Suncurtain Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Jeg har endelig fått mitt x850xt pe, men opplever litt hakking viss alt står på maks i f.e.a.r. ved 1024*768. Lurer derfor på om litt overklokking kan hjelpe kortet til å takle dette, og kanskje maks oppløsning når jeg kjøper 19" lcd også. Hvor høyt kan jeg gå med dette kortet? Har forresten en enorm kjølevifte som ikke er orginal, den skulle kjøle det bra. Hvilke(t) programm(er) ville dere anbelfale å bruke? Har liten peil på oc av skjermkort, så lett forståelig framgansgmåte må gjerne bli repetert. Edit: Har prøvd meg litt fram, og drar f.e.a.r. på maks, men enkelte steder så hakker det veldig, men i de aller heiteste skytescenene er det helt perfekt, hvorfor? Endret 12. februar 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 var jo derfor du skulle kjøpt 7800 GS :!: Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 ATI tray tools skulle fungere fint. Du vil sansynligvis ikke få den store ytelsesbosten siden kortet allerede er overklokket til tusen av levrandør. Dog noe vil du kunne hente ut, kanksje 10-15% Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har endelig fått mitt x850xt pe, men opplever litt hakking viss alt står på maks i f.e.a.r. ved 1024*768.Lurer derfor på om litt overklokking kan hjelpe kortet til å takle dette, og kanskje maks oppløsning når jeg kjøper 19" lcd også. Hvor høyt kan jeg gå med dette kortet? Har forresten en enorm kjølevifte som ikke er orginal, den skulle kjøle det bra. Hvilke(t) programm(er) ville dere anbelfale å bruke? Har liten peil på oc av skjermkort, så lett forståelig framgansgmåte må gjerne bli repetert. Edit: Har prøvd meg litt fram, og drar f.e.a.r. på maks, men enkelte steder så hakker det veldig, men i de aller heiteste skytescenene er det helt perfekt, hvorfor? 5587176[/snapback] Hvilken driver versjon bruker du? Jeg opplevde masse hakking i BF2 med CCC 5.13. Når jeg gikk tilbake til 5.12 forsvant hakkingen.. Har enda ikke testet 6.2.. Når det gjelder OC av dette kortet har jeg brukt OC-funksjonen i CCC. Fikk corespeed 567 og memspeed 614 som resultat.. Steg 500 poeng i 3Dmark03 med en gang Forsøkte også ATI Tool.. Da begynte kortet å rote med grafikken ved 570/618.. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) ok, hva er ccc? Er ganske sikker på at jeg har den nest nyeste versjonen av catalyst. Tror du jeg vil klare mer med omega-drivere? Forresten, når jeg prøver kjernehastighet på 580 blir skjermen svart under oppstart av fear, eller i menyen eller tidlig i spillet, kortet kommer aldri over 60 grader, hva er problemet? Endret 12. februar 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 ok, hva er ccc?Er ganske sikker på at jeg har den nest nyeste versjonen av catalyst. Tror du jeg vil klare mer med omega-drivere? Forresten, når jeg prøver kjernehastighet på 580 blir skjermen svart under oppstart av fear, eller i menyen eller tidlig i spillet, kortet kommer aldri over 60 grader, hva er problemet? 5595700[/snapback] CCC = Catalyst Control Center Har testet Omega-Driverne på de to siste skjermkortene mine, uten noen nevneverdig ytelsesøkning.. Liker ikke drivere jeg ikke kjenner så godt, så derfor holder jeg meg til de offisielle ATI driverne.. På CCC er det automatisk funksjon som finner anbefalt OC-verdier.. Trygg måte å overklokke på dersom man er litt fersk.. sånn som meg Aner ikke hva problemet er med Fear.. Lykke til Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 problemet med fear kan ha å gjøre at du har klokka kortet så høyt at det ikke takler det, og dermed blacker ut. Har du testet og funnet max core med ati tool slik at du vet at kortet klarer 580 på core? gjerne kjørt artifactstesten i 2timer slik at du vet at det er stabilt? Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 problemet med fear kan ha å gjøre at du har klokka kortet så høyt at det ikke takler det, og dermed blacker ut. Har du testet og funnet max core med ati tool slik at du vet at kortet klarer 580 på core? gjerne kjørt artifactstesten i 2timer slik at du vet at det er stabilt? 5603203[/snapback] Den artifact-testen i atitool fant artifacts på godt under fabrikkinnstillt klokking Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 problemet med fear kan ha å gjøre at du har klokka kortet så høyt at det ikke takler det, og dermed blacker ut. Har du testet og funnet max core med ati tool slik at du vet at kortet klarer 580 på core? gjerne kjørt artifactstesten i 2timer slik at du vet at det er stabilt? 5603203[/snapback] Den artifact-testen i atitool fant artifacts på godt under fabrikkinnstillt klokking 5609979[/snapback] da var du uheldig med kortet ditt as mitt finner ikek artifacts ved 573 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 problemet med fear kan ha å gjøre at du har klokka kortet så høyt at det ikke takler det, og dermed blacker ut. Har du testet og funnet max core med ati tool slik at du vet at kortet klarer 580 på core? gjerne kjørt artifactstesten i 2timer slik at du vet at det er stabilt?5603203[/snapback] Den artifact-testen i atitool fant artifacts på godt under fabrikkinnstillt klokking 5609979[/snapback] Hvis det er tilfellet (at kortet har artifacts på fabrikkinnst.) så bytt kortet med en gang. Forøvrig har jeg vanskelig for å tro at gjennomsnittet klarer å hente inn 10-15% på et allerede maksa ut kort. Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 problemet med fear kan ha å gjøre at du har klokka kortet så høyt at det ikke takler det, og dermed blacker ut. Har du testet og funnet max core med ati tool slik at du vet at kortet klarer 580 på core? gjerne kjørt artifactstesten i 2timer slik at du vet at det er stabilt?5603203[/snapback] Den artifact-testen i atitool fant artifacts på godt under fabrikkinnstillt klokking 5609979[/snapback] Hvis det er tilfellet (at kortet har artifacts på fabrikkinnst.) så bytt kortet med en gang. Forøvrig har jeg vanskelig for å tro at gjennomsnittet klarer å hente inn 10-15% på et allerede maksa ut kort. 5657464[/snapback] Tror han har kjørt på 580 core og dermed brutt garantien. Litt surt det der, men om man har klokka kortet for høyt kan man få problemer i ettertid med artifacts på klokk under fab.innstillingene. korrekt meg om jeg er helt på jordet, men mener at det ikke er uvanlig mtp at kortet er allerede skadet som følge at du har kjørt det lenge på en klokk kortet i utgangspunktet ikke klarte Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg har samme kortet og klokker det til det godt over 650 core uten artifacts men jeg har peltier kjøling på det. Hvilke teps har du under klokking og uten klokk ? Det kan hende kjølern din er ødelakt eller noe og ikke klarer og kjøle kortet. Det samme sjedde med en jeg kjenner og det løste seg med ny goop. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 var jo derfor du skulle kjøpt 7800 GS :!: 5587792[/snapback] Enig Lenke til kommentar
andreg Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 var jo derfor du skulle kjøpt 7800 GS :!: 5587792[/snapback] Enig 5695200[/snapback] Nå hadde han vel ikke klokket, og da er det vel lite vits å i kjøpe et kort som yter dårligere på standard innstillinger? Uansett har jeg vanskelig for tro at hverken 7800GS eller 850XT PE har noen mulighet til å kjøre FEAR med alt på maks og bra framerate, særlig hvis soft shadows er enablet... Etter hva jeg forstår vil også 2GB minne være en fordel dersom man skal ha masse eyecandy i det spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå