Gå til innhold

OL er i gang, vad tyks?

Anbefalte innlegg

OL er digg :love:

Jeg tror Jennifer Heil kansje vant pga raskere gjennomføringstid. Dette teller visstnok mer enn hopp og vanskelighetsgrad. Men jeg har egentlig ikke peiling(?)

5594647[/snapback]

Det tror jeg også. Hu fikk jo ett poeng mer enn Kari eller noe sånt, og det poenget fikk hu gjennom at hun var raskere. Men altså, jeg synes Traa skulle fått mer poeng av dommerne enn Heil. Traa var klart flinkest.

5594658[/snapback]

Tja. 1. Kari var noe sekunder tregere (og fart teller 50%). 2. Kari bomma litt på det andre hoppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Jennifer Heil kansje vant pga raskere gjennomføringstid. Dette teller visstnok mer enn hopp og vanskelighetsgrad. Men jeg har egentlig ikke peiling(?)

5594647[/snapback]

Det tror jeg også. Hu fikk jo ett poeng mer enn Kari eller noe sånt, og det poenget fikk hu gjennom at hun var raskere. Men altså, jeg synes Traa skulle fått mer poeng av dommerne enn Heil. Traa var klart flinkest.

5594658[/snapback]

Enig! Visuelt sett var Traa's kjøring/hopp flottere. Men Heil hadde relativt bra høyde i sine hopp.

Edit: Men som sagt, så vet ikke jeg helt hvilke kriterier dommerne ser på..

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
Hva tror dere om Bjørndalen videre da? Gull neste?

Jeg for min del er spent på hva Halvard Hanevold kan prestere videre etter bronsen på 20km.

5594647[/snapback]

Jeg later som jeg har litt peil på skiskyting, og kommer med følgende sannhetsord: 20 kilometer er den øvelsen Hanevold kanskje hadde mest sjans på, ettersom han er god til å skyte og ikke så rask i sporet. Sprinten er en veldig "norsk" øvelse der det hjelper å ha god fart i sporet, og man kan greie seg med en bom hvis man går fort. La oss ta et eksempel; hvis Bjørndalen skyter som han har gjort på trening - ca. 90% treff, dvs han får en bom, kommer han etter mitt skjønn til å vinne, for han går såpass fort i sporet at han går minst en strafferunde fortere enn alle utlendingene. Jeg tror Bjørndalen spesielt, men også Frode Andresen, hvis han skjerper seg i sporet og har en god dag på standplass, er gullfavoritter. Hanevold bør være med å kjempe om medalje, og Stian Eckhoff likeså (regner med at han går??)

Resultatene skiskyting sprint denne sesongen, og beste nordmenn:

November Østersund: 1. Eckhoff, 2. Poiree, 3. Bricis, 4. Bjørndalen, 5. Hanevold

Desember Hochfilzen: 1. Andresen, 2. Berger, 3. Fischer, 5. Bjørndalen, 9. Eckhoff

Desember Osrblie: Alle de store norske borte. 1. Wolf, 2. Røsch, 3. Fischer

Januar Oberhof: Bare Hanevold og Hegle Svendsen med 1. Defrasne, 2. Wolf, 3. Tsjoudov, 11. Hanevold, 15. Svendsen

Januar Rupholding: 1. Andresen, 2. Røsch, 3. Greis, 5. Hegle Svendsen

Januar Antholz: 1. Andresen, 2. Gross, 3. Tsjoudov, 4. Hanevold, 5. Bjørndalen

Oppsummert: Andresen har vunnet alle sprinter han har deltatt i - Østersund, der han skjøt seg bort og havnet som nr. 47. Norge har vunnet alle sprinter der de har hatt med sine beste løpere. Av viktige utlendinger skal man nevne Greis, Poiree og Fischer. Og hvis ikke Norge får en eneste medalje på sprinten, har vi grunn til å være meget skuffet, for dette er VÅR øvelse!

En liten analyse av morgendagens 20 kilometer også:

Her har det bare blitt arranger to verdenscupløp i år. Det er viktig å holde øye med følgende løpere: Anna Carin Olofsson, Kati Wilhelm, Martina Glagow, Sandrine Bailly, Yuxia Hou, Uschi Disl, Svetlana Isjmouratova, Olga Pyleva. Linda Tjørhom er også en het medaljekandidat, samtidig som at Liv Grete kan slå til på en god dag, og så har vi et spørsmålstegn bak Gro Marit Istad Kristiansen. De andre norske løperne er for svake til at vi kan forvente medalje e.l.

Lenke til kommentar

5594647[/snapback]

5594658[/snapback]

Tja. 1. Kari var noe sekunder tregere (og fart teller 50%). 2. Kari bomma litt på det andre hoppet.

5594678[/snapback]

Jada, en liten bom på det andre hoppet, men det hadde jaggu meg Heil også, pluss at hun virket veldig ukontrollert ned et lite parti. (Som antakeligvis var grunnen til at hun var et sekund raskere.)

Håper faen meg hun blir tatt for doping. :p

Ja, jeg spådde jo et gull i skihopp, men IKKE fra Bystøl. Det var veldig overraskende. Jeg tror også vi får et gull fra Bjørndalen, men ellers tror jeg det blir en av de verste OL noen gang fra Norges side. Dette ser ræva ut. Hadde stor tro på Marit Bjørgen, men det ser vel dårlig ut på den fronten.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Hva tror dere om Bjørndalen videre da? Gull neste?

Jeg for min del er spent på hva Halvard Hanevold kan prestere videre etter bronsen på 20km.

5594647[/snapback]

Jeg later som jeg har litt peil på skiskyting, og kommer med følgende sannhetsord: 20 kilometer er den øvelsen Hanevold kanskje hadde mest sjans på, ettersom han er god til å skyte og ikke så rask i sporet. Sprinten er en veldig "norsk" øvelse der det hjelper å ha god fart i sporet, og man kan greie seg med en bom hvis man går fort. La oss ta et eksempel; hvis Bjørndalen skyter som han har gjort på trening - ca. 90% treff, dvs han får en bom, kommer han etter mitt skjønn til å vinne, for han går såpass fort i sporet at han går minst en strafferunde fortere enn alle utlendingene. Jeg tror Bjørndalen spesielt, men også Frode Andresen, hvis han skjerper seg i sporet og har en god dag på standplass, er gullfavoritter. Hanevold bør være med å kjempe om medalje, og Stian Eckhoff likeså (regner med at han går??)

Resultatene skiskyting sprint denne sesongen, og beste nordmenn:

November Østersund: 1. Eckhoff, 2. Poiree, 3. Bricis, 4. Bjørndalen, 5. Hanevold

Desember Hochfilzen: 1. Andresen, 2. Berger, 3. Fischer, 5. Bjørndalen, 9. Eckhoff

Desember Osrblie: Alle de store norske borte. 1. Wolf, 2. Røsch, 3. Fischer

Januar Oberhof: Bare Hanevold og Hegle Svendsen med 1. Defrasne, 2. Wolf, 3. Tsjoudov, 11. Hanevold, 15. Svendsen

Januar Rupholding: 1. Andresen, 2. Røsch, 3. Greis, 5. Hegle Svendsen

Januar Antholz: 1. Andresen, 2. Gross, 3. Tsjoudov, 4. Hanevold, 5. Bjørndalen

Oppsummert: Andresen har vunnet alle sprinter han har deltatt i - Østersund, der han skjøt seg bort og havnet som nr. 47. Norge har vunnet alle sprinter der de har hatt med sine beste løpere. Av viktige utlendinger skal man nevne Greis, Poiree og Fischer. Og hvis ikke Norge får en eneste medalje på sprinten, har vi grunn til å være meget skuffet, for dette er VÅR øvelse!

En liten analyse av morgendagens 20 kilometer også:

Her har det bare blitt arranger to verdenscupløp i år. Det er viktig å holde øye med følgende løpere: Anna Carin Olofsson, Kati Wilhelm, Martina Glagow, Sandrine Bailly, Yuxia Hou, Uschi Disl, Svetlana Isjmouratova, Olga Pyleva. Linda Tjørhom er også en het medaljekandidat, samtidig som at Liv Grete kan slå til på en god dag, og så har vi et spørsmålstegn bak Gro Marit Istad Kristiansen. De andre norske løperne er for svake til at vi kan forvente medalje e.l.

5595057[/snapback]

Svært få kan slå Frode Andresen dersom han har full klaff i et løp! Raphael Poiree er kansje også verdt å nevne? Men personlig tror jeg ikke Poiree vil ta medalje i dette mesterskapet.

Forøvrig har jeg en følelse av at det blir en del "tysk" på pallen i skiskyting. Både når det gjelder kvinner og menn!

Hm, du nevner Yuxia Hou ser jeg. Blir intressant å følge henne! :)

Lenke til kommentar
Bronse til Kjersti Buaas! Det er ikke dårlig må jeg si! Men nå rykker USA fra på medaljestatistikken.. :(

5597343[/snapback]

Det vil dei gjere uansett. Det var Tyskland og USA som slo oss i fjor og.

5597677[/snapback]

He? I fjor?

5599108[/snapback]

Han meinte nok sikkert for 4 år sidan i Salt Lake ;)

Korrekt det at USA og Tyskland slo oss, men dei har jo sikkert minst 200 meir deltakarar enn oss da.. :whistle:

Lenke til kommentar

Tror det blir gitt poeng helt ned til 6. plass jeg ...

Dessuten leder USA knepent over oss på poeng. Men nå etter snowboardøvelsene har de lite annet enn kunstløp å håpe på, så vi slår dem ganske sikkert på medaljestatistikken. Tyskland derimot blir en hard nøtt.

Lenke til kommentar

Endelig kommet meg hjem fra hyttetur i helgen der jeg ikke har hatt tilgang på tv eller internett. (krise!) Har nå sett medaljestatistikken og den ser ikke bra ut. Håper på den vil bli seenes litt bedre ut etter morgendagens øvelser. Skal iallefall gjøre min plikt og benke meg foran tven gjennom hele OL sendingen og få med meg det som er.

HEIA NORGE :D

Lenke til kommentar

I hvilke øvelser var det vi fikk gull i, i fjor som vi ikke har lykkes i å få gull i år? Vi vet jo at Kari Traa, ikke klarte å forsvare gullet, og heller ikke Kjetil Andre Aamodt eller noen andre av alpint -gutta klarer å forsvare dagens kombinertgull, men hvilke andre øvelser har vi ikke klart å forsvare hittil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...