krbalto Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Har et WinFast PVR2000 tv-kort, er ikke helt fornøyd med bildekvaliteten på den, er det noen andre som har et sånt kort ? Hvilke instillinger skal jeg gjøre? Og hvilken inngang skal jeg bruke? den sorte kabelen (heter det noe med stereo), eller skal jeg bruke "gul/rød/hvit" ? Husker ikke hva alle de inngangene/kablene heter.. Endret 11. februar 2006 av krbalto Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Ingen ..? som vet noe?? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Fortsatt ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Og kan jeg bruke andre programmer med kortet mitt enn det som fulgte med? vil jeg få bedre bildekvalitet med andre programmer? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har det kortet, og er uendelig fornøyd. Mye mer fornøyd med dette kortet, enn Hauppauge pvr150 kortet, som jeg også har. Har knall billedkvalitet. Hvilken inngang du skal bruke? Regner med du skal bruke det til tv-titting, og da skal du jo bruke antenne-inngangen. Om du skal koble til annet stash, så får du best billedkvalitet ved å bruke s-video inngangen. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har det kortet, og er uendelig fornøyd.Mye mer fornøyd med dette kortet, enn Hauppauge pvr150 kortet, som jeg også har. Har knall billedkvalitet. Hvilken inngang du skal bruke? Regner med du skal bruke det til tv-titting, og da skal du jo bruke antenne-inngangen. Om du skal koble til annet stash, så får du best billedkvalitet ved å bruke s-video inngangen. 5593886[/snapback] Har koblet den til en tuner med de derre gul/hvit/rød kablene, er det det som er s-video? Hvilke instillinger bruker du? bruker kortet til tv-titting. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Vet ikke helt hva du legger i "innstillinger", men jeg bruker høyeste kvalitet mulig hele tiden S-video er den svarte kabelen. Den med gul/hvit/rød er component-inngangen. Rød=høyre lyd. Hvit=Venstre lyd. Gul=composite bildesignal. (alle farger kjøres i samme kabel) S-video har seperate ledere for hver farge, og dermed blir det bedre kvalitet. Kommer jo an på kilden din, men du får nok uansett bedre signal med s-video. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Vet ikke helt hva du legger i "innstillinger", men jeg bruker høyeste kvalitet mulig hele tiden S-video er den svarte kabelen. Den med gul/hvit/rød er component-inngangen. Rød=høyre lyd. Hvit=Venstre lyd. Gul=composite bildesignal. (alle farger kjøres i samme kabel) S-video har seperate ledere for hver farge, og dermed blir det bedre kvalitet. Kommer jo an på kilden din, men du får nok uansett bedre signal med s-video. 5594290[/snapback] Hvordan får jeg farger på s-video inngangen/kabelen?? får bare sort/hvit Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Se etter PAL/NTSC settinger på enten kilden eller kortets programvare. (jeg har ikke softwaren her, så jeg får ikke hjulpet deg mere) Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 jippii FAnt det ut.. bildet ble mye bedre med s-video kabelen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå