Gå til innhold

To tver på en parabol

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden er postet rett, men jeg prøver allikevel..

Vi kjøpte en parabol fra Canal Digital for et par dager siden, og har koblet den opp til en av tvene våre. Det jeg lurer på er; hva er den billigste og beste måten å koble den til den andre tven også (må selfølgelig kunne se på forskjellige kanaler) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forberede deg på at det blir dyrt, enkelt å greit. Du må ha 2 tunere og 2 kort for å kunne se på forskjellige kanaler på hver sin tv, tilkoblet den samme antenna. Dessuten må du også ha tvillinghoder som har 2 utganger. En til hver tuner. Du får ingen splitter som gjør at 1 tuner kan formidle forskjellige signaler (kanaler) til hver sin tv. Beholder du kun 1 tuner og 1 kort kan tv nr 2 kun se på det samme som tv nr 1. Ja, det er tungvindt, men sånn er det desverre med parabol. Jeg vet heller ikke om Canal Digital tilbyr tvillingkort enda, men jeg har hørt noe om at de vil tilby det. Inntil det må faktisk betale for 2 abonnementer...

En løsning kan være å investere i 2 stk Dreambox og sette opp cardsharing. Men det kan jeg ikke nok om til å komme med noen fullgod forklaring.

Lenke til kommentar
Du må forberede deg på at det blir dyrt, enkelt å greit. Du må ha 2 tunere og 2 kort for å kunne se på forskjellige kanaler på hver sin tv, tilkoblet den samme antenna. Dessuten må du også ha tvillinghoder som har 2 utganger. En til hver tuner. Du får ingen splitter som gjør at 1 tuner kan formidle forskjellige signaler (kanaler) til hver sin tv. Beholder du kun 1 tuner og 1 kort kan tv nr 2 kun se på det samme som tv nr 1. Ja, det er tungvindt, men sånn er det desverre med parabol. Jeg vet heller ikke om Canal Digital tilbyr tvillingkort enda, men jeg har hørt noe om at de vil tilby det. Inntil det må faktisk betale for 2 abonnementer...

En løsning kan være å investere i 2 stk Dreambox og sette opp cardsharing. Men det kan jeg ikke nok om til å komme med noen fullgod forklaring.

5587478[/snapback]

er ikke en slik dreambox ulovelig og dessuten når du kjøper en slik må du installere programvaren på den selv, veldig tungvint viss du ikke kan det

Lenke til kommentar
Okei, men da er det bestemt.. Vi beholder vanlig antenne (nrk, tv2 og tvnorge) på ene tven og har parabol på andre.. Kjipt at det må være sånn med parabol, men det får vel gå..

Takk for hjelpen alle! Eirikjen has left the forum  :tease:

5587694[/snapback]

Du kan jo kjøpe en splitter slik at du kan se på samme parabolkanalen på begge TVene samt ha vanlig antenne. Det blir ikke dyrt.

Lenke til kommentar

5587478[/snapback]

er ikke en slik dreambox ulovelig og dessuten når du kjøper en slik må du installere programvaren på den selv, veldig tungvint viss du ikke kan det

5592143[/snapback]

Det er ikke ulovlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...