Gå til innhold

Maria Mckee @ John Dee

haakonts

Anbefalte innlegg

Smeller til med et til når jeg er så godt i gang :)

Konsertbilde, det betyr vanskelig forhold, vi var nær scenen og det preger bildene synes jeg (alle ble i perspektiv nedenfra). Første gang jeg prøver litt seriøst å ta bilder på konsert, så man lærer vel etterhvert.

potd20060201-1.jpg

Teknisk: Nikon D70, 85mm/f1.4. Lukker 1/60s, blender f2, ISO1600

Ønsker kritikk!

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hun noen kjente sanger bortsett fra Show me Heaven som gikk på Ti i Skuddet ca. 1992-93? (Da jeg gikk på ungdomsskolen)

5586785[/snapback]

Jeg nevnte gjennombruddet hennes i innlegget over. Det var i 1985, hvis jeg ikke husker feil. Hun er vel mest kjent som låtskriver i dag. Hva med bildet? Dette er Bildekritikken, og det er jo et fint bilde i en vanskelig genre.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Har hun noen kjente sanger bortsett fra Show me Heaven som gikk på Ti i Skuddet ca. 1992-93? (Da jeg gikk på ungdomsskolen)

5586785[/snapback]

Jeg nevnte gjennombruddet hennes i innlegget over. Det var i 1985, hvis jeg ikke husker feil. Hun er vel mest kjent som låtskriver i dag. Hva med bildet? Dette er Bildekritikken, og det er jo et fint bilde i en vanskelig genre.

5586815[/snapback]

Fint bilde. Mikrofonen er selvfølelig litt skjemmende, men det er vel ikke stort å gjøre med det. Det gjør ikke noe at den er på bildet, men skulle vært litt mindre dominerende...

Maria Mckee ble først kjent som vokalist i Lone Justice. Hun er en dyktig låtskriver, skrev noen låter sammen med Steve Earle på hans "The Hard Way" album. Har kjøpt meg en 50mm 1.4 for å ta konsert bilder, men har ikke fått prøvd det på konsert ennå. Tenkte å prøve det neste gang Steve Earle spiller på Rockefeller.

Lenke til kommentar

Nevnte låttittel fra mitt første innlegg var fra Lone Justice debuttalbum. Glimrende plate, syntes jeg i alle fall da. Synes forøvrig mikrofonen er på sin plass. Den skygger jo ikke for noe vesentlig, og er det eneste som forteller oss at det er et konsertbilde. Uten den hadde det bare blitt et rart bilde av en kvinne.

Lenke til kommentar
Nevnte låttittel fra mitt første innlegg var fra Lone Justice debuttalbum. Glimrende plate, syntes jeg i alle fall da. Synes forøvrig mikrofonen er på sin plass. Den skygger jo ikke for noe vesentlig, og er det eneste som forteller oss at det er et konsertbilde. Uten den hadde det bare blitt et rart bilde av en kvinne.

5587102[/snapback]

Skal være enig i at det bare ville vært ett rart bilde av en kvinne uten den :D men mener nå at den forstyrrer litt slik den er plassert på det bildet...

Fikk du tatt noen flere gode bilder fra konserten?

Lenke til kommentar
Ahh, jeg elsket "Soap, soup and Salvation" for 20 år siden. Hun er virkelig en flott singer/songwriter. Bildet er også fint. Absolutt godkjent scenebilde. Måtte du rydde opp i etterkant?

5586756[/snapback]

Veldig bra konsert forresten.

Har ikke gjort annet enn neatimage (+litt vanlig pp) og beskjæring med bildet (fra rawfila).

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...