Gå til innhold

Virus - formatere - installere windows

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en skikkelig runde med virus på den ene maskinen min, men har klart å fjerne det, men det er noen filer som mangler + +, så jeg bør formatere maskinen og installere windows xp på nytt, regner jeg med.

Jeg har prøvd å sette windows xp-disken som fulgte med maskinen i, for å reinstallere windows, men maskinen slår seg bare av midt i installeringen, og nå kommer jeg ikke videre med det.

Hva gjør jeg, kan jeg formatere disken, for så å installere windows helt fra scratch igjen?

Noen tips? Jeg har søkt litt både her og på andre steder, men har ikke helt fått svar på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta å formater hele disken grundig før.

Funker det ikke å installere da så kan du installere winxp på disken på en annen maskin og så ta harddisken tilbake igjen i den maskinen du har tenkt å kjøre det på.

5589187[/snapback]

Hvordan kan jeg formatere når win xp-cden ikke gjør jobben?

Lenke til kommentar

Det vil nok gjøre susen ja. Hadde noe av det samme problemet på jobb denne uka. Bare at da slo ikke maskina seg av. Den bare hengte seg. Tok å fjerna alle partisjoner på systemet, og oppretta nye partisjoner. Tok en full formatering av C: og da ble det bettre saker :D.

Lenke til kommentar
Det vil nok gjøre susen ja. Hadde noe av det samme problemet på jobb denne uka. Bare at da slo ikke maskina seg av. Den bare hengte seg. Tok å fjerna alle partisjoner på systemet, og oppretta nye partisjoner. Tok en full formatering av C: og da ble det bettre saker :D.

5589341[/snapback]

Problemet er bare at xp-cden begynner å gå, men så slår maskina seg av. Jeg har forsøkt å trykke esc ved oppstart, slik at jeg kan boote fra cden, men det hopper maskina glatt over, og går rett på oppstart fra hd.

Jeg kommer meg inn i setup, det er det eneste jeg får gjort.

Finnes det andre måter å formatere disken på, slik at jeg kan kjøre xp-cden fra scratch?

Lenke til kommentar

eeeeeeh, nei? Hva vil systemgjenoppretting gjøre for noe godt da? Det kommer aldri til å funke serru. Tja, du KAN jo gjøre som jeg bruker å gjøre i visse tilfeller. Bruke en diagnotic diskett og slette hele harddisken derifra. Denne kjøres i DOS. Ellers kan du kjøre Partition Magic fra en cd og boote fra den. Da kan du slette alle partisjoner/harddisker på maskina. Dette skal da funke greit.

Husk bare at du oppretter nye partisjoner også da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...