Gå til innhold

Konvertere VM1 lydfil fra Panasonic videokamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort noen rene lydopptak med mitt Panasonic NV-GS70 videokamera. Nå ønsker jeg å bruke disse klippene i en film, men filene er i VM1-format. Vet noen om et program som kan konvertere dem til mp3 eller annet format som er spiselig for Pinnacle studio 9?

Alternativt: finnes det et videoredigeringsprogram som kan takle VM1-filer?

Endret av senios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikkje om eit program som konvertere, men movie maker trur eg tar filtypen. Arrester meg viss eg tar feil.. Du kunne jo lagt musikken inn i movie maker, så lagd en avi film med bare lyd for så å lagt det inn i pinnacle studio.. Utrulig tungvint men...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter MYE leting fant jeg endelig det jeg var ute etter. Panasonic support hadde ikke peiling og sa jeg bare kunne høre på opptakene gjennom videokameraets høyttaler! VM1 (.pvc) er Panasonics egne filformater som benyttes i dedikerte "voice recorders" og til "voice recordings" i videokamera.

For å spille VM1- filer på PC må man ha et eget, lite program: Voice Editor 3. Programmet kan også konvertere VM1 til WAV. Dermed kan opptakene spilles og brennes - og ikke minst brukes sammen med stillbilder og videoklipp.

Så programmet til nedlasting på en Japansk? Panasonic-side, men skjønte lite og lette videre til jeg fant en link på en engelskspråklig forumside. Lastet ned programmet - og nå kan jeg endelig bruke opptakene mine!

Hjelper gjerne om du er i samme situasjon. Bare send en PM.

-senios- :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...