Gå til innhold

Basics for å sette opp en CS 1.6 server?


Anbefalte innlegg

Hei, har nettop lagd en klan med noen andre, og vi vil gjerne ha egen server å spille på... Har en stasjonær pc som jeg ikke spiller på. Specs på denne:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Duger denne til å sette opp server? Kan evt. oppgrader om det ikke koster for mye!

Hva må jeg gjøre for å "optimalisere" denne som CS-server, den vil bli brukt bare til det og kanskje lagre ltt filmer/filer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har nettop lagd en klan med noen andre, og vi vil gjerne ha egen server å spille på... Har en stasjonær pc som jeg ikke spiller på. Specs på denne:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Duger denne til å sette opp server? Kan evt. oppgrader om det ikke koster for mye!

Hva må jeg gjøre for å "optimalisere" denne som CS-server, den vil bli brukt bare til det og kanskje lagre ltt filmer/filer osv.

5586497[/snapback]

 

 

Det hjelper ikke noe om du har en superserver, og 100kb/s inn/ut..

Gjerne litt informasjon om linjen din her også.

Lenke til kommentar
Eehm, 100kbps ut blir vel ca 500 ping med 10 on 10. Skaff deg 1 mbps shdsl så begynner vi å snakke.

5587555[/snapback]

 

helt korrekt.

 

en cs-server (med 10on10) trekker ca 1mbit ut inn hele tiden. med riktige rates riktignok.

 

Hvorfor legge masse tid og penger i noe sånt, når det finnes mange profesjonelle firmaer i norge som selger slike tjenester?

Lenke til kommentar
Lol er jo ikke 10on10 med klaner og det blir ikke spilt fy_poolday med klaner da.. Så du snakker vel om public server.. Og da bør du ha minst 3mbit ut/inn for å ha en brukbar en..

5589174[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig med 3Mbit ut/inn for 20 spillere.

Jeg har målinger på at en server kjørende 4*16 spillere med rates og ticrate på maks

brukte omtrent 350-400KB/s hver vei.

Lenke til kommentar
Lol er jo ikke 10on10 med klaner og det blir ikke spilt fy_poolday med klaner da.. Så du snakker vel om public server.. Og da bør du ha minst 3mbit ut/inn for å ha en brukbar en..

5589174[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig med 3Mbit ut/inn for 20 spillere.

Jeg har målinger på at en server kjørende 4*16 spillere med rates og ticrate på maks

brukte omtrent 350-400KB/s hver vei.

5618364[/snapback]

 

Haha! Vis meg de "målingene"?

Lenke til kommentar

Njah, det er faktisk forskjell:) HLDS er dårlig porta til nix desverre.

På en dual xeon 2.4 1.5GB kunne jeg med FreeBSD kjøre 4*16 spillere (max settings).

CPU loaden lå da på ca. 80-90%

På et helt identisk system kjørende win2003 prøvde jeg med 8*16 spillere,

da lå CPU loaden på rundt 10-15% :)

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg si dette her helt sikkert,

men i FBSD kan man i alle fall kompilere kernelen til

å håndtere pakker med 1ms mellomrom, hvor det

egentlig er 10ms som standard.

 

Hva som er standard i win32/64 vet jeg ikke,

og hva som er standard i linux vet jeg i alle fall ikke:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...