White Fox Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei Jeg skal føre et regnskap for et LITE fotballag og trenger i den anledning litt hjelp angående Norsk Standard Kontoplan. Jeg har grunnleggende kunnskaper om regnskapsføring og har ikke tenkt å gå noe regnskapskurs, men jeg trenger bare litt hjelp med hvilke kontoer noen inntekter/kostnader tilhører: Utgifter/kostnader: Utgifter til påmelding i cuper/andre arangementer - Konto ? Utgifter til leie av bane og dommer - Konto ? Utgifter i forbindelse med oerganger - Konto ? Bot/gebyrer - Konto ?? Inntekter: Spilleravgift - Går dette under medlemsavgift? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Utgifter/kostnader: Utgifter til påmelding i cuper/andre arangementer - Konto ? 699 Utgifter til leie av bane og dommer - Konto ? Baneleie 660 Utgifter i forbindelse med oerganger - Konto ? Bot/gebyrer - Konto ?? Inntekter: Spilleravgift - Går dette under medlemsavgift? Konto 320 er inntekt spilling, men det gjelder vell mer for band feks. Så din går vel under medlemsavgift eller treningsavgift 391 eller kontigent 390 5586863[/snapback] Kan ikke hjelpe deg helt, men kan hjelpe andre å hjelpe deg:P Sjekk ut feks Økonomi og IT for gk rundt oppgave 120.. Har desverre ikke boka med hjem for helgen EDIT EDIT2 Endret 11. februar 2006 av HoaXed Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Hei Takk for hjelp, men man finner jo ikke de kontoene du har oppgitt på den siden jeg lenket til; Norsk Standard Kontoplan. Hvor finner du en oversikt over ALLE kontoene? Der står det også at konto 6600 er "Reparasjon og vedlikehold bygninger" IKKE baneleie som du sier?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Da beklager jeg, ramser bare opp det jeg har lært fra min lærer, men dette er jo fra 2001 bøker da. Da beklager jeg:) Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Ingen andre som har noe å komme med? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Vet noen om noen andre forumer der man finner flere folk som kan noe om regnskapsføring? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Dette er tydligvis en standard problemstilling for idrettslag (ikke bare fotballklubber). Er det Idrettslag i nærheten av deg? Hør med disse - evt hør med norsk Fotballforbund i Oslo, evt Norges Idrettsforbund. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 http://www.idrett.no/ftp/Lover/doc/kontoplan.htm Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) http://www.idrett.no/ftp/Lover/doc/kontoplan.htm 5594756[/snapback] Leser du første innlegget mitt så skriver jeg at jeg allerede har vært der inne. Endret 13. februar 2006 av White Fox Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Det enkleste er å finne NS 4102, hvis du er inneforstått med hva det innebærer. Der vil du finne det du trenger. Men strengt tatt er ikke kontoer så viktig når du kun har 4+1 poster EDIT: Så ikke at den lå i bunn av linken din Endret 13. februar 2006 av dub Lenke til kommentar
mrp89 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bøter: 77 annen kostnad Baneleie: 63 Kostnader for lokaler kostnader i forbindelse med overganger: 61. Frakt og transportkostnad vedrørende salg (spørs litt på hvilke kostnader det er) utgifter i forb med påmeldinger: 74 kontigenter og gaver Dommer er jeg litt usikker på men man har alltids annen kostnadsposten som er genial til det du ikke vet hvor du skal plassere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå