Gå til innhold

Skal dette være en en spøk? Xbox360 aka støvsuger?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig, hvilket måleinstrument brukte du ?

Bruker ikke nokia selv, visste faktisk ikke at mobiltelefoner ble levert med sånt utstyr jeg.

Selv brukte jeg et måleinstrument kjøpt fra elfa (Produktnr. 76-807-70), og denne gir meg en verdi på mellom 36 og 38 dB ved spinning av DVD plater.

Lenke til kommentar
Stilig, hvilket måleinstrument brukte du ?

Bruker ikke nokia selv, visste faktisk ikke at mobiltelefoner ble levert med sånt utstyr jeg.

Selv brukte jeg et måleinstrument kjøpt fra elfa (Produktnr. 76-807-70), og denne gir meg en verdi på mellom 36 og 38 dB ved spinning av DVD plater.

5599752[/snapback]

Jeg har en Radio Shack Analog, men denne går kun ned til 50dB. Måler ca. 50dB helt inne til xbox 360en. Og flytter jeg meg litt unna så faller det temmelig kjapt. Så da måtte jeg bruke en annen for å måle i sitteposisjon.

Men den jeg brukte nå vet jeg ikke hva er. Står ikke noe produktnavn på den.

Lenke til kommentar
Om xbox 360 bråker mer enn den originale Xboxn, ville det blitt for mye for meg. Er var for viftestøy.

5599945[/snapback]

Altså, den originale xbox'en er jo helt akseptabel. Samme med selve xbox360'en også - det er DVD'en som bråker - og støyet på xbox1 visner i forhold.

Jeg skal ta noen lydopptak, slik at vi kan få høre hvilke forskjeller vi snakker om...

Lenke til kommentar
Når noen sier: jeg målte 36-38 osv blir dette litt feil, for hvis du måler den til 35 så en annen gang 38 så er dette faktisk en dobbling av lyden... for hver 3 Desibel er det en dobling av lyden ...

Edit: leif

5600365[/snapback]

Må merkes at dette er målt 1 cm unna konsollen under full dvd-kjøring. Lurer på hvor mange desibel stemmen min produserer når jeg snakker normalt, målt 1 cm unna munnen min... :hmm:

Lenke til kommentar
Lyden er jo der selv om øret/lydmåleren er 1cm unna...

5600438[/snapback]

Nei du tuller :dontgetit

EDIT: Såfremt man ikke har planer om å ha øret 1 cm unna konsolen når man spiller, vil lyden man oppfatter ikke være 38 desibel. Som folk flest vet oppfatter man en lyd som lavere jo lengre unna man kommer. Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier å sitte en stykke unna tv'n når jeg spiller ^^

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Vi pratet om hvor mye lyd den lager, ikke hva vi hører...

5600478[/snapback]

Vi andre prater om hva vi hører. Vil du være med du og?

5600492[/snapback]

Hvis du leser de 5 siste postene eller noe. ser du at vi prater om lydmålere og sånt. så hvis du hører med en lydmåler er det synd...

Lenke til kommentar

5600478[/snapback]

5600492[/snapback]

Hvis du leser de 5 siste postene eller noe. ser du at vi prater om lydmålere og sånt. så hvis du hører med en lydmåler er det synd...

5600513[/snapback]

Kanskje du burde lese hele tråden først. Du har tydelig misforstått hva tråden dreier seg om :yes:

Lenke til kommentar

5600478[/snapback]

5600492[/snapback]

5600513[/snapback]

Kanskje du burde lese hele tråden først. Du har tydelig misforstått hva tråden dreier seg om :yes:

5600518[/snapback]

har lest det meste jeg og tråden har sporet av flere ganger så dette er vel nesten bare en 360 tråd... men jeg sikter mest til postene på side 10

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...