Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen slår seg ikke på under oppstart

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Ok, kan komme med en rask gjennomgang av hva som faktisk har skjedd:

Jeg bestemmer meg for å ha det litt hyggelig så jeg fyrer opp DDO (dungeons % dragons online) og setter meg ned for å spille. Dette gjør jeg i ca 45 min før jeg finner ut at jeg skal finne meg noe å ete, så i stedet for å logge ut og alt det maset der, lar jeg pcen stå på inne i spillet. Jeg kommer jo tross alt bare itl å være orte i sånn ca 30min. Da jeg kommer tilbake har spillet fryst seg helt, og det meste annet går rimelig sakte. Midt på skjermen har jeg fått en feilmelding om "vpu-recovery" som ber meg om å restarte. Jeg fortsetter selvfølgelig ved å gjøre dette, fordi jeg ble litt redd. Da jeg restarter i oppdager jeg at de svarte bootscreenene med fakta har fått fargete "klosser" rundt om på seg. Fant ut at det kunne være på tide å sjekke innmaten til pcen. Da jeg gjør dette legger jeg merke til at vifta til grafikkortet mitt har stoppet, dessuten brfenner jeg meg på kjøleribba til grafikkortet. så jeg slår av alt. prøver å slå på en gang til etter litt mekking på vifta, nå går den men alt er det samme som før. Orker ikke mekke mer ettersom det begynne rå bli rimelig seint og legger meg.

Så etter en natts søvn står jeg opp og prøver håpefult å få pcen på igjen, alt starter som det skal og vgavifta går som vanlig, problemet er derimot at skjermen ikke slår seg på i det hele tatt. Sånn har det vært i ca 2 timer nå med utallige forsøk på omstarter.

Hw:

- ABIT aa8 duraMAX hk

- 2x Corsair 1Gb ddr2 ram

- Sapphire x800xt med ny vifte (ac cooler 4 eller no) 500/500 @ 540/540

- 3.2 ghz prescott prosessor

- NorthQ 400W strømforsyning

Grafikkortet mitt har vært overklokket med de samme instillingene siden jeg kjøpte det for ca et år siden. Vifta ble satt på rett etter sommerferien, og det har kjørt helt stabilt siden da.

Jeg kjører nye drivere på all hw'en min. Og har ikke ahtt problemer med noen av driverne.

Nå har det seg slik at jeg har en µGuru-kompatibelt hk, og derfor har jeg en liten tallkode på hk som skal vise meg hva som er galt. Denne viser 9.9. noe som i følge manualen betyr at AWARD BIOS booter.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...