Gå til innhold

Mister jeg garantien hvis jeg åpner laptopen?

stoffix

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Latitude D810 (jeg vet dell ikke er noe særlig, og det merker jeg også, men det var det eneste jeg fant med en WUXGA oppløsning) og jeg har i det siste blitt plaget av at den bare skrur seg rett av, noe som jeg får beskjed om når jeg starter den opp igjen at er fordi den ble for varm.

jeg har prøvd å undersøke på dell sine sider, men der er det jo bare et rent rotehælvette, så jeg ble ikke klokere av å lete der.

det jeg lurer på er om jeg mister garantien hvis jeg skrur opp laptoppen for å fjerne støv?

er veldig upraktisk for meg hvis jeg mister garantien, for da får jeg ikke gjort dette, og da må jeg sende den inn til service antageligvis, og siden jeg er student i england for øyeblikket, så er det meget upraktisk.

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Dell Latitude D810 (jeg vet dell ikke er noe særlig, og det merker jeg også, men det var det eneste jeg fant med en WUXGA oppløsning) og jeg har i det siste blitt plaget av at den bare skrur seg rett av, noe som jeg får beskjed om når jeg starter den opp igjen at er fordi den ble for varm.

jeg har prøvd å undersøke på dell sine sider, men der er det jo bare et rent rotehælvette, så jeg ble ikke klokere av å lete der.

det jeg lurer på er om jeg mister garantien hvis jeg skrur opp laptoppen for å fjerne støv?

er veldig upraktisk for meg hvis jeg mister garantien, for da får jeg ikke gjort dette, og da må jeg sende den inn til service antageligvis, og siden jeg er student i england for øyeblikket, så er det meget upraktisk.

Kristoffer

5588317[/snapback]

Det regner jeg med. Dette spørsmålet skal i tillegg være noe du kan lese i garanti-reglene som du har fått tilsendt deg fra Dell.

RTP :)

Lenke til kommentar

Kristoffer

5588317[/snapback]

Jeg er ikke sikker i tilfellet med Dell, men hva med å sjekke om garantien er internasjonal, fordi da kan du jo levere den i england...

Lenke til kommentar

ok, skal prøve å gjøre det, jeg blir iallefall aldri å kjøpe dell mer!

ikke spesifik på grunn av dette problemet, men på grunn av dårlige websider, dårlig tilgang til drivere, og at de faen ikke klarer å fikse problemer med laptoppen.

har fått bytta overdelene en gang før pga. problemer med musa, hjalp ikke en dritt.... :(

*ganske sint og oppgitt nå*

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med støv, ta og kjøp deg en boks med trykkluft (fåes som regel i elektrobutikker, clas ohlson-type butikker osv). Meget effektivt for "løs" møkk. Mer inngrodd skitt på viften er verre å få bort uten å åpne den, men det skulle ihvertfall hjelpe godt, hvis problemet er varmeutvikling pga støv.

Lenke til kommentar

har desverre ikke penger for øyeblikket, og sånt som dette skal ikke skje etter bare 4 mnd.

jeg ska ringe dell og finne ut hvem som kan ordne dette her i mitt område, må jeg dra et stykke, så har jeg et busskort som iallefall duger litt...

er bare så fryktelig irriterende.

har akkurat formatert laptoppen, og så blir den ekstra ustabil pga. dette, atpåtil, så er museknotten midt i tastaturet slik at den henger seg opp nesten hver gang jeg bruker det, og følsomheten på knappene på tastaturet går opp og ned som det vil selv, og det hjelper neppe å bytte, selv om jeg blir å be om å få dette gjort samtidig...

Lenke til kommentar
har desverre ikke penger for øyeblikket, og sånt som dette skal ikke skje etter bare 4 mnd. jeg ska ringe dell og finne ut hvem som kan ordne dette her i mitt område, må jeg dra et stykke, så har jeg et busskort som iallefall duger litt...

5588754[/snapback]

Vel hvis det er vedlig støvete der du har maskinen så kan det jo godt skje. Ellers er det jo ikke utenkelig at det er en konstruksjonsfeil som gjør at den blir for varm. Det beste er nok å få Dell til å ordne den, dersom du har mulighet for det. En boks med trykkluft koster vel rundt 100-lappen her i Norge.

Lenke til kommentar
har desverre ikke penger for øyeblikket, og sånt som dette skal ikke skje etter bare 4 mnd. jeg ska ringe dell og finne ut hvem som kan ordne dette her i mitt område, må jeg dra et stykke, så har jeg et busskort som iallefall duger litt...

5588754[/snapback]

Vel hvis det er vedlig støvete der du har maskinen så kan det jo godt skje. Ellers er det jo ikke utenkelig at det er en konstruksjonsfeil som gjør at den blir for varm. Det beste er nok å få Dell til å ordne den, dersom du har mulighet for det. En boks med trykkluft koster vel rundt 100-lappen her i Norge.

5588924[/snapback]

Jeg ville ikke fortalt DELL folka at du bruker en trykkluftboks til å blåse den fri for støv :p Vil heller ikke anbefale det selv, jeg hadde anbefalt deg å åpne den, men siden det er DELL så tror jeg at jeg skal la være å anbefale deg alikavel, er så rart, de går ut i fra at alle er idioter som knapt vet hvor på knappen befinner seg... :p Men det er vel en grunn til det :innocent:

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke fortalt DELL folka at du bruker en trykkluftboks til å blåse den fri for støv  :p  Vil heller ikke anbefale de selv, jeg hadde anb efalt deg å åpne den, men siden det er DELL så tror jeg at jeg skal la være å anbefale deg alikavel, er så rart, de går ut i fra at alle er idioter som knapt vet hvor på knappen befinner seg... :p Men det er vel en grunn til det  :innocent:

5589003[/snapback]

Eneste man trenger å fortelle Dell er vel at maskinen rebooter av seg selv..

Og trykkluft er ikke akkurat farlig heller, da.. Er ikke noe heavy saker du får kjøpt på Elkjøp akkurat. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...