Gå til innhold

Veldig imponert over 360

arnegn

Anbefalte innlegg

Nei, du har et godt poeng der. Og oppløsningen på PC-skjermene setter jo også sine grenser. Likevel er det vel stort sett motorene som pusher ting til det ytterste som blir toneangivende? F.eks Unreal 3-motoren, som tydeligvis kommer på PC og til neste generasjon med konsoller. Jeg kan tenke meg at vi etterhvert (antakeligvis allerede neste år) får et skille likt det som er mellom Chaos Theory på PC og Xbox-versjonen, eller Half-Life 2 på PC og Xbox.

Ang. HDTV er jeg helt enig. Det begynner jo å nærme seg ren skjermkort-standard i tv-kampen. Se, her er 720p! Nei, her er 1080p! osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker på meg som det er folk som kun har hatt Playststion før som er imponert over 360. Da er det jo kanskje ikke så rart... Men har man spilt det det beste på Xbox er spranget til 360 skandaløst dårlig.

360 er den klart minst imponerende neste generasjons konsoll jeg har opplevd. Spill som Rallisport Challenge 2 f.eks, ja til og med eneren, ser bedre ut enn noe 360 spill hittil. DOA4 ser så godt som identisk ut som DOA3 på Xbox osv.

Nei, takke meg til Xboxen. Slik ting ser ut nå så er det ikke umulig jeg dropper hele "neste generasjon" som er her nå og som kommer med PS3. Ikke imponert i det hele tatt.

Lenke til kommentar
DOA4 ser så godt som identisk ut som DOA3 på Xbox osv.

Det alene gjør at jeg ikke tar noe av det andre du sier seriøst.

Du spiller på en gammel 20" mono tv eller?

5591195[/snapback]

Man ser omtrent kun forskjell hvis man spiller på en HDTV, selfølgelig nok.

Grafikkmessig er DOA4 en dårlig spøk. Å påstå at det er noe stort hopp fra DOA3 til 4 er bare for dumt. Ta en titt på Tekken 3 til Tekken Tag. Soul Edge til Soul Calibur. Det er hvordan det skal gjøres.

Hvis DOA4 hadde kommet ut til Xbox isteden å sett ut som det gjør hadde jeg også vært meget skuffet over grafikken.

Lenke til kommentar
DOA4 ser så godt som identisk ut som DOA3 på Xbox osv.

Det alene gjør at jeg ikke tar noe av det andre du sier seriøst.

Du spiller på en gammel 20" mono tv eller?

5591195[/snapback]

Man ser omtrent kun forskjell hvis man spiller på en HDTV, selfølgelig nok.

Grafikkmessig er DOA4 en dårlig spøk. Å påstå at det er noe stort hopp fra DOA3 til 4 er bare for dumt. Ta en titt på Tekken 3 til Tekken Tag. Soul Edge til Soul Calibur. Det er hvordan det skal gjøres.

Hvis DOA4 hadde kommet ut til Xbox isteden å sett ut som det gjør hadde jeg også vært meget skuffet over grafikken.

5591200[/snapback]

For noe tull! Kjøp deg RGB kabel. Forskjellen er jo som natt og dag.

Påstår du at grafikken de to xboxene i mellom er liten så må du få deg briller.

Har ikke spillt DOA4, så skal ikke si noe på akkurat det spillet.

Dessuten, som så mange andre har sagt tusen ganger tidligere, så er det jo ikke laget spill som bruker 360 hardwaren fullt ut enda! Spillprodusentene har ikke hatt tilgang til maskinen lenge nok til å få brukt all kraften.

Gears Of War kommer muligens i mars sammen med Fight Night 3. Da vil vi kanskje få se hva maskina kan.

Lenke til kommentar

Enig med alle som liker xboxen sin. Jeg er veldig glad for at jeg har den. Tenk på alle de kule spillene som kommer etterhvert. Blandt annet Ghost recon 3 hvor du kan spille 16 stykker over nettet, og til og med spille coop 16 player over xbox live!

Nedlastning av demoer er jo som alle vet, helt genialt. Et par spill i måneden på demo kiosken, gjør at man aldri blir lei konsollen. Også kan du få testa ut spillet før det kommer i butikken :)

Samtidig så får du ikke samme mulighet på pc når det gjelder å spille sammen. Ingenting er mer morsomt enn å spille med venner på en kjerm i stua di.

Når det gjelder dere som sier at man må skaffe seg hdtv. Det er feil! Kjøp dere en billig videokanon som kan ta en oppløsning på 1024 x 768. Det får man for 8 000kr. Så kjøper du deg en VGA-kabel og kobler xboxen til videokanonen. Da får du søren meg DEN oppløsningen på en 300 tommers kjerm! Det er syykt. (Har prøvd det, og det blir som HDTV 300").

Det er mange muligheter med xboxen og det blir sikkert ikke mindre med tiden. Jeg gleder meg bare så sykt til Ghost recon 3, hvor jeg og 3 andre kamerater skal spille coop på storkjerm. :)

Yess ass. Glad jeg kjøpte xbox 360 :thumbup:

Gamertag er Andyax hvis noen vil legge meg til.

edit: skrivefeil

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Virker på meg som det er folk som kun har hatt Playststion før som er imponert over 360. Da er det jo kanskje ikke så rart... Men har man spilt det det beste på Xbox er spranget til 360 skandaløst dårlig.

360 er den klart minst imponerende neste generasjons konsoll jeg har opplevd. Spill som Rallisport Challenge 2 f.eks, ja til og med eneren, ser bedre ut enn noe 360 spill hittil. DOA4 ser så godt som identisk ut som DOA3 på Xbox osv.

Nei, takke meg til Xboxen. Slik ting ser ut nå så er det ikke umulig jeg dropper hele "neste generasjon" som er her nå og som kommer med PS3. Ikke imponert i det hele tatt.

5591194[/snapback]

har du liten tv så er nok ditt inntrykk av 360 ikke så bra.....jo større skjerm man har desto større blir forskjellen mellom xbox vs 360.

Hvordan du har koblet opp 360 har også STOR betydning for ikke snakke om om du har vanlig tv plasma eller lcd.

Alt var enklere før.............

Men er enig om at forskjellen nå ikke er så stor som hoppet fra psone til ps2.

Testa litt forskjellige xbox spill og rallisport challenge2 ,splinter cell chaos theory+Halo2 holder seg uforskammet godt i forhold til 360.Foreløpig......

Testa også rainbow 6 spillene men de var ikke bra lengre......frameraten var heller dårlig.

Lenke til kommentar

5591194[/snapback]

Nytt korstog om hvor liten forskjell det er på xbox1 og xbox360, Fedorov? Ja ja.

Greit å gi lyd for sine subjektive oppfatninger og sånn, er vel egentlig det vi alle gjør... men fy for f... Spill som Rallisport Challenge 2 f.eks, ja til og med eneren, ser bedre ut enn noe 360 spill hittil - er du klar over hvor uvitende du låter der? For det går langt ut over det å komme med subjektive oppfatninger.

Er redd noen har lurt deg og puttet en xbox1 inn i et 360 skall og latt deg spille. Noe seriøst galt er det i hvert fall med opplevelsen av grafikken for deg.

Når det gjelder akkurat DOA4 tittelen så kan det godt være du har rett for alt jeg veit for det har jeg ikke spilt. Men når det gjelder resten ... har spilt mye xbox1 tidligere og etter noen launch titler til 360'n ble xbox1 veldig, veldig gammel...

Når jeg leser en sånn post så lurer jeg noen ganger på hvorfor jeg sitter på detta forumet i hele tatt.. .. bor vel en liten kverrulant i meg også da ;)

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Foreløpig er jeg enig med Fedrov. Med mindre du har en HDTV er ikke hoppet så stort, og selv hvis du har det er det bare et par titler som ser next-gen ut. Tony Hawk, Gun og DOA synes jeg ser nesten like ut som på Xbox, selv på en feit HDTV.

PGR3 er vel, når jeg tenker meg om, det eneste som har imponert meg skikkelig på maskinen. Kameo synes jeg bare er stygt, og de ekstra detaljene som har blitt påført etter at det ble bestemt at spillet skulle flyttes til 360, har bare gjort det stygt og ekkelt. CoD2 ser vel for øvrig også ganske pent ut, men det spilt jeg gjennom på PC i 1600x1200 med alt på full pupp, så der har ikke 360 noe å stille opp med uansett.

Men det blir vel bedre etterhvert som utviklerne behersker maskinen og starter å utvikle spill til den, og ikke bare porter ting og setter opp oppløsningen (som mange gjør nå).

Endret av Rævalution
Lenke til kommentar

5591194[/snapback]

Om du forventet ett hopp som kunne sammenlignes med når man gikk fra supernintedo til nintendo64 kan jeg godt forstå at du ble skuffet ;)

Jeg likte ikke vanlig xbox engang, men nå liker jeg 360'en så godt at jeg har vurdert å gå bort ifra den opprinnelige planen min om å kjøpe ps3 når den kommer ut også. Vi får se når den tid kommer, men du får senke forventningene dine noen hakk, så kanskje du får deg noen gode spilleopplevelser i framtiden også. Skulle vært synd om du ble sittende på din 2.gen konsoll i mange år framover :p:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
CoD2 ser vel for øvrig også ganske pent ut, men det spilt jeg gjennom på PC i 1600x1200 med alt på full pupp, så der har ikke 360 noe å stille opp med uansett..

5591745[/snapback]

Nøkkelordet her er prisen. Hvor mye måtte du betale for maskinen som skulle kunne kjøre CoD2 i den oppløningen? For 3200,- får man en maskin som kan prestere så og si identisk grafikk. Hvor bra PC får man for den prisen?

Lenke til kommentar

Jeg har alt av konsoller og spiller 95% av tiden min på PS2.

har 3 xboxer, men bruker de til alt annet enn spilling (mediacenter + 1 linux maskin + 1 mediacenter som står hos dama)

Uansett, xbox var bra på grafikk, men likte veldig få spill på den.

XBOX360 kjøpte jeg samme dagen den kom, maskinen er ENORM og jeg er veldig imponert over LIVE og HD oppløsningen (siden jeg har hdtv)

Angrer ikke et sekund på kjøpet av 360, tiltross for at den ikke har noe spill som fenger meg, men det kommer vel.

Har ikke brukt xboxen på 2-3 uker nå, da jeg spiller PS2 (bare de som har japanske RPG og det digger jeg rått).

Uansett, jeg er selv fornøyd med min 360 tiltross for at jeg ikke bruker den. Den var bedre enn jeg "trodde" når jeg kjøpte den, og jeg var klar over at jeg må vente 6 mnd før det kommer titler jeg vil ha.

Lenke til kommentar
CoD2 ser vel for øvrig også ganske pent ut, men det spilt jeg gjennom på PC i 1600x1200 med alt på full pupp, så der har ikke 360 noe å stille opp med uansett..

5591745[/snapback]

Nøkkelordet her er prisen. Hvor mye måtte du betale for maskinen som skulle kunne kjøre CoD2 i den oppløningen? For 3200,- får man en maskin som kan prestere så og si identisk grafikk. Hvor bra PC får man for den prisen?

5591929[/snapback]

Har spilt det maxed ut på PC selv... og det er faktisk litt bedre grafikk på PC versjonen.

Noen av effektene er strippet vekk på 360 versjonen osv... Men som nevnt tidligere reddferdigjør ikke det prishoppet. Samtidig kan CoD2 på en 19" PC Skjerm bøye seg i støvet for 360 sin "sett deg i en godstol med kontrolleren i fanget, og spill på en stor HD-TV". Om man skal veie disse opp mot hverandre, kan PC versjonen sine ekstra effekter og eyecandy hoppe i havet. Selvfølgelig kan man bruke en HD-TV som PC skjerm... men seriøst, en 42" rett foran øynene? Og å ha PC'en lenger vekk er nokså kinkig å plassere som oftest.

Og at CoD2 har bedre grafikk gjør meg ingenting... bare se på spill som Oblivion og GR3... der har vi en 360 i et nøtteksall :thumbup:

Edit: Dette er ikke ment som "360 er bedre enn PC".

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Skulle 360 produserte noe grafikk i nærheten av det PCn gjorde måtte jeg kjøpt HDTV. Så hvis du skal ha en god en og 360 kommer vel prisen på hele pakken nærmere 18 000. Det samme som jeg ga for PCn min, med andre ord.

5591978[/snapback]

Kjøp deg VGA kabel og kobl xboxen til pc-kjermen da gjøk. Da sparer du 14 500kr.

Folk maser om at man trenger HDTV hele tia. Dere har ikke sett på de andre løsningene eller? :nei:

Lenke til kommentar
Skulle 360 produserte noe grafikk i nærheten av det PCn gjorde måtte jeg kjøpt HDTV. Så hvis du skal ha en god en og 360 kommer vel prisen på hele pakken nærmere 18 000. Det samme som jeg ga for PCn min, med andre ord.

5591978[/snapback]

Kjøp deg VGA kabel og kobl xboxen til pc-kjermen da gjøk. Da sparer du 14 500kr.

Folk maser om at man trenger HDTV hele tia. Dere har ikke sett på de andre løsningene eller? :nei:

5592119[/snapback]

Au, den svei. Gjøk tom. takk skal du ha. Jeg vil ikke sitte med en 19" eller 20" tommer eller hva som er vanligst for LCD-skjermer nå. Tv-spill for meg skal spilles på en svær tv.

Lenke til kommentar

5591929[/snapback]

Det er helt sant! Det blir helt feil å si at pc'en er bedre da du må betale 10 ganger mer for den. Du får MEGET bra ytelse og maskinvare for 2000-3000 kr ,hvis du kjøper en X360. Det er det INGEN tvil om.

For dere som tviler er dere hjertelig velkomne til å sette sammen en pc med samme ytelse til under 4000 kr.

Lenke til kommentar

5591929[/snapback]

Det er helt sant! Det blir helt feil å si at pc'en er bedre da du må betale 10 ganger mer for den. Du får MEGET bra ytelse og maskinvare for 2000-3000 kr ,hvis du kjøper en X360. Det er det INGEN tvil om.

For dere som tviler er dere hjertelig velkomne til å sette sammen en pc med samme ytelse til under 4000 kr.

5592389[/snapback]

Hehe, du sier noe der :D

Selv har jeg en relativt OK PC, som jeg gav ca 8K for, og den kommer ikke engang i nærhete av 360. Da kommer ikke skjerm og annet i tillegg.

Mens jeg gav 7K for en 27" Samsung HD-TV, og 3000 for 360. Altså 10K tilsammen.

Det er en veldig god pris for en slik kombinasjon :w00t:

Men nå er vel 27" bare en lek for mange andre her da, men det skal nevnes at jeg bor på et nokså lite rom, hvor TV'en er ypperlig

Lenke til kommentar

5591978[/snapback]

5592119[/snapback]

Au, den svei. Gjøk tom. takk skal du ha. Jeg vil ikke sitte med en 19" eller 20" tommer eller hva som er vanligst for LCD-skjermer nå. Tv-spill for meg skal spilles på en svær tv.

5592382[/snapback]

Når dere skal sammenligne prisen mellom en pc og xboxen 360'en, så legger dere til en HDTV til over titusen. Kan jo ikke sammenligne prisen på den måten! Tenk litt da. Når du spiller pc så spiller du jo på en 20 tommers kjerm. Hvorfor ikke gjøre det med xbox? Så dere sier at man må kjøpe HDTV for å utnytte grafikken helt? Nei det er feil. Det finnes andre løsninger.

Lenke til kommentar

Andyax, jeg er helt enig i det du skriver. Man må ikke ha en HDTV for å kunne bruke Xboxen, en standard PC monitor holder i massevis (selvfølgelig en fordel om denne støtter oppløsningen 1280X720, 720p).

Dette vil faktisk gi et bedre resultat enn det man får fra en HDTV, da bildet på ingen måte må skaleres.

På denne måten får du en spillkonsoll, inkludert skjerm, som overgår de fleste datamaskiner når det kommer til pris kontra ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...