Nitrius Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Lurer litt på hva folket her tror om dette året innenfor startegi spill sjangeren, som vi vet så kommer jo SW: EAW og LOTR: BFME 2 veldig snart. Så hvilket startegi spill tror dere vil "ta av" mest dette året? Endret 11. februar 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Codex_FS Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) De titlene som vil ta av mest dette året er Battle for Middle Earth 2, Rise of Nations: Rise of Legends og kanskje Spellforce 2. Tror jeg. EAW virker veldig kjedelig ut... Andre spennende spill er Paraworld, Anno 1701 og Sparta-spillene. Edit: Skrev Rice of Nations. ^^ Endret 11. februar 2006 av Codex_FS Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Gleder meg til Rise Of Nations. Spiller det gamle spillet nå om dagen. Er helt hektet. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 glede meg Rise of Nations: Rice of Legends Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 syns RTS blir for billige pop(spears) når det kommer til strategi. det er vel 2 ekte strategi spill jeg ser frem til.. Take Command: 2nd Manassas ( http://www.madminutegames.com/ ) beste og mest taktiske strategi spillet jeg har spillt. histwar ( http://www.battlefront.com/products/les_grog/news.html ) ser vedlig lovende ut Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Vel, det eneste kommende strategispillet som faktisk ser ut til å by på noe *nytt*. er faktisk Empire at War. BFME2, Rise of Legends, Anno, Spellforce og en rekke andre er stort sett bare mer av det samme. Har litt tro på Supreme Commander, men er redd det også blir mye av det samme. The Guild 2 kommer vel også i år, og selv om det også er en oppfølger tror jeg det kan bli småmorsomt. Selv om det ikke akkurat vel kan regnes for et rent strategispill. Så har man selvfølgelig en rekke små og marginale utgivelser, som de Gunfreak nevner, som jeg også har stor tro på. Skal man ha noe spennende og interessant man som regel vekk fra de store utgiverene / utviklerne. Kan for eksempel anbefale at folk tar en titt på Sword of the Stars (http://www.kerberos-productions.com/sots.shtml), som ser ut til å bli en ganske morsom sak. Ellers kommer Space Empires V i år, som også antageligvis kommer til å bli ganske rått. (http://www.malfador.com). Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Tar å drar opp denne tråden igjen. Ser ut til at jeg er på vei inn i en strategi fase igjen, og er veldig sulten på gode strategi spill for øyeblikket. Så lurer på hva folk annbefaler? Har nettopp gått til innkjøp av BFME2 og så langt storkoser jeg meg med spillet =) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 CIV har i alle år vært min topp kandidat. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Soldiers: Heroes of World War 2. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Vel, det eneste kommende strategispillet som faktisk ser ut til å by på noe *nytt*. er faktisk Empire at War. BFME2, Rise of Legends, Anno, Spellforce og en rekke andre er stort sett bare mer av det samme. Har litt tro på Supreme Commander, men er redd det også blir mye av det samme. 5590526[/snapback] Angående Supreme Commander: Der tror jeg du tar feil. Her snakker vi om den spirituelle oppfølgeren til Total Annihilation, og Chris Taylor lager nøyer seg nok ikke med noe som er "mye av det samme". Langt derifra. I så fall er det mange som blir grundig skuffet; vi har store meget forventninger. Men vi tror at CT leverer. Er ikke så mye info å hente på den offisielle siden for øyeblikket, og jeg så det var litt mangel på linker med info i posten lenger opp her. http://supcomuniverse.com http://wiki.supcomuniverse.com http://www.supremecommanderhq.com Vi venter spent! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takk for svar så langt, men er mest på jakt etter spill som allerede er ute på markedet, blir for jævlig å vente 1 år på et strategi spill, må ha noe å spille i mellomtiden. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvis du skal ha noe du kan spille nå ville jeg tatt en titt på Star Wars - Empires at War eller Earth 2160, begge er to gode spill som burde prøves. Hvis du kan prøve noe som er litt eldre så kan jeg trygt anbefale Knights of Honor eller til og med Anno 1503. Spiller de den dag i dag... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Takk for svar så langt, men er mest på jakt etter spill som allerede er ute på markedet, blir for jævlig å vente 1 år på et strategi spill, må ha noe å spille i mellomtiden. 5884463[/snapback] Kan jo prøve deg på Total Annihilation. Har du ikke prøvd det, tror jeg du vil bli overrasket over hvor godt det kan hamle opp med et hvilket som helst RTS av nyere dato hva spillbarhet angår, hvilket jeg anser som viktigst. Dog kan det være litt mangel på folk å spille mot, nå snart ti år etter. Endret 7. april 2006 av TrondH86 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Bumper, noen fler forslag her? Lenke til kommentar
att404 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Skuffer meg virkelig å se at ikke fler har nevnt CIV $tall... Civ 4 er jo en sikker vinner! Ellers er galactic civlizations et glimrende spill (har ikke nr to). Til å begynne med ser det ut som civ, men det er mye større vekt på diplomati og mye mer taktikk enn i civ. I rts-sjangeren er det også en del bra titler. WC (hvis det kan kalles strategi slik det er meningen her), The Guild Europa 1400, Tycoon City: NY og Sim City 4. Men kongen over dem alle er X-serien fra Egosoft. Egentlig er det bare X2 jeg har testet ordentlig av dem da (godt over 200 timer) men jeg regner med at resten av serien er like solid. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Soldiers: Heroes of World War 2. 5881419[/snapback] Henger meg på denne. En av de beste spillene jeg har spillt. Og veldig mange bra modder finnes også. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 yay. nå har Take Command: 2nd Manassas kommet. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Age of Empires 2: The conquerors Beste spillet som fins på markedet i dag. Det er enkelt og brukervennlig samtidig som det er rått. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 supremecommander så jo skikkelig rått ut! Noen som vet når det kommer ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå