fntd Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg skal kjøpe bærbar pc innen nærmeste fremtid, og har funnet ut at det selges veldig billige nye og brukte maskiner på ebay.com... hadde ikke planer om å bruke mer enn 3000 på pc'en Men jeg lurer på hva frakt vil koste, og hvor mye som eventuelt må betales i porto Er det noen som har erfaring med dette, eller som vet hvor jeg kan finne informasjon om dette? Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Uten at jeg vet noe om det, så er det vel 24% MVA på alt over 200,- som er kjøpt i utlandet? Endret 11. februar 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 å huffameg Er jo billigere å kjøpe DVD'er hver for seg, fra fks danmark (dvdstraks.com), de tar jo 10 eller 20,- i frakt, en å bestille fler om gangen.. Men jeg skal ikke begynne med norske skatter og avgifter, hadde en stygg sak for et år siden (svensk-regga '88 dodge van kjøpt for 10k svenske. moms for inføring til norge: 198k norske.. ) Uansett, lykke til med kjøpet, og husk at det er fryktelig lite momsing innen EU, så hvis du har noen venner eller familie i sverige så kan det jo være verdt en tur Eller har jeg ikke låv til å si det heller? Lenke til kommentar
rend Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Du vil nok som de andre sier bli nødt til å betale 25% moms på kjøpesummen pluss frakt. Det gledelige er dog at det ikke er toll på det meste (alt?) av datautstyr. For handel på ebay anbefales www.jetcarrier.com , disse folka gir deg en adresse i USA som f.eks selgere på Ebay kan sende varen din til, og så ordner de med frakt og fortolling hjem til deg. På siden dems finner du også en ryddig priskalkulator der du enkelt kan se hva Ebay-varen kommer til å koste deg totalt. Ellers er det vel sånn at du IKKE er dekket av den norske kjøpsloven når du handler i utlandet, og på billige edb-produkter er det ofte bare ett års domestic (innenlands i USA) garanti. Lenke til kommentar
fntd Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Takk for alle gode tips... vet ennå ikke helt om ebay er det riktige stedet å kjøpe billig laptop, men til nå er ebay det stedet jeg far funnet beste laptoper i prisklassen rundt 3000 kroner Om noen vet om noe annet litt nærmerre, er det fritt fram å si fra... Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 prøvd ebay.de? eller noen av de norske sidene sånn som finn.no og qxl? Lenke til kommentar
fntd Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 har ikke prøvd ebay.de ennå, men på finn.no og qxl.no, blir alt så mye dyrere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå