bobhundv Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Heisann. Har en P3, 2,6 ghz som er litt rar. har hatt den i ca 2 år. De siste dagene har den begynt å hengt seg. I windows plutselig henger musa seg opp å den reagere ikke på tastatur og tastatur, i blandt slokker også skjermen og maskina starte på nytt. I blandt får jeg ikke starta den, den bare henger seg i oppstarten når xp lastes inn og i blandt er det bare masse rare tegn i oppstarten der det vanligvis er bios info. Hva kan det være? er Ramen syndebukken mon tro? Mvh Vemund Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Kjør ivertfall memtest86. Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Kjør ivertfall memtest86. 5588979[/snapback] Noe mere jeg kan prøve? maskina klikket mens jeg kjørte det ser du. hmm kom bare masse tegn, etter at den hadde gått i over en time.. så langt hadde den ikke funnet noen errors.. bare 5 på pass der. vet ikke helt hva det betyr. mvh Vemund Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Kjør ivertfall memtest86. 5588979[/snapback] Noe mere jeg kan prøve? maskina klikket mens jeg kjørte det ser du. hmm kom bare masse tegn, etter at den hadde gått i over en time.. så langt hadde den ikke funnet noen errors.. bare 5 på pass der. vet ikke helt hva det betyr. mvh Vemund 5594272[/snapback] bytte ram og bytta skjermkort i dag. fortsatt klikk. når jeg bytta bare skjermkorte klikka den enda oftere. rart maskina går fint i blandt sånn som nå sitti en halv time. tempen på cpu'n i følge bios er 45grader.. så ja.. blir ikke no klokere jeg Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Ok oppsummering: ram sjekk med boot cd : maskin frys ergo neppe HD'n som er probleme anna ram oppstart: maskina frys, altså neppe ram anna skjermkort oppstart: maskina frys. cpu temp ved kræsj : ca 40 grader altså ikke cpu Svidd lukt i maskina: kan det være noe tull med hovedkorte tru? eller strøm forsyning? jeg har socket 478 på min p4(noe som virke lit utgått), hvis jeg ska bytte hovedkort burde jeg likesågodt bare kjøpe noe alle dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310316&cks=SPK mvh Vemund Endret 15. februar 2006 av bobhundv Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ja prøv annen strømforsyning. Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Ja prøv annen strømforsyning. 5611843[/snapback] hvor stor treng jeg da? p4 2,6, simpelt geforce 5600 kort, 5hd'r osv. holder det med 360 watt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ja prøv annen strømforsyning. 5611843[/snapback] hvor stor treng jeg da? p4 2,6, simpelt geforce 5600 kort, 5hd'r osv. holder det med 360 watt? 5612057[/snapback] 360W av en god type vil nok holde ja. Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Ok , da klikka maskina å jeg fikk nok. sjekka litt å joa strøm kontakt er brent. 3 punkt på den er svidd sund plastikken rundt, altså kontakta til hovedkorte. regne me at det er noe feil på hovedkorte. ska jeg bare gi faen i å feilsøke mere å heller bestille meg ny strøm forsyning, hk,cpu,ram,skjermkort? kjøper man nytt hk så må man nesten kjøpe ny cpu . kjipern å kjøpe et gammelt hk å da. .. hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå