Gå til innhold

Denne tråden omhandler filmen Lord Of The Flies

666=TRIPPLE-SEX

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jeg tenker at jeg snart skal stikke ned og leie filmen Lord Of The Flies fordi at vi har det slik på skolen at vi må lese en bok i engelsken og i og med at jeg er så lat så hørte jeg også at det var en film av den da så jeg slipper og lese hele boken.

Men uansett da, hvor bra er egentig filmen, og jeg har også hørt at Lost er basert på den, hvor sant er det? Finnes filmen i farger? Hva gir folk i terning kast om filmen? Beklager hvis dette har vært oppe før men var bare så ivrig etter å spørre om dette akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen er bra, svært bra. Vil allikevel anbefale deg å lese boka. Diskusjon.no har også et forum for bøker (under off topic), hvor du sikkert kan få hjelp og synspunkter. Ifølge www.IMDb.com er Lord of the flies kommet i to filmversjoner, en fra 1963 og en fra 1990.

Lenke til kommentar

Les boka uansett du. Filmen (den fra 1990 ihvertfall) stemmer ikke helt overens med filmen, så læreren kan fort finne ut at du bare har sett filmen. Dessuten er boka bedre enn filmen IMO.

Lost er vel ikke direkte basert på boka (såvidt jeg har fått med meg ihvertfall) men det er vel liten tvil om at de som har laget den har lest Lord of the Flies.

Lenke til kommentar
Les boka uansett du. Filmen (den fra 1990 ihvertfall) stemmer ikke helt overens med filmen, så læreren kan fort finne ut at du bare har sett filmen.

Proffene finner jo seff et par anmeldelser på nett og koker sammen noe eget der de omskriver setningene litt basert på kunnskapene fra filmen. :thumbs:

Lenke til kommentar

Så altså Lærern vår har feil når hu påstår at de som har laget lost har basert store deler av den på Lord Of The Flies?

Men uansett tenker jeg at jeg kanskje bør legge inn en topic om detta innafor forumet for bøker så derfor ber jeg en Moderator eller Admin om å bare stenge denna tråden så for jeg har har fått svar på dette lille spørsmålet.

Lenke til kommentar
Så altså Lærern vår har feil når hu påstår at de som har laget lost har basert store deler av den på Lord Of The Flies?

5599133[/snapback]

Vel, de har hvertfall hentet ideer fra den. Nå har ikke jeg lest Lord of the Flies, men engelsklæreren min i fjor hadde nok det. Men hun hadde ikke hørt om Lost engang. Og når jeg skrev emneoppgave om Lost, trakk hun paralleller til Lord of the Flies bare ved å ha lest den.

Lenke til kommentar
Vel, de har hvertfall hentet ideer fra den. Nå har ikke jeg lest Lord of the Flies, men engelsklæreren min i fjor hadde nok det. Men hun hadde ikke hørt om Lost engang. Og når jeg skrev emneoppgave om Lost, trakk hun paralleller til Lord of the Flies bare ved å ha lest den.

5599758[/snapback]

Er nok mest det gjenkjennelige plottet med at de strander på en øde øy og at det medfører en del komplikasjoner som fikk hun på tanken. Selve plottet ligner veldig lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...