Disippel i lære Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Dette er ein alarm eg har laga, men som du ser er det slik at då magnetbrytaren bryt vil sirenen ule heile tida, og med andre ord betyr det at jeg ikkje kan komme meg ut med alarmen på. og derfor lurer eg på om det er vanskeleg å sette ein forsinkelse på ca. 5 sek før Relè to slår inn? En ting til, helst ikkje for mange avanserte ting, det er betre jo enklere det er... Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Var dette dårleg forklart, eller vil ingen hjelpe? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Får ikke opp bildet, bare et kvitt ark. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 hvordan kan jeg legge bildet inne i denne posten?? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Aller først skal du konvertere og resize bildet til jpg format i akseptabel størrelse så er det veldig enkelt og legge ut bilder. Nederst i vinduet rett over knappen "legg til svar" er det et felt du enten kan browse eller skrive inn adressen på bildet du skal legge ut og klikk på "legg til svar" Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 JEg får opp bildet, det er bmp bilde tenker jeg.., bare åpne det i Paint... Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 nå står det faktisk .bmp i filnavnet ja . Da er det nok ikke en exe fil . Åpne den i Paint eller Photoshop (Om man har støtte for bmp) så skal det nok gå greit å få opp bilde. Men helt riktig som Patrick har oppservert. Det er en bmp fil det trådstarter har lagt ut . Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, det er bitmap, men kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg spurte om noe lignende her, og fikk et perfekt svar. Les posten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=535795 Denne kretsen skal nok funke for deg også Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Hvordan skal jeg koble dette inn hos meg?? Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 MEN..... jeg kan ikke forstå hvorfor du bruker doble releer, og jeg kan ei heller forstå hvorfor du har brukt to av dem.... Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har bare doble relè-er, og jeg vil lage det slik at den ikkje skrur seg av når døra lukkes. Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, jeg så det nå... så først ut som begge releene var koblet likt... Du kan lage noe sånt som dette, om du kobler det andre releet etter magnetbryteren... Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Er det mulig å slippe transistorer, det er ikkje blandt mine komponenter. Dessuten er bryteren lukken når døren er lukket, men jeg tror du har tenkt omvendt gamleerik Endret 12. februar 2006 av ZeRKoX Lenke til kommentar
gamleerik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Tror nok ikke det går uten en transistor, men om du ikke vil kjøpe det på elfa, så har de det på clas ohlson. BTW, bryteren kan vel ikke være lukket når døren er lukket, da går jo alarmen. Alarmen skal vel ikke gå før døren er åpnet? Endret 12. februar 2006 av gamleerik Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Alarmen skal gå når døren opner seg, og viss du ser korleis eg koble det i starten, så vil alarmen gå når bryteren er open, og bryteren er og slik at den er åpen når døra er open....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå