrevet på en sånn måte at RAM hele tiden må holdes fullt. Og hvor ligger den dataen som skal over i RAM? Nettop, på DVDn. F.eks i PGR3 lastes ikke all informasjon om banen inn med en gang og spiller er derfor avhengig av en jevn strøm med data for og holde ting flytende.

Etterhvert som utviklerne lærer seg maskinvaren, kan de unngå sånne ting og begrense bråket til lastetidene og gjøre så DVD-drevet holder et lavere lydnivå under selve spillet.

Lenke til kommentar
Jeg betalte ikke 5000 kr. for 360en min.

Skal vi se: Maskin (3500) + Ekstra trådløs kontroll (330) + 2xPlay & Charge (400) + Trådløs adapter (600) + spill (500) er vel det jeg vil kalle en rimelig startpakke. Og da nærmer prisen seg faretruende fort 5000 kr.

Den bråker ikke.

Kan jo plukke to tilfeldige:

VG

Joystiq

Jeg bor ikke på gutterommet.

Fint for deg. Hvis du ikke skjønte at jeg brukte det bildet for å sette ting på spissen bør du kanskje vurdere og flytte tilbake ditt og ta opp norsken.

Jeg har et normalt liv.

Se over.

Jeg bor sammen med kjæreste.

Flott for deg, men hva vet vi om hun er gamernerd eller ikke? For alt vi vet kan hun være en enda verre spiller enn deg (og du er tydeligvis ganske ekstrem, som henger på et spillforum to på natta (og før du sier noe, jeg har aldri påstått at jeg selv er noe bedre :D)).

Jeg ser ikke poenget ditt.

Da er du blind. Se svaret under "Gutterommet", gjør det som står der og les innlegget en gang til.

Lenke til kommentar

Måten du regner kostnad på er jo totalt idiotisk. Konsollen kostet ikke 5000, ferdig med det. Diskusjonen dreier seg heller ikke om hvorvidt jeg beskytter min investering.

Selv om jeg ikke ser på et maksvolum på 38dB som frustrerende høyt, finnes det selvfølgelig individer i verden som klarer å irritere seg over sånt.

Min bo- og samlivssituasjon har selvfølgelig ikke noe med dette å gjøre, så jeg velger ikke å kommentere den flotte personkritikken din.

Men, jeg synes du bør sette deg inn i å/og problematikken før du kommenterer mine evner til å tolke det norske språk.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Jeg betalte ikke 5000 kr. for 360en min.

Skal vi se: Maskin (3500) + Ekstra trådløs kontroll (330) + 2xPlay & Charge (400) + Trådløs adapter (600) + spill (500) er vel det jeg vil kalle en rimelig startpakke. Og da nærmer prisen seg faretruende fort 5000 kr.

Den bråker ikke.

Kan jo plukke to tilfeldige:

VG

Joystiq

Jeg bor ikke på gutterommet.

Fint for deg. Hvis du ikke skjønte at jeg brukte det bildet for å sette ting på spissen bør du kanskje vurdere og flytte tilbake ditt og ta opp norsken.

Jeg har et normalt liv.

Se over.

Jeg bor sammen med kjæreste.

Flott for deg, men hva vet vi om hun er gamernerd eller ikke? For alt vi vet kan hun være en enda verre spiller enn deg (og du er tydeligvis ganske ekstrem, som henger på et spillforum to på natta (og før du sier noe, jeg har aldri påstått at jeg selv er noe bedre :D)).

Jeg ser ikke poenget ditt.

Da er du blind. Se svaret under "Gutterommet", gjør det som står der og les innlegget en gang til.

5590799[/snapback]

"Flott for deg, men hva vet vi om hun er gamernerd eller ikke? For alt vi vet kan hun være en enda verre spiller enn deg (og du er tydeligvis ganske ekstrem, som henger på et spillforum to på natta (og før du sier noe, jeg har aldri påstått at jeg selv er noe bedre :D))."

Wow... Ekstremt ass! Han er oppe klokka 02 på en lørdag! :!:

Lenke til kommentar
Men, jeg synes du bør sette deg inn i å/og problematikken før du kommenterer mine evner til å tolke det norske språk.

Au, den svei skikkelig altså. Jeg vil påstå at manglende evne til å forstå tekst er viktigere enn rettskrivning på et forum som får analfabetisme til og fremstå som den nye folkesykdommen (og jeg bidrar sikkert til det).

Men kritikken min, den hadde du ikke noe å si til? Og hva skal du med en konsoll uten spill og med trådløse kontroller som spiser batterier til frokost, lunsj og middag?

Wow... Ekstremt ass! Han er oppe klokka 02 på en lørdag!  :!:

Ja, jeg er kjent for å være det :D

Endret av Rævalution
Lenke til kommentar

Au, den svei skikkelig altså. Jeg vil påstå at manglende evne til å forstå tekst er viktigere enn rettskrivning på et forum som får analfabetisme til og fremstå som den nye folkesykdommen (og jeg bidrar sikkert til det).

Men kritikken min, den hadde du ikke noe å si til? Og hva skal du med en konsoll uten spill og med trådløse kontroller som spiser batterier til frokost, lunsj og middag?

Wow... Ekstremt ass! Han er oppe klokka 02 på en lørdag!  :!:

Ja, jeg er kjent for å være det :D

5590837[/snapback]

Rettskrivning er jo selvfølgelig nødvendig for å forstå tekst, dette sier seg selv.

Var ikke meningen at det skulle svi, bare at du skulle se at dine utsagn faller på sin egen urimelighet.

Når du opplyser meg om at jeg har betalt 5000 kroner for en konsoll, føler jeg at det er på sin plass å hjelpe deg til å forstå at du har misforstått. Om du noen gang skal selge en bil, håper jeg du ikke er så kjip at du krever betalt for alt drivstoff du har brukt på den... Hva skal man med en bil uten drivstoff ?

Om dine trådløse kontrollere "spiser batterier til forkost, lunsj og middag", tror jeg du har misforstått konseptet "oppladbart batteri". (Jeg regner med at du har Play & Charge kit, da du regner disse med i ditt totale forbruk)

Forøvrig synes jeg du drar denne diskusjonen ut i latterlighetens verden med kommentarer som overhodet ikke holder seg til emnet.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Hvilke poenger har jeg kommet med som ikke har hatt noe med debatten å gjøre? Kanskje det med gutterommet og sånt var litt på kanten, men uten sånne ting hadde innlegg være like morsomme som leksikon, og du hadde sovnet før første settning var over.

Men du svarer ikke på tingene jeg kom med i innlegget? Annet enn din enormt subjektive oppfattelse av saken, uten noe som backer det. Selvfølgelig koster ikke 360 5000 kr, men med maskinen mener jeg en maskin du kan bruke. Og uten spill og litt annet ekstra utstyr mener jeg du sitter med en ekstremt fin brevpresse som kjører et enkelt Flash-spill og lar deg sende meldinger. HURRA!

Ja, jeg har Play & Charge. Det å styre med batterier gidder jeg ikke, og regner med at de fleste er lei noe så simpelt når de har en såpass avansert maskin. Selvfølgelig, er du supergjerrig kan du vel klare deg med oppladbare batteriet. Men HALLO, det er jo bare så 2004 :)

Og Ibiza, sorry, skal ikke skje igjen. PEACE 4EVAH HOMEY!

Gidder ikke svare med en ny post. F.eks det at flere seriøse medier slår i bordet med at jo, den bråker. Du sier at den i følge din mening ikke bråker, men hva er din definisjon av bråk? Skal jeg være fair har du vel vært innom spørsmålene, men jeg savner fortsatt noen skikkelige svar.

Endret av Rævalution
Lenke til kommentar
Hvilke poenger har jeg kommet med som ikke har hatt noe med debatten å gjøre? Kanskje det med gutterommet og sånt var litt på kanten, men uten sånne ting hadde innlegg være like morsomme som leksikon, og du hadde sovnet før første settning var over.

Men du svarer ikke på tingene jeg kom med i innlegget? Annet enn din enormt subjektive oppfattelse av saken, uten noe som backer det. Selvfølgelig koster ikke 360 5000 kr, men med maskinen mener jeg en maskin du kan bruke. Og uten spill og litt annet ekstra utstyr mener jeg du sitter med en ekstremt fin brevpresse som kjører et enkelt Flash-spill og lar deg sende meldinger. HURRA!

Og Ibiza, sorry, skal ikke skjer igjen. PEACE 4EVAH HOMEY!

5590870[/snapback]

Jeg og typen spleisa på X360, 2000 hver for fullt spillbar konsoll inkludert spill og ekstra kontroller

Det blir 4000 for å spare deg for hoderegningsbryderiet ;)

Men selve konsollen kosta 3400 :thumbup:

Å kommenter bosituasjon og kjærste er litt vel off-topic. Når ble det forresten en u-ting å ha dame med samme interesser som en selv?

EDIT: Og hva er problemet med trådløskontrolleren din? Du setter i ledninga en liten stund, og voila så kan du spille trådløst igjen. Og *trommevirvel* kontrolleren funker mens den lader også, eneste forskjellen er ei god gammeldags ledning mellom deg og boxen :thumbup: Var verre med trådløskontrollerne på ps2, de måtte man kjøpe nye batteri til hele tiden :thumbdown:

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Ja, jeg har Play & Charge. Det å styre med batterier gidder jeg ikke, og regner med at de fleste er lei noe så simpelt når de har en såpass avansert maskin. Selvfølgelig, er du supergjerrig kan du vel klare deg med oppladbare batteriet. Men HALLO, det er jo bare så 2004 :)

Og Ibiza, sorry, skal ikke skjer igjen. PEACE 4EVAH HOMEY!

5590870[/snapback]

Nå lurer jeg virkelig på om du er så smart som du utgir deg for å være...

Om Xbox 360 Core hadde vært ubrukelig, regner jeg med at Microsoft hadde trukket den fra markedet. Om jeg velger å kjøpe meg spill og ekstra tilbehør til enheten påvirker ikke hvorvidt enheten er brukbar eller ikke.

Det at du heller ikke vet at et "Play & Charge kit" inneholder ett oppladbart batteri, synes jeg er ganske hårreisende. Om du velger å investere i nye "P&C kit" hver gang batteriet i kontrollen din er utladet skjønner jeg at du har et økonomisk problem vedrørende din Xbox 360.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Jeg har spilt på brodern xbox360 når jeg var å besøkte han i julen, og kan ikke si at det bråkte noe spesielt, du hørte den når all annen lyd var av ja, men fortsatt ikke plagsomt.

Og for de som mener den bråker så de ikke kan spille fordi de er redde for at naboen våkner/vekker andre i huset?! Gjør oss alle en tjeneste og lever tilbake konsolen til butikken. Vet dere liker å få opp en heftig diskusjon og flame, men ta dere en tur ut på byen i stedet, ta en øl og slapp av, men er vel tvilsomt at dere er over 18.

Jeje, have fun.

Lenke til kommentar

Play & Charge inneholder ikke et oppladbart batteri, men en oppladbar batteripakke. Som kan lades mens man spiller, i motsettning til batteriene. Men som sagt, er du gjerrig, så trenger du vel ikke Play & Charge.

Og ja, jeg mener Core-utgaven er ubrukelig og fortjerner Retard-pack klengenavnet den har fått. Jeg mener at HD er så essensielt alt du må ha det for å få noe ut av maskinen (minnekort er bortkastede penger) og kontroller med ledninger er noe herk som skal kastes på dør når de trådløse er like gode.

Men greit, jeg skjønner at du er fornøyd med Flash-spill og brevpresse-funksjonalitet, og at det er nok til å kalle en maskin brukbar.

Linn Christine, jeg tok mine priser fra Elkjøp og for pakken jeg satt opp, og som jeg mener inneholder ting som må til for å få en maskin du vil være fornøyd med, havnet jeg på rundt 5000 kr.

Jeg har ikke sagt at det er en unting med damer som har interesse for spill :) Jeg sier bare at det er litt verre å bo sammen med en som mener at spill er det samme som satan selv og det eneste som går (men under tvil) er fuglekvitteret i Tiger Woods.

Lenke til kommentar

Rævalution, eg veit ikje heilt ka du prøver på,men å fremstå som seriøs gjør du ihvertfall ikkje.Hysteriske argument og slikt som allerede er påpekt hjelper lite.

OT: Siden du er opphengt i pris og gjerrighet,så betalte eg følgende;

Core + headsett 232,-

PGR3 500,-

Trådløs kontr. 450,-

HD 900,-

Tilsammen = 4173,-

:wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer