Gå til innhold

Twinmos minnebrikker

verwooks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TwinMOS produserer ikke selve minnemodulene selv. Så TwinMOS brikker kan være helt konge å overklokke og de kan være helt rævva. Avhengig av hvilke moduler som er brukt.

Jeg har personling sett TwinMOS brikker med følgende moduler:

- Mosel

- Samsung

- Micron

- Winbond

Samsung og Micron har bra moduler. Winbond suger. Mosel er ok. Jeg har et par 256Mb pc2700 TwinMOS brikker som har Samsung moduler, de funker over all forventning.

Lenke til kommentar

Det står TwinMOS på alle disse brikkene. Det jeg snakker om er de svarte modulene på minnebrikken. De er IKKE produsert av TwinMOS. TwinMOS setter sammen minnebrikkene, men modulene er produsert av andre. Se denne linken her for en liste over produsentene TwinMOS bruker.

Crucial bruker Micron moduler. Se Micron sin hjemmeside (og Crucial sin). Crucial er et datterselskap av Micron (se logoen her.

Jeg har hatt et par TwinMOS brikker med Winbond brikker og de sugde. Jeg har også lest flere tester av Winbond baserte minnebrikker og det har heller aldri fått bra kritikk. Mulig at Winbond sine egne brikker er bra, men tredjeparts brikker med Winbond moduler er ingen god kombinasjon i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...