ErlendRU Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Skiskyting.. langrenn? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Ja, Bjørndalen vant vel sprinten i forrige OL var det ikke slik? Men det var da ikke sprint stafett i forrige OL. Og vi vant vel ikke på 30kilometeren (jaktstart) i forrige OL heller? Og Bente Skari var jo syk på jaktstarten. Jeg kommer bare på sprinten i skiskyting jeg altså, correct me if Im wrong.. EDIT: bytta ut "i fjor" med "forrige OL" Endret 14. februar 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Altfor dårlig stemning på tribunene, det er jo nesten ikke publikum. Norge har ikke akkurat hatt en heldig start på mesterskapet, 1 gull til nå er ikke godt nok. Iallefall ikke godt nok hvis de skal ha noen som helst sjanse til å nå målsetningen sin. Det har vært stang ut, istedenfor stang inn. I tillegg så er jo halve troppen syke, får håpe det tar seg opp. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Så på kombinerthopprennet nu. Elendig gjennomføring må jeg si. Greit nok at de vil at folk skal ha ca. like forhold. Men det som iallefall ikke er bra er når en hopper går ut på bommen, så inn igjen, hele 3! ganger. Nei. Å tro at alle hopperene kan få 1 s/m motvind er å tro på nissen. Julenissen da. Alle vet jo at fjøsnissen finnes. EDIT: Så forresten ut som det var veldig god stemming og ganske oppfylt tribune. Endret 15. februar 2006 av Veritas_ Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Nå er jeg rimelig irritert på landslagssjefen i kombinert! Her kommer jeg hjem, går inn på nrk.no og skal få inn siste OL -nytt, også møter nyheten meg rett i fleisen, de norske hopperne tilbød seg å delta for norges kombinertlag i lagkonkurransen, men fikk NEI av Frode Moen! Latterlig, mener jeg! Alle syntes visstnok at det var en ypperlig ide, men så kom Frode Moen og satte nedslag, med elendige stilpoeng: "De hadde ikke vunnet, derfor er det bare unødvendig at de skal starte" (ikke det han sa ordrett, men det man hvertfall fikk inntrykk av, hva er det for noe tull? Det hadde jo vært skikkelig artig å sett på de norske profesjonelle hopperne, gå langrenn, og se hvorvidt de kom på sisteplass, 10. plass eller kanskje bedre. Hvorfor? Jeg syns det bare hadde vært rett og rimelig at de norske hopperne skulle få lov til å starte for norge, de har lyst, landlagssjefen for hopp har lyst FIS har lyst, alle har lyst, jeg har lyst, men ikke Frode Moen! Jeg klarer ikke skrive mer, er så frustrert, siterer denne meget gode avsnittet på nyheten som du finner her. - Men; hvis det bare er de som har medaljesjanser som skal stille i et OL, da er vel kanskje ikke den olympiske ånden til stede lenger? Endret 15. februar 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jøss.. Ikke hørt om det før nå. Hadde jo vært ufattelig kult da! Grusa alle i hoppbakken totalt.. Dårlig gjort av han trenern Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Her står det at OL-arrangøren sa nei, så det er vel ikke bare vår kjære Frode som sa nei Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hmm, hvor ser du at det står det? Quote takk... Så vidt jeg kan se er det bare kombinertledelsen som sa nei. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 - Jeg tolker det som en munter fleip. Jeg har sjekket med OL-arrangøren. Det går ikke at hopperne kommer inn på laget, sier Frode Moen. Men sto det ikke på nrk at fis syntes det var en god idè? Uansett kjipt.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 EDIT: Så forresten ut som det var veldig god stemming og ganske oppfylt tribune. 5608420[/snapback] Nå blir det konkurrert i flere ting enn kombinert i OL Går for gull i morgen, alt annet enn medalje vil iallefall være skuffende. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Dommeren skuffer igjen. På gårdagens kulekjøring vant Dale Begg-Smith (AUS), med 6,38(3.høyeste karakter) i hopp karakter etter 1)backflip krysset ski og 2)720 backflip krysset ski. Det var kun 3/20 deltagere med lavere vanskelighetsgrad + 5/20 med samme grad. Så kommer Alexandre Bilodeau (CAN) med 1) 720 Backlip rein skru og 2) 1080 backflip krysset ski (dyp landing) og får 5,52 i hoppkarakter. Synes det er helt latterlig dårlig dømming ettersom ingen andre klarer 1080, dvs at han hopper på risiko fremfor og safe inn middelmådige triks. Canadien Air-Force blir landslaget til Canada innen fristyle kalt, enn så lenge, men ettersom _hoppdømmingen_ forblir slik vil det ikke være noe progresjon innen hoppingen hvert fall. Skuffet! Endret 16. februar 2006 av dub Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg reagerte på det som ble sagt av kommentatorene under fristil kulekjøring for menn. De mente (noe alle bør ha merket til nå) at dommerne ikke ville dele ut gode poeng i begynnelsen av rundene, og heller sparte de høye summene til slutten av rundene. Dette var da ikke helt ordrett, men det vil si at det faktisk er så godt som umulig å vinne, med mindre man fikk en topp tre plassering i kvalifiseringen. Ellers synes jeg kommentatorene tidvis virker totalt talentløs når det kommer til kommentering av denne sporten. Hvordan kan man påstå at noen tar en "femmer, eller en fem-tjue". Jeg så hvertfall ingen som landet nesten helt baklengs. Redigert: Til de som har lurt tidligere i tråden. Svingteknikk teller 50%, hopp 25% og tid 25%. Får du en dårlig landing, kan dette telle både på hopp og på svingteknikk. Endret 16. februar 2006 av sluffy Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Synd at curling-gutta sliter litt. Curling er artig Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Curling er faktisk den eneste grenen jeg ser på hver dag. Synd at de tapte mot Canada nå nettopp da Var så lite om å gjøre Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ja, det var veldig nære. Dumme siste-sten. Lenke til kommentar
brd Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ingenting går rett i OL. Ta feks idag: -skøyteløperene tapte mot canada,normal set skal dei knuse Canada -Marit Bjørgen skal kom på andre plass i dag, normal set skal ho vinne.(Ja eg veit at ho har vore sjuk, men ho er den kvinnlige langrenns løperen i verda, kvifor vinner ho ikkje? -Skiskyting: Linda Tjørom og Liv Grete Poiree komme på 12 og 17 plass. Dei skal normal set komme på medalje og ein av dei skal vinne. -Curling gutta tapte mot Canada. -Vi er lei av nesten dagene.Vi vil ha GULL Alt i alt er OL blitt ein fiasko(vis vi rekner Gull) Bare Lars Bystøl som har kapret et gull. Leifen.. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 -Marit Bjørgen skal kom på andre plass i dag, normal set skal ho vinne.(Ja eg veit at ho har vore sjuk, men ho er den kvinnlige langrenns løperen i verda, kvifor vinner ho ikkje? 5615920[/snapback] Derfor vann ho ikkje. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ellers synes jeg kommentatorene tidvis virker totalt talentløs når det kommer til kommentering av denne sporten. Hvordan kan man påstå at noen tar en "femmer, eller en fem-tjue". Jeg så hvertfall ingen som landet nesten helt baklengs. Vart det sagt no i OL? Eg fekk det i so fall ikkje med meg, og eg pleier å reagere på slikt... Men skal no vere einig i at det ofte er kommentering prega av mangel på kunnskap når det gjeld freestyle (og gjerne andre ekstremsportar, men det er vel i det heile ein annan diskusjon...) Lenke til kommentar
brd Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 -Marit Bjørgen skal kom på andre plass i dag, normal set skal ho vinne.(Ja eg veit at ho har vore sjuk, men ho er den kvinnlige langrenns løperen i verda, kvifor vinner ho ikkje? 5615920[/snapback] Derfor vann ho ikkje. 5616245[/snapback] Ja, men ho var favriten får 3-4 vekar sidan.Ein del av spelet er å halde seg frisk. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Begynner å bli på tide at vi tar en gullmedalje så vi kommer over Sverige på Medaljeoversikten. Får være målet iår, er jo sjanseløst å håpe på topp3 nå virker det som.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå