Gå til innhold

ny pc, budsjett på 22k

Anbefalte innlegg

på tide med enda en pc, den gamle er jo hele 9 måneder gammel nå :cry: så nå fyker sparte penger ut vindue igejnn :thumbup:

jeg har altså en budsjett på 20-22k, men hva jeg trenger hjelp til er kun maskinen.

har spilt wow det siste året og ikke fått med meg noe som helt av hv som har skjedd i den virkelige verden :p

så jeg trenger altså alt bortsett fra kabinett og alt eksterne ting og tang (skjerm, tastatur etc.)

skal bruke maskinen til kun spilling, skrur den av om natten, kun vifte kjøling.

har vært trofast til intell, men skader ikke å prøve amd ;)

vil helst ha pc'en (kun inmaten alså) under 16k (uten frakt), ok ikke ei krone over. :)

gidder ikke å kjøpe fra mange forskelling levrandører. så det blir netshop ELLER kompett (+ microplex).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sier at budjsettet er på 20-22k, men at innmaten kun skal koste 16k, da lurer jeg på hva de ekstra 4-6k skal gå til...

Anyways, hadde et oppsett liggende på prisguiden, kan hende det er litt under budjsettet, men du kan altids oppgradere noe.

Link til oppsettet.

5589031[/snapback]

de ekstra 4-6k skal gå til kabinett, kjøling, skjerm, tastatur, mus + eventuell modding

Lenke til kommentar

Kommer ann på spillet... men for tiden er det vel 1900XTX som er best(correct me if i'm wrong..)

GPU produsentene heter Geforce og ATI, ikke Geforce og Radeon...

For Geforce i dual(LES: 2 skjermkort( 2 GPU) Heter det SLI

For ATI i dual(LES: 2 skjermkort( 2 GPU) Heter det Crossfire.

For SLI må du kjøre identiske kort, som støtter sli.

For Crossfire trenger du et Master card, og ellers et valgfritt.

-----------------------------------------

Det er lite med HK for crossfire, så om du vil kjøre dual, så blir det nok SLI.

------------------

Håper dette ikke ble for rotete.

Lenke til kommentar
Jeg ville vurdert en dualcore til en så dyr pc.. mer fremtidsrettet!

5589838[/snapback]

Siden maskinen skal brukes til spilling, så er det kanskje litt bortkastet med dualcore? Siden det er få spill som støtter det så langt, og prosessoren vil være foreldet før den kan nyttes fullt ut? Personlig ville jeg ikke valgt dualcore til en ren spillepc i dag, men valget i dette tilfellet er opp til diskusjonsstarter.
Lenke til kommentar

Ren spille pc: Netshop

Mitt forslag

Ant. Beskrivelse Slett

AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED 2 950,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 1 495,00

Club3D Radeon X1900XT 512MB PCIe 16x 5 195,00

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort 1 150,00

OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC 2 350,00

Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI 995,00

Thermalright XP-120 CPU-Kjøler 450,00

Papst vifte 120x120x25mm (26db) 155,00

Seagate 300GB S-ATA II NCQ 7200RPM 1 295,00

Tot: 16 035,00 (inkl. mva.)

- Bra klokkevennlig ram

- Bra skjermkort

- SLI/Crossfire ikke verd penga (solgte selv 2x7800GTX for ett club X1900XTX)

- Lydkort viktig i spill

- Raptor + lagrings hd

Vurder AMD 4400+, det kommer flere spill som utbytter dualcore. Vurder også opteron 165/170. De er nå til salgs igjen. De er kjent for å klokke bra.

Edit: Er enig i at Asus A8R-MVP er ett bra valg (Den lå ikke inne på netshop). Da har du muligheten til crossfire også.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2995 kr

5589101[/snapback]

For samme prisen kan man idag kjøpe en Opteron 165 på Komplett. Den kan 99% sikkert klokkes til 2600mhz, og sannsynligvis lengre. Ett mye bedre valg enn 4000+. Skal det på død og liv velges en singlecore så er 3700+ det beste valget.

Men eg må bare si at eg er dypt og inderlig uenig med deg efikkan, dualcore er veien å gå i dag. Har du i det hele tatt prøvd en dualcore PC enda? Det er veldig mye bedre enn singelcore AMD, når man gjør noe mere enn å kjøre benchmarks på en helt skrapet windows-innstallasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...