Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Hva er det på side 10 du finner irrelevant i forhold til Xboxens støynivå ?

BTW :

"If you remember that most volume-measuring equipment uses a decibel scale and that an increase of 6dB is a doubling of the loudness, you won't go far wrong. What's more, you'll know more that most music people about decibels - and that includes many recording engineers!"

Sitat fra : http://www.practicalpc.co.uk/computing/sound/dBeasy.htm

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du si at dette ikke har noe med diskusjonen å gjøre ? En mann har foretatt en lydmåling i nærheten av enheten sin, dette deler han selvfølgelig med oss som diskuterer hvorvidt lydnivået er akseptabelt eller ei. Om det blir for innviklet for deg, kan du jo bare velge å overse den delen av "debatten".

Lenke til kommentar
Nå tørr jeg aldri kjøpe xbox360  :cry:

Får vente på PS3 da, jippi... om ikke den kanskje støyer ennå mer  :hmm:

5600249[/snapback]

Gå til nærmeste forhandler og be om å få se/høre den i bruk. Husk å be dem om å sette på et spill, siden det er dvd-spilleren som bråker mest. Så kan du selv avgjøre om det er for høyt eller ikke :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm....

Nå vet vi jo ikke hvordan støynivået på PS3 vil bli, men tenk, bare tenk om den skulle bråke omtrent like mye som Xbox 360.

Eller om den skulle bråke litt mer.

DA er det mange her som har skutt seg i foten i mine øyne.

Uansett. Jeg digger min Xbox360. Støyen er en vanesak, og ja, det er helt spillavhengig. PGR3 drar på non-stop. Tiger Woods buffrer bare litt en gang i ny og ne.

Kommer garrantert til å kjøpe PS3 også jeg, og ingen konsollstøy skal noen gang stoppe meg fra å kjøpe en.

I værtste tilfelle havner konsollen i naborommet hvor jeg sitter i stuen med trådløs kontroller, og ledningene kommer gjennom veggen til tv og anlegg.

(Men bare tenk om PS3 skulle vise seg å bråke like mye. :D )

Lenke til kommentar
Hmmm....

Nå vet vi jo ikke hvordan støynivået på PS3 vil bli, men tenk, bare tenk om den skulle bråke omtrent like mye som Xbox 360.

Uansett. Jeg digger min Xbox360. Støyen er en vanesak, og ja, det er helt spillavhengig. PGR3 drar på non-stop. Tiger Woods buffrer bare litt en gang i ny og ne.

Kommer garrantert til å kjøpe PS3 også jeg, og ingen konsollstøy skal noen gang stoppe meg fra å kjøpe en.

I værtste tilfelle havner konsollen i naborommet hvor jeg sitter i stuen med trådløs kontroller, og ledningene kommer gjennom veggen til tv og anlegg.

5600776[/snapback]

Endelig en som tenker smart :w00t:

De som venter på PS3 fordi xbox360 støyer litt kan få seg en kraftig smell, for det er vel egentlig ingen som vet noe som helst om hvordan PS3 vil fungere.

Og de som ikke liker støy kan jo alltids vente til 6'generasjonskonsollene kommer i 2099 :p Har hørt rykter om at de skal være ganske stillegående av seg ;);)

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Hmmm....

5600776[/snapback]

Helt enig! hadde digga meg :!: (ikke fordi jeg er fanboy(så drit i å da det opp))

Lenke til kommentar
Endelig en som tenker smart  :w00t: 

De som venter på PS3 fordi xbox360 støyer litt kan få seg en kraftig smell, for det er vel egentlig ingen som vet noe som helst om hvordan PS3 vil fungere.

Og de som ikke liker støy kan jo alltids vente til 6'generasjonskonsollene kommer i 2099  :p Har hørt rykter om at de skal være ganske stillegående av seg  ;)  ;)

5600794[/snapback]

Ikke glem revolution.

Den kommer sikkert til å være både liten og støyfri. Noe jeg forsåvidt driter i, men det er mulig de som klager over 360-bråk ikke gjør :ermm:

Lenke til kommentar
Endelig en som tenker smart  :w00t: 

Og de som ikke liker støy kan jo alltids vente til 6'generasjonskonsollene kommer i 2099  :p Har hørt rykter om at de skal være ganske stillegående av seg  ;)  ;)

5600794[/snapback]

Ikke glem revolution.

Den kommer sikkert til å være både liten og støyfri. Noe jeg forsåvidt driter i, men det er mulig de som klager over 360-bråk ikke gjør :ermm:

5600845[/snapback]

Den kommer sikkert til å bli genial, for de som liker spillene som kommer ut til nintendo :yes::yes:

Lenke til kommentar

Last ned lydklipp her!

Xbox1 (mp3, 155KB)

Xbox360 (mp3, 452KB)

Kommentar:

- Opptaket ble gjort fra en PDA - mye "bakgrunnstøy" altså.

- Første klippet er fra en xbox1, som i slutten skrus av (slik at du hører bakgrunnstøyen, som egentlig ikke er der)

- Andre klippet er fra en xbox360 - som nettopp har fått inn et spill. I begynnelsen høres det altså ganske likt ut som xbox1-klippet (i virkeligheten er det litt mer irriterende lyd), men så begynner DVD-en å spinne. Det gjør den hele tiden mens du spiller PGR3.

OBS: Dette er bare en indikasjon på forskjellen mellom xbox1 og xbox360 - det er umulig å fastslå hvorvidt det er mye/lite støy, pga dårlig opptak, som ikke heller er representativt for virkeligheten (bråker egentlig mye mer - både xbox og xbox360'en)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Lydklippet viser jo kun at du hører at 360en spinner en plate.

Man får jo overhodet ingen peiling på hvor mye/lite denne lyden dominerer et lydløst rom, fordi alle som hører den kommer til å spille den av med forskjellig volum.

5601283[/snapback]

Det har jeg allerede poengtert.. Men når de som kjenner til støynivået på xbox1, hører hvor lite den bråker i forhold, gir det en liten pekepinn.

Lenke til kommentar

Denne tråden en klassisk, burde vurderes til sticky!!

Etter 10 sider med gråt, latter og skjemsel trur jeg vi med sikkerhet kan oppsumere følgende:

1. Xbox360 Bråker - media, spillere og deres bestemødre (for å ikke glemme kjærstene) er alle enige om at den bråker. Dog kan bråket overdøves ved å skru opp volumet på fjernsynet, dundre til på surroundanlegget eller sette av brannalarmen i oppgangen.

1.1 Det er ikke Xbox'en per se som bråker, heller det faktum at idiotkonsollen ikke gir seg med å spinne ned DVD-plata når du forsøker å spille et spill. Ikke har den støtte for variabel hastighet på herligheten, heller.

2. Xbox360 er den dyreste konsollen lansert så langt! Kanskje ikke sammenlignet med en Atari 2600 indeksjuster for prisstigning og alt det der, men sammenlignet med alle konsoller lansert de siste 7-8 årene er den utvilsomt King of the (Cash)Hill!

3. Det var en avlegger av diskusjonen som gikk på at den trådløse kontrolleren bruker batteri. Skal ærlig innrømme at jeg trolig duppet av et lite øyeblikk, men dette burde ikke komme som en overraskelse på noen.

3.1 Xbox360 har den beste trådløse kontrolleren lansert til noen konsoll noen sinne.

3.2 Vi gleder oss alle til Revolution!!

3.2.1 Vi gleder oss ikke fullt så mye till launch line-up'en til Nintendo'n

3.3 Play'n Charge kit'et er genialt, men MS kunne godt tatt på seg spanderbuksene og bundlet det med kontrolleren i første omgang. Husker man kunne kjøpe én meter Duracell AA batterier, men det var oxo da jeg innså at verden hadde gått fremover.

3.3.1 Kan noen minne meg på å fortelle det til Gillette?

4. Xbox Live er den beste onlinetjenesten noensinne til en Spillkonsoll (trur noen glemte å nevne det i denne tråden, men like fullt)

4.1 Så leit at det er helt ubrukelig uten Gold medlemskap

4.2 At Silver med Ranks, er dop-pushing på høyt nivå!

4.2.1 At Første-måneden-Gold-er-gratis er dop-pushing på høyeste nivå!

5. At Xbox3600 ikke bråker fullt så mye når du koser deg med Gauntlet, over ett par øl med gamle venner som benytter enhver mulighet til å rømme fra skrikerungen...

Uansett, vi er alle enige om én ting: Xbox 360 bråker!!

Lenke til kommentar
Lydklipp

Endelig en som kan backe opp det han sier med konkrete "bevis". Akkurat som jeg påpekte tidligere, støyer XBox360 helt for JÆVLIG mye! De lydklippene der er akkurat min erfaring med boksen også. Og selv om lydklippet i seg selv ikke gir mye mening, så kan de som har erfaring med XBox sitt lydnivå kanskje skjønne hvor ille 360 faktisk er.

Lenke til kommentar

Du har noen bra poeng men bommer også grovt på f.eks. dette:

1.1 Det er ikke Xbox'en per se som bråker, heller det faktum at idiotkonsollen ikke gir seg med å spinne ned DVD-plata når du forsøker å spille et spill. Ikke har den støtte for variabel hastighet på herligheten, heller.

Feil. Det er kun 1 spill som jeg vet som som ikke spinner ned DVD-plata under spillets gang, og det er fordi PGR3 henter data hele tiden på grunn av de digre/detaljerte banene - det er ikke plass i det 512MB store minnet til alt på en gang. De andre spillene drar bare på med DVD-driven 5-10 sekunder av gangen innimellom når nye levels o.l. lastes inn i løpet av spillets gang.

2. Xbox360 er den dyreste konsollen lansert så langt! Kanskje ikke sammenlignet med en Atari 2600 indeksjuster for prisstigning og alt det der, men sammenlignet med alle konsoller lansert de siste 7-8 årene er den utvilsomt King of the (Cash)Hill!

Langt i fra - i kroner og øre er den billigere enn både Xbox og PS2 når de ble lansert. Selv 'full-pakke-versjonen' av 360 med harddisk, kontroller og headset koster mindre enn en helt ribbet PS2 kostet - og da måtte du *minst* kjøpe et minnekort i tillegg for i det hele tatt å kunne bruke den.

Justert for kroneverdi er Xbox 360 faktisk den billigste konsollen ved lansering på mange år.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Ehm, kontrollerne til xbox360 var SMÅ. Ikke så sinnsykt gode, sikkert vanesak.

5601489[/snapback]

Vel MS dreit ihvertfall ikkje på seg denne gangen slik som de gjorde med de orginale flytebryggene som fulgte med xbox i sin tid.Det var ihvertfall tydelig ka slogan MS hadde i hodet under produksjon; " Think BIG" Det er sikkert flere som er enige med meg at de kontrollerene er det verste mølet som noengang har blitt bundlet med en konsoll og som fått så mye pes for det. Det morsomme er at eg såg et intervju med en MS ansatt på en E3 messe,og han sa følgende om kontrollen:

"Vi har testet den på alle aldersgrupper og folk med forskjellige håndstørrelser og alt er bra osv" :roll:

Knall at de startet å bundle med ny kontroller etterhvert :innocent:

Sorry OT,men eg bare måtte!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...