alba65 Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 hei, har skaffet meg brukt PDA av typen HP5450 til sat-nav på MC, kjøpte Holux GPSlim236 med bluetooth (helt nytt) og tomtom navigator 5 software. Med på kjøpet av Holux fikk jeg en test programme som heter GPSviewer som er også installert. ellers er den tom. Det er kanskje på plass og si at jeg har ikke peilig på PDA og sat-nav og har bare vanlge bruker kunnsapser på PC verktøy ellers. Problemet er at PDA og Holux GPS enheten vil ikke holde kontakt med hverandre i mer en 2 min og 24 sec før den kobler seg automatisk ifra. (Jeg har paret enhetene i bluetooth manager og ser at den kobler seg opp mot hverandre, klikke på koblingen, klikker status og overvakter koblingstid, så snart den når 2m 24sek kobler den ut. hver gang) Har snakket med HP teknikker online og har gjennomført både soft og hard reset, har oppdater software og drivere på hele enheten samt drivere til bluetooth. Bluetooth på PDA er deretter kontrollert mot mobiltelefonen og pc med dongle og fungerer som forventet. Feilen må ligge hos holux enheten sier HP. Holux kundeservice er håpløs og svarer ikke på henvendelsene min. hvis jeg bruker holux programme GPSviewer finner PDA'n ca 8-10 satalliter og forblir koplet?? noen som har råd Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 greia er vel at gpsen timer out for å spare strøm om den ikke blir brukt. Prøv og start tomtom og konfigurer tomtom til å finne gpsen så skal det nok virke =) eller timer den ut da også? Gpsen virker utmerket hos meg ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå