knutinh Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Endelig - dette ser ut til å være kameraet for meg... video rett til flash, og 3.2 mpx Litt rart at det kan ta bare 3min max. Hmm. Kanskje bare dårlige kvaliteter er tilgjengelig i denne modusen? Må undersøkes... CF skal visstnok tilby opptil 800KB/s. Dette er jo i teorien nok til svært så bra kvalitet hvis de bare hadde brukt en annen koder enn motion jpeg. Hvor mye avviker reell pris fra listepris for canon? 5500,- er ganske mye mer enn nåværende 3400,- for v2 Knut Lenke til kommentar
grwatz Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Prisen vil nok ligge rundt listepris i begynnelsen, før den synker etterhvert...v2 kostet gså rundt 5500 når det var en ny modell, om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Synes du ikke 2x optisk blir litt for lite? Men ikke for det, det er jo et lite og smekkert kamera. Dersom du ønsker og vente helt til november. Hva med Fuji finepix F601? (fikk det i går) Bare så dumt at det bruker smartmedia.. :sad:, men med et 128 kort kan du filme i over 3 min sammenhengende i 640x480 med lyd og 15fps. Ganske bra kvalitet faktisk. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg betalte 4200kr (inkl frakt og moms) for mitt Ixus v2 når det var helt nytt :smile: veiledende var vel rundt 5500kr for v2 da så at du får v3 for rett over 4000kr er vel sansynlig Lenke til kommentar
jolly Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Forbannet irriterende er det hvertfall! At de lanserer dette bare 5-6 mnd. etter V2... Jeg har nesten ikke brukt mitt V2, som i tillegg har vært defekt hele tiden og nå er på vei til reparasjon som de sikkert kommer til å prøve å ta betalt for... De nekter å innrømme feilen selv om 1000-vis har samme problemer: http://www.google.com/search?q=Canon+E18&i...UTF-8&hl=no&lr= Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Har et fuji-kamera uten zoom, og savner det helt ærlig ikke. Vil bare ha et kamera som tar gode bilder og som går an å ta med på flest mulig arrangementer. Kom akkurat hjem fra cuba og oppdaget at de beste øyblikkene ikke var tatt bilde av fordi kameraet var for stort til å bli tatt med... Dessuten synes jeg film-muligheten er veldig spennende. K. Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Dersom du ikke savner zoom, hvorfor ikke da kjøpe en Ixus V2 til rundt 3600,- 2M pixel holder jo til normalt bruk. Uansett avhenger jo alt av hvor mye du ønsker å bruke på digitalkamera. Dersom du handler klokt er det ikke til å stikke under en stol at du kan få bedre utstyr jo mere du betaler... Vel å merke viss man handler klokt da.. :smile: Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Hvorfor gjør min likegyldighet til zoom at v2 er noe mer å foretrekke enn v3 så lenge begge har samme zoom? :smile: Ser ikke helt logikken din, men v2 er absolutt et viktig alternativ så lenge prisforskjellen er så stor. Både 3mpx og video er gode argument for meg da. Klart at mer penger ofte gir bedre utstyr. Virker som det finnes mange "grener" å velge, derfor er et veloverveid valg ofte like bra som masse penger. (skal det være lite, ha masse funksjoner, video, ekstrem oppløsning etc) Må si det er kult på "gamle" fuji-en min at batteriet holder i 14dager på ferie. Ulempen er seff at du må drasse på 4 vanlige celler. tar plass... mvh Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå