Gå til innhold

Skjerm blir svart (Geforce 6600 GT)

TCi

Anbefalte innlegg

Litt usikker om det er et driverproblem eller noe med skjermkortet. Men jeg tror det ligger mest i driveren.

Stort sett skjer dette når jeg bruker Dual-View til TVn. Noen ganger så blir skjermen svart på min Samsung SyncMaster 913b, bildet på TVen forblir som det er. Meget rart, noen ganger kommer bildet tilbake etter en liten stund.

Lurer på om det er flere som har opplevd dette og funnet opphavet til problemet. For meg virker det mest som et driverproblem. Nå bruker jeg ForceWare 81.95 (WHQ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke laste ned når jeg sitter på en 56k linje... 20mb er drøyt. Kanskje får jeg snylte hos noen kamerater senere.

Uansett vil jeg prøve å finne opphavet til problemet. Liker ikke å la noen problemer bare forsvinne uten å finne ut av de.

Lenke til kommentar
Uansett vil jeg prøve å finne opphavet til problemet. Liker ikke å la noen problemer bare forsvinne uten å finne ut av de.

5587746[/snapback]

Hæ? Jeg aner ikke hva problemet kan være, men du vil altså løse problemet ved å feilsøke og kødde før du prøver den enkle standardmetoden? Mulig bare jeg som har problemer med å forstå tankegangen din? :ermm:

Lenke til kommentar

Det jeg ønsker er å finne ut hva som er grunnen til at det skjer. Dette har bare skjedd i det siste og aldri vært noe problem før.

Tidligere har jeg overklokket 3D-delen på skjermkortet, men opplevde ikke noen problemer med følger av det. Satt ned dette nå etter at jeg fikk den svarte skjermen. Noen ganger kan jeg se at bildet på skjermen oppdaterer seg (at den blinker). Det kan hinte om maskinvarefeil, men som sagt, fungerer fint ellers i spill.

Så jeg lurer på om noen også har opplevd dette og om hva de gjorde for å fikse det.

Lenke til kommentar

Måler ca. 42 grader ved normal kjøring og kanskje 46-48 grader ved spilling. Men dette skjer bare i Windows når jeg driver med diverse applikasjoner.

Tror det har noe med Dual-View og Clone osv. å gjøre... Alt stopper liksom opp for noen sekunder når skjermen blir svart. Noen ganger forsvinner det, andre ganger på jeg starte maskinen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...