JuB Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei, enkelt å greit som topic viser, hvilket er best? Bryr meg egentlig ikke noe særlig om MP, kamera skal ikke brukes seriøst. Bare til "moro" bruk osv Prisen er jo ca lik på disse to. Sony CyberShot DSC-T7, dette er jo litt dyrere men er dette noe i forhold til de to andre? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 T7 tror jeg er et av de aller beste i sin klasse, men jeg ville også kikket på Fuji F10. Bildeeksemplene jeg har sett har vært intet annet enn imponerende. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Burde nevnt det i første tråden, men kameraet må være minst mulig. Fuji F10 er litt "tjukt", 27mm. Vil helst ha et på 20mm eller under, T7 er på 15mm.. Tror ikke krava mine på kvalitet er så store, klager ikke på bildene mine fra k750 Men har tenkt å kvittet meg med k750, kjøpe annen tlf som ikke er kameramobil. Så derfor vil jeg ha et lite kompakt digitalt kamera Lenke til kommentar
Zemian Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Burde nevnt det i første tråden, men kameraet må være minst mulig. Fuji F10 er litt "tjukt", 27mm. Vil helst ha et på 20mm eller under, T7 er på 15mm.. Tror ikke krava mine på kvalitet er så store, klager ikke på bildene mine fra k750 Men har tenkt å kvittet meg med k750, kjøpe annen tlf som ikke er kameramobil. Så derfor vil jeg ha et lite kompakt digitalt kamera 5589155[/snapback] Hva med casio s600? det er tynt det:P bildekvaliteten duger nok lenge til morrobruk. Det har også mpeg-4 videokomprimering, 640x480 30fps, som gir god kvalitet og masse plass til film på minnekortet:) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Når man først vurderer Casio Z500 og Mju-700, så faller vel Casio S600 litt fra på bildekvalitet? Det er så tynt at man får store problemer med optisk kvalitet så vidt jeg har kunnet forstå ut fra tester. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Har ikke erfaring eller særlig kjennskap til noen av disse modellene, men en klar fordel med µ 700 er at det tåler en skvett vann. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Ser ut til at valget blir µ 700, har bursdag 4. mars så det blir det litt kapital. Ser at itbutikken har dette på lager innen 2 dager, men trodde ikke kamera kom før i midten av mars jeg..? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Leste testen av mju 700 på dinside nå, ser jo greit ut. Men så leste jeg testen av Kodak v550, likte kanskje dette bedre, fikk terningkast 5. Er bedre skjerm, kjapp utløser og rask autofokus, dette er vel pluss til mitt bruk? I tillegg bruker Kodag SD minnekort som er billigere enn xD.. Blir veldig i tvil nå... Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Leste testen av mju 700 på dinside nå, ser jo greit ut. Men så leste jeg testen av Kodak v550, likte kanskje dette bedre, fikk terningkast 5. Er bedre skjerm, kjapp utløser og rask autofokus, dette er vel pluss til mitt bruk? I tillegg bruker Kodag SD minnekort som er billigere enn xD..Blir veldig i tvil nå... Noen som har forslag? 5625245[/snapback] Har testet Kodak V550 litt, og det som er genialt er jo vidvinkel tilsvarende 23 mm, og det er løst på en slik måte at det ikke går ut over optisk kvalitet på normal og liten tele, ved enkelt å greit å bruke to objektiver. Men det som skuffer meg litt, er ISO støyen på høyere ISO. Mulig jeg er kresen, men jeg synes støyen er litt for kraftig selv når jeg bruker kameraets LCD skjerm til å se på bildet i etterkant og zoomer inn i det. Hadde nok tatt en sammenligning av bildekvalitet av Mju-700 og Kodak V550 før jeg bestemte meg. Pr. i dag vipper det i Kodaks favør. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Kodak V550 har vel ikke 2 objektiver? Er vel Kodak V570 som har det? Har sammenlignet bildene dinside.no har tatt med mju700 og v550, likte bildene til v550 bedre. Så jeg trekker mere mot v550 nå, men enda en månedstid til jeg får nok penger, så det meste kan skje Lenke til kommentar
JuB Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Hvordan er FinePix Z1 mot en Kodak v550, Z1 har ikke utstikkende objekt. Går dette mye utover kvalitet på bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå