Gå til innhold

Blå skygger på skjermen2 - nå med skjermdump

rubrav

Anbefalte innlegg

Hjelper naboen fortsatt med nødvendig oppgradring av maskinvaren.

Problemet er at det nå etterpå har kommet blå skygge rett på siden av vinduer der det burde vært hvit overflate.

Hvordan kan en tune bort dette?

Skjermen er en 19" CRT.

Det nye skjermkortet er et PowerColor Radeon 9550 256MB DDR

Se skjermdump her.testbilde2_av_skjermen.bmp

Hva skal jeg gjøre? :dontgetit:

Endret av rubrav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett!!

I går styrte jeg for å få lagt ut skjermdumpet fra naboens maskin,- og fikk det til som vedlegg slik du ser.

Takk for svar og forslag.

I kveld leser jeg dette fra min egen maskin og skjermdumppene ser helt OK ut på min egen maskin!

På naboens skjerm ser en tydelig blå skygger ligge rundt mørke partier som f.eks tekst eller svarte loddrette marger og disse skyggene flyter mot høyre og blir tydelige på hvite partier.

Jeg får prøve med nyere driver og det som er nevnt. Det rare er at dette ikke var noe problem med det gamle skjermkortet og sanne skjermen. :roll:

Lenke til kommentar
Har du sett!!

I går styrte jeg for å få lagt ut skjermdumpet fra naboens maskin,- og fikk det til som vedlegg slik du ser.

Takk for svar og forslag.

I kveld leser jeg dette fra min egen maskin og skjermdumppene ser helt OK ut på min egen maskin!

På naboens skjerm ser en tydelig blå skygger ligge rundt mørke partier som f.eks tekst eller svarte loddrette marger og disse skyggene flyter mot høyre og blir tydelige på hvite partier.

Jeg får prøve med nyere driver og det som er nevnt. Det rare er at dette ikke var noe problem med det gamle skjermkortet og sanne skjermen. :roll:

5593979[/snapback]

Jeg vil tro at kabelen er synderen. Har hatt samme problem på en 5m VGA skjøytekabel. Hos meg ble det grønne skygger da.

Lenke til kommentar

Om det er brudd på datakabelen inn på skjermen så kan det forekomme slike farge endringer. Kan også forekomme om du har en magnet for nær skjermen f.eks en uskjermet høyttaler.

Hva skjer hvis du beveger på kablen bak på skjermen, endrer fargene seg?

Endret av underground
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...