Gå til innhold

Varm P4?:(


erikstein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, for meg er det for varmt. Så jeg kjøper en swiftech vifte når de blir tilgjengelig. koster jo mer enn en bra duron prosessor. men shit au. en cpu til over 3000kr fortjener litt bra kjøling. og da kan den klokkes greit til over 2ghz. er deilig å se 2ghz tallet:D

Bare å vente på at microplex skal få den in det...*hater å vente*

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 1.7Ghz på ett Asus P4B Hovedkort.

Da plutselig hovedkortet sine strøm utganger gitt til gass stoppet kab vifter og CPU vifter..

Likevell lå CPU på 50 grader celsius uten aktivitet og etter 6 min med CPU stability Test lå den på 88 grader celsius.. Etter vert som dagene gikk testet jeg Counter-Strike.. Etter ca 20 min spilling kom Asus Probe programmet opp og beste med at CPU lå på 92 grader celsius!! jasj2k så jeg og spilte videre og CPU en fuker fortsatt fint og den har vert like stabil hele tiden!

 

Bruners - Lax med en burger!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-04 23:44, iceraven skrev:

har et par regulerbare enermax vifter bak i kabinetett som drar lufta ut. De tuter og går på 2300rmp. Bare for å få gjennomstrømning. Kab. temp. er ca 26-28 grader i snitt.


 

Dette er vel egentlig litt på siden, og ikke så interessant heller mtp på kabinetttempen din, men hvorfor har du to vifter til å trekke lufta ut, og inten til å trekke inn? Er det ikke da like så greit å sette den ene i front.. Varm luft går oppover vet du, så da er det greit med kald (vel, noe kaldere i alle fall) i bunn og så får man renska ut i topp! :smile:

Lenke til kommentar

Det har jo og litt og si med viften's faktiske evne til å motta varme , var sån Vifte roundup på Tom's hardware for lenge siden , noen vifte var veldig gode til å "suge opp varmen" d.v.s overføre den fra varm core til ribbe , for så å fjernes via luft.

 

OEM vifter var generelt meget dårlige til dette, nå er jeg enig i det at en større core har størrre fysisk materiale å overføre varme til , men hvor mye dette har å si er nå så som så, selv om T-Birden min hadde en dævens liten core, så må jeg si den overførte jævli bra med varme alikavel :smile: ligger på 35-38 grader idle, og ca 45-46 full load så klager ikke , går stabilt som fy.

 

Har lyst på den nye Swiftech erstatteren for 462a, og ei 80 mm vifte med speed regulator , d.v.s silent hjemme og full guff på lan der man hører så mye anna lyder alikavel, og det blir alltid mye varmere på lan , dustene nekter meg alltid å lufte midt på vinteren :grin:

Lenke til kommentar

Hei Bruners!

 

 

Endelig fant jeg en som kjører med samme hovedkort og proz som meg. Har i tillegg Asus v8200. Kjører med 1005 Bios og siste drivere fra nVidia.

 

Når du kjører 3dmark 2001 hvilket resultat oppnår du der? (på default settings).

 

Tror jeg har et problem med AGP oppsettet. Får ikke utslag på info- delen av 3dmark 2001. Denne rapporterer 0 i AGP memory. Får du noe der?.

 

Yoda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...